Hoi,
ik heb sinds kort een V70 2.4 Edition II. Nu hoorde ik over niveauregeling; dit zou handig zijn om de sleurhut mee te trekken. Zit dit standaard op deze uitvoering of hoe kan ik zien of ik deze wel/niet heb?
Tx alvast!
Niveauregeling V70
- Bakboord1
- 4th Gear member
Zit standaard op jouw uitvoering.
Het valt het meest op doordat je auto nogal hoog op de poten staat.
Er is ook een verschil in de veren of dempers dat zichtbaar is als je de verschillen kent.
Het is ook makkelijk te testen. Zet drie mensen op je achterbank en als de auto op zijn kont ligt dan heb je geen niveauregeling en anders wel.
Zit er al een trekhaak onder? Voor auto's met niveauregeling is een andere trekhaak nodig dan voor auto's zonder. Let daar eventueel op.
Er is ook een verschil in de veren of dempers dat zichtbaar is als je de verschillen kent.
Het is ook makkelijk te testen. Zet drie mensen op je achterbank en als de auto op zijn kont ligt dan heb je geen niveauregeling en anders wel.
Zit er al een trekhaak onder? Voor auto's met niveauregeling is een andere trekhaak nodig dan voor auto's zonder. Let daar eventueel op.
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- EVV
- 5th Gear member
Nivomats moeten wel even bewegen voordat ze weer op hoogte zijn. Gewoon 3 mensen achterin zetten en kijken of hij doorhangt is dus geen goede test, er moet wel worden gereden.Bakboord1 schreef:Zit standaard op jouw uitvoering.
-
- Starter
Thanx voor de replies. Er zit al een trekhaak onder, kan ik het dan - naast 3 personen achterin zetten - ergens aan de trekhaak herkennen?Bakboord1 schreef:Zit standaard op jouw uitvoering.
groeten Olleke
V70 2.4 Edition II, 140 pk (2003)
V70 2.4 Edition II, 140 pk (2003)
- Turbodesk
- 5th Gear member
Ja, de trekhaak is een stuk lager bij auto`s met niveau regeling,Ollekebol schreef:Thanx voor de replies. Er zit al een trekhaak onder, kan ik het dan - naast 3 personen achterin zetten - ergens aan de trekhaak herkennen?Bakboord1 schreef:Zit standaard op jouw uitvoering.

- Bakboord1
- 4th Gear member
De prijslijst staat hier:
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... 202004.pdf
Standaard op een Edition II (NL) als deze nog origineel is.
http://www.volvocars.com/nl/Documents/P ... 202004.pdf
Standaard op een Edition II (NL) als deze nog origineel is.
- dieselpower
- 4th Gear member
Is dat zo??? Ik heb, zeker weten, nivomats onder de auto maar wel een langere (hogere) trekhaak.
De caravan staat er toch keurig netjes recht onder, niet achterover hellend. Btw, mijn trekhaak is af volvo gemonteerd dus die zullen toch niet zo'n foutje maken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
- dieselpower
- 4th Gear member
even een kiekje gezocht met caravan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Thijs
- 7th Gear member
Mijn trekhaaknummer voldeed niet aan die voor een auto met nivomats, die zaten er dus wel onder.. Originele trekhaak EN nivomats dus..
Maar de tweede foto is ook van wat lager af genomen, ik zie daar de uitlaat. En op de eerste foto niet. Dus dat de haken niet op dezelfde hoogte zitten kan ook vertekening door camerapositie zijn??
Maar de tweede foto is ook van wat lager af genomen, ik zie daar de uitlaat. En op de eerste foto niet. Dus dat de haken niet op dezelfde hoogte zitten kan ook vertekening door camerapositie zijn??
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- dieselpower
- 4th Gear member
Dat zou natuurlijk een verklaring kunnen zijn.Thijs schreef:Mijn trekhaaknummer voldeed niet aan die voor een auto met nivomats, die zaten er dus wel onder.. Originele trekhaak EN nivomats dus..
Even spelen met het idee van een hogere kogel van de trekhaak: vanaf de as van mn caravan tot hart koppeling is zowat 3,7m en als een trekhaakkogel op die afstand 3cm hoger of lager zit dan valt dat eigenlijk niet te zien als de sleep er achter hangt.
Met een klein aanhangertje (afmeting sigarenkistje) zal zo'n afwijking duidelijk zichtbaar worden.
In geval van mijn caravan (knaus) is het wel bekend dat die een hogere rij-hoogte heeft (hoog op de wielen staat) dan sommige andere merken dus wat dat betreft past dit toevallig wel bij mijn hogere trekhaakkogel. Dit staat echter los van het feit of mijn trekhaak nu wel/niet bij nivomats hoort.
- Oceanracer
- Geartronic member
Ook bij mijn V70 heeft Furness destijds al dan niet bewust de verkeerde trekhaak gemonteerd. Extra leesvoer omtrent de juiste trekhaak
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Thijs
- 7th Gear member
Dat bedoelde ikOceanracer schreef:Ook bij mijn V70 heeft Furness destijds al dan niet bewust de verkeerde trekhaak gemonteerd.

Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik heb zojuist een linkje toegevoegd. Er is inderdaad al veelvuldig over gepraat. Het gelinkte topic is slechts een voorbeeld.
-
- 2nd Gear member
Wij hebben ook een "verkeerde" trekhaak, maar onze Adria hangt er waterpas achter.
OT: Volgens mij zitten de nivomats alleen standaard onder een AWD. Dit kan ik ook enigszins terugvinden uit een overzicht uit een andere topic. Bij mijn Duitser was het onderdeel van het "Estate" pakket.
PS.: welkom overigens Ollekebol.

OT: Volgens mij zitten de nivomats alleen standaard onder een AWD. Dit kan ik ook enigszins terugvinden uit een overzicht uit een andere topic. Bij mijn Duitser was het onderdeel van het "Estate" pakket.
PS.: welkom overigens Ollekebol.

Volvo XC90 D5 2019 R-Design met (vrijwel) alle opties
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
Volvo XC60 D3 2015 Ocean Race
OUD: Volvo V70 D5 2003 Automaat - Comfort + Estateline
OUD: Volvo V50 1.6 2009 Drive start & stop + RTI
- dieselpower
- 4th Gear member
Als je wilt weten of je nivomats standaard onder je auto hebt kan je eens proberen te informeren bij "bart simpson" hier op het forum.
Die heeft nog wel wat truckjes in z'n mouw die nuttig zijn wat betreft de lijst met kenmerken en accesoires van jouw specifieke auto.
Die heeft nog wel wat truckjes in z'n mouw die nuttig zijn wat betreft de lijst met kenmerken en accesoires van jouw specifieke auto.
Toch wel bij Volvo, zie het topic waar @Oceanracer naar verwijst.dieselpower schreef:Is dat zo??? Ik heb, zeker weten, nivomats onder de auto maar wel een langere (hogere) trekhaak.
De caravan staat er toch keurig netjes recht onder, niet achterover hellend. Btw, mijn trekhaak is af volvo gemonteerd dus die zullen toch niet zo'n foutje maken?
Bij bepaalde caravans valt het idd niet op.
Hoe ouder de caravan (ofwel meer versleten as) zal het steeds beter te zien zijn.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als de caravan is versleten, vervang je dus gewoon de kogel voor een lager exemplaar, in plaats van een complete caravan.