Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Afbeelding
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

zo ga je natuurlijk achteruit :P
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

;)

Het past allemaal maar net, deze keer heb ik een fatsoenlijke olie aan en afvoer leiding en een oliedruk meter. De oliedrukmeter zender past echt maar net, de originele oliedrukzender komt met een T stuk op de turbo want er is geen ruimte meer. De watergekoelde oliecooler neemt net wat teveel aan ruimte in. Ik houd deze want hij warmt de olie ook op bij 'koude' motor :)

Hoe heb jij je uitlaat goed dicht gekregen? Enkel een pakking of ook nog wat kit?
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

van spruitstuk naar turbo-spruitstuk naar turbo gewoon pakkingen. van turbo naar uitlaat Vband klem. de wastegate zit ook vast met vband klemmen.

Ik moet ook nog eens een mooi verdeelblokje maken voor de olie leidingen en druk meters, heb nu geen idiot light meer, enkel turbo-olie en olie drukmeter (0 t/m 10 bar) de olie temperatuur meet ik in het carter.

Krijg je geen problemen met je downpipe met die oliekoeler? ik krijg de 3" buis nu maar net achter het oliefilter naar beneden, met koeler zou het bij mij niet passen.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

vorig jaar ging het ook goed met de 2,5 inch downpipe, welke deze keer overigens volledig flexibel is :)
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Flexibele downpipe bleek helaas niet mogelijk, de benodigde radius haal ik niet. Andere oplossing gekozen
Afbeelding
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Zojuist het motorblok + m410 erin gehangen, eigenlijk moet je zoiets met 2 man doen maar goed...

ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

Afbeelding

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Afbeelding
Afbeelding

comments plz :D
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Dat wordt een elektrische fan.....
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ja misschien wel, ruimte heb ik iig zat voor de radiator, alleen de intercoolerpijp moet er ook nog langs ...
Gebruikersavatar
Botje
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 13.09.2010 - 21:33
Locatie: Amersfoort

Ziet er weer gelikt uit. =P~

Kan je je accu nog kwijt of komt die ergens anders te liggen dan gebruikelijk??
Bezig met: Volvo 164 automaat (1969)
Afbeelding
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ziet er goed maar druk uit, waar is je DIS bobine gebleven?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Accu zit in de kofferbak, kabels moet ik nog ff wegwerken met wat straps. Ik heb jammer genoeg moeten overwegen om de DIS bobine terug te brengen, ik had gigantisch veel last van resets. Een active DIS bobine zal waarschijnlijk wel werken, maar de bobine die ik nu heb van een GOLF 3 vr6 werkt ook goed !
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Ik zie net dat jij een m410 gaat gebruiken, had je die ook al met de vorige turbo setup?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ja, vorig jaar reed ik met dezelfde bak, gelukkig heeft hij een D type overdrive
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

aardig wazige foto, maar motorblok loopt inmiddels.

Afbeelding

to do:

opruimen
metertjes in cockpit
afstellen zowel benzine als LPG
380 PK verdamper voor LPG + 8mm leiding installeren
beigelpt
1st Gear member
Berichten: 47
Lid geworden op: 11.04.2010 - 14:56

Nog steeds goed bezig zie ik!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

tnx! :)
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Dat ziet er goed uit, heb je al een stukje gereden?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ja en inmiddels ook op LPG, wel voorzichtig maar het blok rijdt erg goed. Heb het idee dat vorig jaar door de ' gerichte ' luchtinlaat het blok op 2 cilinders veel te arm liep (te horen aan rauwe geluid), daar heb ik nu geen last meer van :)
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”