Ik kwam er vandaag achter dat bij mijn wagen de koplampsproeiers het niet deden.
Er kwam, net zoals bij Brambo, wel water naar beneden op de hoeken van de bumper, maar dat bleek het water van de ruitensproeiers te zijn. Dat wordt helemaal naar voren geleid, blijkbaar.
Ik heb de bumper er af gehaald (voor de zesde keer in anderhalve week tijd.....) en het motortje uit het reservoir gehaald.
Getest op een accu, maar het motortje deed niks.
Omdat ik geen nieuw motortje voorhanden had, heb ik gekeken of het misschien te repareren is. Omdat het plastic huis gegoten is, kan het niet geopend worden.
Althans, op een normale manier. Ik heb de ijzerzaag gepakt en de boel open gezaagd O:)
En toen kreeg ik dit te zien:
Tja, niet zo vreemd dat het motortje niet draait....
Ik heb het motortje zowaar weer gangbaar gekregen. Geen idee voor hoelang het werkt. Als het er weer mee stopt, haal ik wel een nieuwe.
Het is in ieder geval duidelijk dat het binnenwerk niet tegen vocht kan. Erg vreemd dat er juist een "standaard" gaatje in de behuizing zit, aangezien daardoor vocht naar binnen gaat :-k
Toen ik de boel ging testen, werkte het gelijk. Toen ik nog een keer probeerde, gebeurde er weer niks. Ik dacht dat het motortje alsnog de geest had gegeven, dus een losse accu erbij gepakt en die aangesloten op het motortje. Dat werkte dus gewoon.
Ik wist wel dat de koplampsproeiers niet elke keer gelijk werken met de ruitensproeiers, maar ik dacht dat dat om de 5 keer sproeien was. Blijkbaar moet je nog vaker de ruiten sproeien voordat de koplampsproeiers werken.
Het viel me wel op dat het reservoir zeer snel leeg raakt als de koplampsproeiers in werking worden gesteld :shock: