het zonnetje schijnt zeker in Grunn, je ziet het wel erg zonnig in allemaal....V70/2.4D/2003 schreef:8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
S40 t4 met stotterende motor
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Motor 1000 euroV70/2.4D/2003 schreef:8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
8 uur werk a 60 euro
distributieset 150 euro
olie,koelvloeistof enz enz 100 euro,misschien gelijk een nieuwe koppeling!
ik kom dan op een heel ander bedrag uit en ik denk dat je geen goede motor koopt met weinig kilometers voor 1000 euro!
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Allereerst ronduit kl*te dat dit met je nieuwe wagen gebeurd is. Wat was de aanschafprijs als ik vragen mag?
Het blok herstellen is de beste optie, period!
Dat kan natuurlijk veel goedkoper dan bij de dealer. Bij een revisie van de kop word de motor meteen grondig gecontroleerd en word de kop gevlakt en afgeperst zodat je zeker weet dat 'ie 100% in orde is.
Zoek een goede allround garage en spreek hier van tevoren een prijs af voor het vlakken en controleren van de kop, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Vergeet hier niet de prijs van nieuwe vloeistoffen in mee te nemen, iets wat je sowieso altijd moet vervangen na aanschaf van een nieuwe auto.
Bij een 2ehands motor betaal je naast de aanschafprijs ook een vermogen aan uurloon voor het uitbouwen van je oude motor, het inbouwen van je nieuwe motor, vloeistoffen en klein materiaal. En dan weet je nog niet wat voor blok je er aan hebt. Voor hetzelfde geld heeft deze ook een scheurtje of lek in de kop.
Succes man! Hou ons op de hoogte!
Het blok herstellen is de beste optie, period!
Dat kan natuurlijk veel goedkoper dan bij de dealer. Bij een revisie van de kop word de motor meteen grondig gecontroleerd en word de kop gevlakt en afgeperst zodat je zeker weet dat 'ie 100% in orde is.
Zoek een goede allround garage en spreek hier van tevoren een prijs af voor het vlakken en controleren van de kop, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Vergeet hier niet de prijs van nieuwe vloeistoffen in mee te nemen, iets wat je sowieso altijd moet vervangen na aanschaf van een nieuwe auto.
Bij een 2ehands motor betaal je naast de aanschafprijs ook een vermogen aan uurloon voor het uitbouwen van je oude motor, het inbouwen van je nieuwe motor, vloeistoffen en klein materiaal. En dan weet je nog niet wat voor blok je er aan hebt. Voor hetzelfde geld heeft deze ook een scheurtje of lek in de kop.
Succes man! Hou ons op de hoogte!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1557
- Lid geworden op: 02.02.2007 - 23:41
Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
neej was volgens mij inclusief afvlakken kop dacht ik..Ramon&Ramon schreef:Heb je het wel goed begrepen,1200 euro voor het demonteren van de kop,want dat kan namelijk nooit.menze jan schreef:ik weet dus niet of het loont om de kop er af te laten halen.
dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep
en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....
iemand een adres/idee?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
http://link.marktplaats.nl/454060993 wilde er 400 euro voor hebben 180.000 gelopenRamon&Ramon schreef:Motor 1000 euroV70/2.4D/2003 schreef:8 uurtjes werk, reken 1000 euro voor een blok, nieuwe olie filters en vloeistoffen, zo mogelijk gelijk een verse distributie. Moet voor 1500 kunnen zou je zo denken.
8 uur werk a 60 euro
distributieset 150 euro
olie,koelvloeistof enz enz 100 euro,misschien gelijk een nieuwe koppeling!
ik kom dan op een heel ander bedrag uit en ik denk dat je geen goede motor koopt met weinig kilometers voor 1000 euro!
maarja valt dat onder: "goede motor"
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
had het al gezien ja mooie combiasta schreef:Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
360Degreez schreef:Allereerst ronduit kl*te dat dit met je nieuwe wagen gebeurd is. Wat was de aanschafprijs als ik vragen mag?
Het blok herstellen is de beste optie, period!
Dat kan natuurlijk veel goedkoper dan bij de dealer. Bij een revisie van de kop word de motor meteen grondig gecontroleerd en word de kop gevlakt en afgeperst zodat je zeker weet dat 'ie 100% in orde is.
Zoek een goede allround garage en spreek hier van tevoren een prijs af voor het vlakken en controleren van de kop, dan weet je meteen waar je aan toe bent. Vergeet hier niet de prijs van nieuwe vloeistoffen in mee te nemen, iets wat je sowieso altijd moet vervangen na aanschaf van een nieuwe auto.
Bij een 2ehands motor betaal je naast de aanschafprijs ook een vermogen aan uurloon voor het uitbouwen van je oude motor, het inbouwen van je nieuwe motor, vloeistoffen en klein materiaal. En dan weet je nog niet wat voor blok je er aan hebt. Voor hetzelfde geld heeft deze ook een scheurtje of lek in de kop.
Succes man! Hou ons op de hoogte!
allereerst bedankt voor je reactie
heb de auto gekocht voor 3300 euro met 180000 op de teller
iemand wees mij op volvomotorrevisie.nl
is dat dan het gene wat je bijvoorbeeld bedoelt of hebben jullie andere bedrijven die jullie adviseren
ik zeg nog niet direct dat ik dat ook ga doen maar ik zou allicht de bedrijven om info kunnen vragen
- bpc
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19.01.2011 - 18:00
- Locatie: Hoogerheide
- Contacteer:
Blok open maken is geen probleem. kijken wat er kapot is ook niet, dan kijken wat er stuk is en inschatten wat het gaat kosten.
