S40 t4 met stotterende motor

Geproduceerd bij NedCar in Born
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

V70/2.4D/2003 schreef:8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
het zonnetje schijnt zeker in Grunn, je ziet het wel erg zonnig in allemaal....
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

V70/2.4D/2003 schreef:8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
Motor 1000 euro
8 uur werk a 60 euro
distributieset 150 euro
olie,koelvloeistof enz enz 100 euro,misschien gelijk een nieuwe koppeling!
ik kom dan op een heel ander bedrag uit en ik denk dat je geen goede motor koopt met weinig kilometers voor 1000 euro!
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Allereerst ronduit kl*te dat dit met je nieuwe wagen gebeurd is. Wat was de aanschafprijs als ik vragen mag?

Het blok herstellen is de beste optie, period!

Dat kan natuurlijk veel goedkoper dan bij de dealer. Bij een revisie van de kop word de motor meteen grondig gecontroleerd en word de kop gevlakt en afgeperst zodat je zeker weet dat 'ie 100% in orde is.

Zoek een goede allround garage en spreek hier van tevoren een prijs af voor het vlakken en controleren van de kop, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Vergeet hier niet de prijs van nieuwe vloeistoffen in mee te nemen, iets wat je sowieso altijd moet vervangen na aanschaf van een nieuwe auto.


Bij een 2ehands motor betaal je naast de aanschafprijs ook een vermogen aan uurloon voor het uitbouwen van je oude motor, het inbouwen van je nieuwe motor, vloeistoffen en klein materiaal. En dan weet je nog niet wat voor blok je er aan hebt. Voor hetzelfde geld heeft deze ook een scheurtje of lek in de kop.

Succes man! Hou ons op de hoogte!
asta
5th Gear member
Berichten: 1557
Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41

Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

menze jan
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
Locatie: Nederland

Ramon&Ramon schreef:
menze jan schreef:ik weet dus niet of het loont om de kop er af te laten halen.

dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep

en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....

iemand een adres/idee?
Heb je het wel goed begrepen,1200 euro voor het demonteren van de kop,want dat kan namelijk nooit.
neej was volgens mij inclusief afvlakken kop dacht ik..
menze jan
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
Locatie: Nederland

Ramon&Ramon schreef:
V70/2.4D/2003 schreef:8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
Motor 1000 euro
8 uur werk a 60 euro
distributieset 150 euro
olie,koelvloeistof enz enz 100 euro,misschien gelijk een nieuwe koppeling!
ik kom dan op een heel ander bedrag uit en ik denk dat je geen goede motor koopt met weinig kilometers voor 1000 euro!
http://link.marktplaats.nl/454060993 wilde er 400 euro voor hebben 180.000 gelopen

maarja valt dat onder: "goede motor"
menze jan
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
Locatie: Nederland

asta schreef:Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
had het al gezien ja mooie combi
menze jan
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
Locatie: Nederland

360Degreez schreef:Allereerst ronduit kl*te dat dit met je nieuwe wagen gebeurd is. Wat was de aanschafprijs als ik vragen mag?

Het blok herstellen is de beste optie, period!

Dat kan natuurlijk veel goedkoper dan bij de dealer. Bij een revisie van de kop word de motor meteen grondig gecontroleerd en word de kop gevlakt en afgeperst zodat je zeker weet dat 'ie 100% in orde is.

Zoek een goede allround garage en spreek hier van tevoren een prijs af voor het vlakken en controleren van de kop, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Vergeet hier niet de prijs van nieuwe vloeistoffen in mee te nemen, iets wat je sowieso altijd moet vervangen na aanschaf van een nieuwe auto.


Bij een 2ehands motor betaal je naast de aanschafprijs ook een vermogen aan uurloon voor het uitbouwen van je oude motor, het inbouwen van je nieuwe motor, vloeistoffen en klein materiaal. En dan weet je nog niet wat voor blok je er aan hebt. Voor hetzelfde geld heeft deze ook een scheurtje of lek in de kop.

Succes man! Hou ons op de hoogte!

allereerst bedankt voor je reactie

heb de auto gekocht voor 3300 euro met 180000 op de teller

iemand wees mij op volvomotorrevisie.nl
is dat dan het gene wat je bijvoorbeeld bedoelt of hebben jullie andere bedrijven die jullie adviseren

ik zeg nog niet direct dat ik dat ook ga doen maar ik zou allicht de bedrijven om info kunnen vragen
Gebruikersavatar
bpc
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 19.01.2011 - 18:00
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Blok open maken is geen probleem. kijken wat er kapot is ook niet, dan kijken wat er stuk is en inschatten wat het gaat kosten.

