Volvo 164 turbo (2) rijdend (filmpje)
- ferdy
- 4th Gear member

Het past allemaal maar net, deze keer heb ik een fatsoenlijke olie aan en afvoer leiding en een oliedruk meter. De oliedrukmeter zender past echt maar net, de originele oliedrukzender komt met een T stuk op de turbo want er is geen ruimte meer. De watergekoelde oliecooler neemt net wat teveel aan ruimte in. Ik houd deze want hij warmt de olie ook op bij 'koude' motor

Hoe heb jij je uitlaat goed dicht gekregen? Enkel een pakking of ook nog wat kit?
-
- 4th Gear member
van spruitstuk naar turbo-spruitstuk naar turbo gewoon pakkingen. van turbo naar uitlaat Vband klem. de wastegate zit ook vast met vband klemmen.
Ik moet ook nog eens een mooi verdeelblokje maken voor de olie leidingen en druk meters, heb nu geen idiot light meer, enkel turbo-olie en olie drukmeter (0 t/m 10 bar) de olie temperatuur meet ik in het carter.
Krijg je geen problemen met je downpipe met die oliekoeler? ik krijg de 3" buis nu maar net achter het oliefilter naar beneden, met koeler zou het bij mij niet passen.
Ik moet ook nog eens een mooi verdeelblokje maken voor de olie leidingen en druk meters, heb nu geen idiot light meer, enkel turbo-olie en olie drukmeter (0 t/m 10 bar) de olie temperatuur meet ik in het carter.
Krijg je geen problemen met je downpipe met die oliekoeler? ik krijg de 3" buis nu maar net achter het oliefilter naar beneden, met koeler zou het bij mij niet passen.
- ferdy
- 4th Gear member
Zojuist het motorblok + m410 erin gehangen, eigenlijk moet je zoiets met 2 man doen maar goed...
ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
ik hergebruik mn gelaste inlaatstuk voor de gasklep, heb er overigens nu wel een stuk pijp in gelast zodat de lucht niet meer gericht is op cilinder 3 en 4.

motorblok
alle lagers vervangen
zuigerveren vervangen
K nokkenas
stalen distributie tandwielen
Gaskop verlaagd compressie met marine in en uitlaatkleppen.
Sachs koppelingplaat met borg wagner drukgroep
- Boele
- 4th Gear member
Dat wordt een elektrische fan.....
Groeten, Boele
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
Zie ook mijn vernieuwde website over het opknappen van mijn 1800! of volg mij op Twitter
- ferdy
- 4th Gear member
Accu zit in de kofferbak, kabels moet ik nog ff wegwerken met wat straps. Ik heb jammer genoeg moeten overwegen om de DIS bobine terug te brengen, ik had gigantisch veel last van resets. Een active DIS bobine zal waarschijnlijk wel werken, maar de bobine die ik nu heb van een GOLF 3 vr6 werkt ook goed !
-
- 1st Gear member
Nog steeds goed bezig zie ik!
Mijn project:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=38656
- ferdy
- 4th Gear member
Ja en inmiddels ook op LPG, wel voorzichtig maar het blok rijdt erg goed. Heb het idee dat vorig jaar door de ' gerichte ' luchtinlaat het blok op 2 cilinders veel te arm liep (te horen aan rauwe geluid), daar heb ik nu geen last meer van