Ander blok kopen is leuk maar wat is daar mis mee?
Doe je dan gelijk de krukaskeerring vervangen en distrubutieriem?
Je weet met een ander blok ook niet wat er aan de hand is.
Motor blijft een mechanisch ding en er kan altijd wat kapot gaan enkel wel lullig dat het zo snel is, mss wel verdacht snel.
Ander blok kopen is leuk maar wat is daar mis mee?
Doe je dan gelijk de krukaskeerring vervangen en distrubutieriem?
Je weet met een ander blok ook niet wat er aan de hand is.
Motor blijft een mechanisch ding en er kan altijd wat kapot gaan enkel wel lullig dat het zo snel is, mss wel verdacht snel.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Afvlakken van de kop heeft niets met je probleem van doen,ik weet ook niet hoe de dealer daar bij komt..menze jan schreef:neej was volgens mij inclusief afvlakken kop dacht ik..Ramon&Ramon schreef:Heb je het wel goed begrepen,1200 euro voor het demonteren van de kop,want dat kan namelijk nooit.menze jan schreef:ik weet dus niet of het loont om de kop er af te laten halen.
dat koste bij de volvo-dealer al 1200€ dacht ik als ik het goed begreep
en dan daarna nog een nieuwe motor evt gaat hoog in de kosten lopen
of ergens goedkoop laten doen....
iemand een adres/idee?
- 360Degreez
- 5th Gear member
- Berichten: 1524
- Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
- Locatie: Poortugaal
Ik denk dat ze het compressieverlies standaard wijten aan een kromme kop in plaats van een lekker koppakking. Is het niet normaal dat bij dit soort operaties de kop standaard gevlakt word?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als een kop met een bovenliggende nokkenas dusdanig krom is,meer dan 0,40 mm,dan is hij niet meer te gebruiken.
De kop is in zijn totaliteit zodanig krom,dat de nokkenaslagers er uit lopen,omdat er te veel spanning op de nokkenaslagers komt te staan door de spanning in de kop.
je kunt de onderkant wel vlakken,maar de bovenzijde blijft natuurlijk krom.
Ik heb de betreffende persoon een oplossing aan de hand gedaan.
Dus afwachten hoe het afloopt.
De kop is in zijn totaliteit zodanig krom,dat de nokkenaslagers er uit lopen,omdat er te veel spanning op de nokkenaslagers komt te staan door de spanning in de kop.
je kunt de onderkant wel vlakken,maar de bovenzijde blijft natuurlijk krom.
Ik heb de betreffende persoon een oplossing aan de hand gedaan.
Dus afwachten hoe het afloopt.
- bpc
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 19.01.2011 - 18:00
- Locatie: Hoogerheide
- Contacteer:
Meestal wordt de kop gevlakt en afgeperst.
Kost een paar euro extra..
€ 1200,- is hopelijk kop demonteren, kop vlakken en afpersen, pakkingset, koelvloeistof, olie en oliefilter en overig klein matriaal.
Kost een paar euro extra..
€ 1200,- is hopelijk kop demonteren, kop vlakken en afpersen, pakkingset, koelvloeistof, olie en oliefilter en overig klein matriaal.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )
www.bogersperformancecenter.nl
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Omdat de koppakking lek was raakt de kop oververhit door verlies van koelvloeistof en kan daardoor krom trekken. Dus niet een kromme kop is de oorzaak maar wordt veroorzaakt door de lekke koppakking.Ik denk dat ze het compressieverlies standaard wijten aan een kromme kop in plaats van een lekker koppakking.
Hoeft dus ook lang niet altijd te gebeuren dat een kop krom is bij een lekke koppakking, maar die wordt er wel op gecontroleerd als het goed is. De alu koppen zijn er nl behoorlijk gevoelig voor.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14.09.2010 - 00:15
Als een motorblok een lekke koppakking heeft dan is de motorolie meestal grijs van kleur. Als je die auto wilt houden kun je naar mijn mening liever die motor of cilinderkop laten reviseren. En dan laten tunen bijvoorbeeld door European tuning. Kost wat!! Maar dan kan je er nog jaren in rijden. Zolang de rest in goede staat is "vering, remmen, versnellingsbak ect." is het de overweging waard. Ik heb ooit bij de vr6 specialist in aalte de cilinderkop van een 1996 passat vr6 laten doen en dat was zeker de moeite waard!!
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
Vriendelijke groet
VOLVO V40 T4
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 14.09.2010 - 00:15
[quote="menze jan"][quote="asta"]Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256[/quote]
had het al gezien ja mooie combi[/quote]
Over alles valt natuurlijk te praten!!
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256[/quote]
had het al gezien ja mooie combi[/quote]
Over alles valt natuurlijk te praten!!
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
De ene zijn dood is de ander z'n brood...
Ik hoop dat je snel een oplossing gaat vinden.
Ik hoop dat je snel een oplossing gaat vinden.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 16.06.2011 - 21:47
- Locatie: Nederland
ik stuur je zo even een p.m.VOLVO V40 T4 schreef:menze jan schreef:had het al gezien ja mooie combiasta schreef:Wellicht dat de eigenaar van deze auto je een eindje op weg kan helpen met een blok?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?p=866256#866256
Over alles valt natuurlijk te praten!!