Hallo,
Wie kan mij meer vertellen over wat ik met het volgende probleem het beste kan doen en wat het me ongeveer gaat kosten.
Ik heb een volvo S80 2.9 geartronic uit 1999 met 140000 km. op de teller. Sinds kort schakelt hij niet goed van zijn 3 naar 4 en van 4 naar 5. Eerst loop het toerental op waarnaa hij met een schok overschakelt.
Flushen was geen optie volgens mijn volvo garage. Zelf vind ik dit wel supersnel met zo'n km. stand. Zeker omdat deze auto nog nooit iets zwaars getrokken heeft. Wie o wie kan mij helpen.
bak problemen
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Een geartronic van '99 heeft geen 5e versnelling, wellicht bedoel je de lockup? Het inschakelen daarvan voelt een beetje alsof hij overschakelt van 4 naar 5.
Maar goed, ik heb (tot ergernis van enkele andere forummers) zeer recent al in een ander topic geschreven dat de door GM gefabriceerde geartronics niet de beste bakken zijn die Volvo ooit gemonteerd heeft. Wellicht dat een andere garage de bak wel wil laten flushen? Het is het proberen waard, zou ik denken.
Wat is trouwens de staat (kleur en geur) en het niveau van de ATF?
Maar goed, ik heb (tot ergernis van enkele andere forummers) zeer recent al in een ander topic geschreven dat de door GM gefabriceerde geartronics niet de beste bakken zijn die Volvo ooit gemonteerd heeft. Wellicht dat een andere garage de bak wel wil laten flushen? Het is het proberen waard, zou ik denken.
Wat is trouwens de staat (kleur en geur) en het niveau van de ATF?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Voor zover ik weet zit er in een '99 S80 2.9 geen geartronic maar een ouderwetse 4-bak. Altans wel in die van mij.
Als ik je verhaal zo hoor lijkt dat toch een revisie te gaan worden. Ik heb gelukkig nog geen problemen, heb er 174000 opstaan. Natuurlijk is 140000 niet veel maar je weet niet hoe vorige eigenaren ermee hebben gereden of ben je de eerste eigenaar. Het spul is 12 jaar oud en alles kan kapot, je hebt zat merken met automaten die haalden die stand niet eens.
Als ik je verhaal zo hoor lijkt dat toch een revisie te gaan worden. Ik heb gelukkig nog geen problemen, heb er 174000 opstaan. Natuurlijk is 140000 niet veel maar je weet niet hoe vorige eigenaren ermee hebben gereden of ben je de eerste eigenaar. Het spul is 12 jaar oud en alles kan kapot, je hebt zat merken met automaten die haalden die stand niet eens.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 09.05.2011 - 13:02
Het flushen van de bak, wat gaat dit ongeveer kosten? De kleur van de olie is donderrood. De olie zelf ruikt goed. (misschien dat daarom de garage flushen afgeraden heeft)Marc O. schreef:Een geartronic van '99 heeft geen 5e versnelling, wellicht bedoel je de lockup? Het inschakelen daarvan voelt een beetje alsof hij overschakelt van 4 naar 5.
Maar goed, ik heb (tot ergernis van enkele andere forummers) zeer recent al in een ander topic geschreven dat de door GM gefabriceerde geartronics niet de beste bakken zijn die Volvo ooit gemonteerd heeft. Wellicht dat een andere garage de bak wel wil laten flushen? Het is het proberen waard, zou ik denken.
Wat is trouwens de staat (kleur en geur) en het niveau van de ATF?
Maar zou het helpen om de zekeringen eruit te halen of is dit echt een revisie verhaal. Welke kosten gaan hiermee gemoeid? Wie kan dit allemaal? Is revisie van de automaat dan voldoende?
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
In de prijslijst van 290399 staat alleen de T6 met Geartronic vermeld maar in de prijslijst die geldig was vanaf 030599 wordt óók de 2.9 met Geartronic vermeld.lingsper schreef:Voor zover ik weet zit er in een '99 S80 2.9 geen geartronic maar een ouderwetse 4-bak. Altans wel in die van mij.
Misschien had dat wel iets te maken met MY 2000 ?
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Goed mogelijk, die van mij is van maart 1999. In 2000 was er wel de geartronic leverbaar, mogelijk al vanaf MY00 inderdaad.
- Marc O.
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
- Locatie: Tilburg
Exacte prijzen ken ik niet, maar als ik een inschatting mag maken dan zou ik zeggen dat het flushen een paar honderd Euro kost en een revisie (bijv. bij Autrans) zo'n 3500 Euro. Dat laatste uiteraard erg afhankelijk van wat er allemaal vervangen/gerepareerd moet worden.alwinus1 schreef:Het flushen van de bak, wat gaat dit ongeveer kosten? De kleur van de olie is donderrood. De olie zelf ruikt goed. (misschien dat daarom de garage flushen afgeraden heeft)Marc O. schreef:Een geartronic van '99 heeft geen 5e versnelling, wellicht bedoel je de lockup? Het inschakelen daarvan voelt een beetje alsof hij overschakelt van 4 naar 5.
Maar goed, ik heb (tot ergernis van enkele andere forummers) zeer recent al in een ander topic geschreven dat de door GM gefabriceerde geartronics niet de beste bakken zijn die Volvo ooit gemonteerd heeft. Wellicht dat een andere garage de bak wel wil laten flushen? Het is het proberen waard, zou ik denken.
Wat is trouwens de staat (kleur en geur) en het niveau van de ATF?
Maar zou het helpen om de zekeringen eruit te halen of is dit echt een revisie verhaal. Welke kosten gaan hiermee gemoeid? Wie kan dit allemaal? Is revisie van de automaat dan voldoende?
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)
V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Een ruilbak bij de dealer kost 4400. Een revisie bij bijvoorbeeld Autrans is dus aan te raden. Een ander bedrijf dat erg goed (en goedkoper) schijnt te zijn is garage Rietbergen en Van Eeden. Zie dit topic: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=11864
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)