Ander blok kopen is leuk maar wat is daar mis mee?
Doe je dan gelijk de krukaskeerring vervangen en distrubutieriem?
Je weet met een ander blok ook niet wat er aan de hand is.

Motor blijft een mechanisch ding en er kan altijd wat kapot gaan enkel wel lullig dat het zo snel is, mss wel verdacht snel.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )

www.bogersperformancecenter.nl
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

menze jan schreef:
Ramon&Ramon schreef:
menze jan schreef:ik weet dus niet of het loont om de kop er af te laten halen.

dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep

en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....

iemand een adres/idee?
Heb je het wel goed begrepen,1200 euro voor het demonteren van de kop,want dat kan namelijk nooit.
neej was volgens mij inclusief afvlakken kop dacht ik..
Afvlakken van de kop heeft niets met je probleem van doen,ik weet ook niet hoe de dealer daar bij komt..
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1524
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Ik denk dat ze het compressieverlies standaard wijten aan een kromme kop in plaats van een lekker koppakking. Is het niet normaal dat bij dit soort operaties de kop standaard gevlakt word?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Als een kop met een bovenliggende nokkenas dusdanig krom is,meer dan 0,40 mm,dan is hij niet meer te gebruiken.
De kop is in zijn totaliteit zodanig krom,dat de nokkenaslagers er uit lopen,omdat er te veel spanning op de nokkenaslagers komt te staan door de spanning in de kop.
je kunt de onderkant wel vlakken,maar de bovenzijde blijft natuurlijk krom.

Ik heb de betreffende persoon een oplossing aan de hand gedaan.
Dus afwachten hoe het afloopt.
Gebruikersavatar
bpc
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 19.01.2011 - 18:00
Locatie: Hoogerheide
Contacteer:

Meestal wordt de kop gevlakt en afgeperst.

Kost een paar euro extra..

€ 1200,- is hopelijk kop demonteren, kop vlakken en afpersen, pakkingset, koelvloeistof, olie en oliefilter en overig klein matriaal.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )

www.bogersperformancecenter.nl
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik denk dat ze het compressieverlies standaard wijten aan een kromme kop in plaats van een lekker koppakking.
Omdat de koppakking lek was raakt de kop oververhit door verlies van koelvloeistof en kan daardoor krom trekken. Dus niet een kromme kop is de oorzaak maar wordt veroorzaakt door de lekke koppakking.
Hoeft dus ook lang niet altijd te gebeuren dat een kop krom is bij een lekke koppakking, maar die wordt er wel op gecontroleerd als het goed is. De alu koppen zijn er nl behoorlijk gevoelig voor.
VOLVO V40 T4
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14.09.2010 - 00:15

Als een motorblok een lekke koppakking heeft dan is de motorolie meestal grijs van kleur. Als je die auto wilt houden kun je naar mijn mening liever die motor of cilinderkop laten reviseren. En dan laten tunen bijvoorbeeld door European tuning. Kost wat!! Maar dan kan je er nog jaren in rijden. Zolang de rest in goede staat is "vering, remmen, versnellingsbak ect." is het de overweging waard. Ik heb ooit bij de vr6 specialist in aalte de cilinderkop van een 1996 passat vr6 laten doen en dat was zeker de moeite waard!!



Vriendelijke groet


VOLVO V40 T4
VOLVO V40 T4
2nd Gear member
Berichten: 65
Lid geworden op: 14.09.2010 - 00:15

[quote="menze jan"][quote="asta"]Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256[/quote]

had het al gezien ja mooie combi[/quote]


Over alles valt natuurlijk te praten!!
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

De ene zijn dood is de ander z'n brood...
Ik hoop dat je snel een oplossing gaat vinden.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
menze jan
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
Locatie: Nederland

VOLVO V40 T4 schreef:
menze jan schreef:
asta schreef:Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
had het al gezien ja mooie combi

Over alles valt natuurlijk te praten!!
ik stuur je zo even een p.m.
menze jan
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
Locatie: Nederland

edit
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”