Ik was idd ook even vergeten hoe zo'n smeerbende het nu wordt. Ik heb het eigenlijk gemaakt omdat niemand mij heeft kunnen vertellen of het nu wel of geen APK-afkeur kan betekenen. Bovendien wil ik dingen die stuk gaan weer repareren. Ik vind de koplampwissertjes nog steeds het beste werken. Misschien wordt het tijd om weer een setje koplampwissertjes te kopen met een V70R daaraan vastedraket schreef:Inderdaad goed werk. Maar ik heb juist de zekering van dat pompje los gehaald omdat ik het reservoir bleef bijvullen. En bovendien vindt ik zo'n plens sop over de motorkap ook niet altijd wenselijk.
Koplamsproeiers doen het niet, nu wel weer; met foto's!
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Hoe vaak sproei je raam/lampen dan?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Ik gebruik m'n ruitensproeier veel vaker, zeker nu met die insectensmeerbende. Eerlijk gezegd heb ik oo grote twijfel over het nut van die dingen. Met die wissertjes zag je echt duidelijk dat de koplamp schoner werd.945i schreef:Hoe vaak sproei je raam/lampen dan?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik zou niet langer willen afzien met die hogedrukspuitjes van niks. Kopen die R, en rap een beetje! 
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ja, met een spons krijg je een auto ook schoner als alleen een hogedrukspuit...
Maar beter iets dan niets. Kijk maar eens wat een verschil het lichtbeeld geeft met een vuil en een schoon koplampglas, veel strakker en minder strooilicht.
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets..
Maar beter iets dan niets. Kijk maar eens wat een verschil het lichtbeeld geeft met een vuil en een schoon koplampglas, veel strakker en minder strooilicht.
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Want?....945i schreef:Ja, met een spons krijg je een auto ook schoner als alleen een hogedrukspuit...
Maar beter iets dan niets. Kijk maar eens wat een verschil het lichtbeeld geeft met een vuil en een schoon koplampglas, veel strakker en minder strooilicht.
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets..
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21405
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Voor de ramen sproei ik een paar keer kort de koplampen worden dan niet meegenomen.Brambo67 schreef:Ik gebruik m'n ruitensproeier veel vaker, zeker nu met die insectensmeerbende. Eerlijk gezegd heb ik oo grote twijfel over het nut van die dingen. Met die wissertjes zag je echt duidelijk dat de koplamp schoner werd.945i schreef:Hoe vaak sproei je raam/lampen dan?
Ik was die auto 1 a 2 keer per week en de enige tijd waarin ik de ruitensproeier gebruik, is in de winter met opspattend pekelwater.
En dan wordt de auto toch vies, dan maakt dat sopje van de koplampsproeier ook niet uit toch?
Op de snelweg bij hogere snelheid neem ik de koplampen ook mee, bumperklevers hebben dan voor gratis en niets de voorruit ook schoon.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Bedenk eens wat. :-kBrambo67 schreef:Want?....945i schreef:
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
€€€€€€€€??945i schreef:Bedenk eens wat. :-kBrambo67 schreef:Want?....945i schreef:
De fabrikant heeft gekozen voor kunststof glazen, dan kan je geen krassende wissers gebruiken. En dat kunststof zit er ook niet voor niets..
-
945i
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Dat waarschijnlijk ook ja, maar dat kunststof kan een stuk beter tegen steentjes dan glas, en het is lichter ook. En aangezien er geen 'ribbels' meer inzitten, kan dat prima. 
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Kan me idd herinneren dat bij mijn Classic wel eens zo'n glas is gesneuveld. Zoals ik net al schreef; wordt echt tijd voor koplampwissertjes met een R d'r aan vast. Weet alleen niet of dit overtuigend genoeg is voor mijn betere helft.... :?945i schreef:Dat waarschijnlijk ook ja, maar dat kunststof kan een stuk beter tegen steentjes dan glas, en het is lichter ook. En aangezien er geen 'ribbels' meer inzitten, kan dat prima.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Gevaarlijke inhaalacties behoren dan ook tot het verleden! Nooit meer het risico dat een inhaalactie langer duurt dan verwacht. En 4WD is bovendien veel veiliger, vooral nu de winter weer voor de deur staat! Echt, daar vallen die koplampwissers bij in het niet!
Eeehh, zoiets?
Eeehh, zoiets?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Poei... Mankeert er wellicht iets aan de huidige auto? Moeten de banden binnenkort worden vervangen? Of de distributieriem, dat is ook een goede reden! Remmen rondom, nog allemaal als nieuw? Loopt de km-stand al tegen een bepaalde psychische grens aan? Om maar even een paar dingen te noemen...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Oceanracer schreef:Poei... Mankeert er wellicht iets aan de huidige auto? Moeten de banden binnenkort worden vervangen? Of de distributieriem, dat is ook een goede reden! Remmen rondom, nog allemaal als nieuw? Loopt de km-stand al tegen een bepaalde psychische grens aan? Om maar even een paar dingen te noemen...
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Jaja, ik heb in het verleden aardig wat ervaring opgedaan in het smoezen (vooral voor mijzelf) verzinnen om toch maar weer eens voor een andere auto te moeten kijken. Wat een geldverspilling!
M'n huidige Volvo heb ik nu sinds 2005 en daar schaam ik me helemaal niet voor. Wat er aan mankeert, laat ik verhelpen of doe ik zelf (een klein beetje) m.b.v. het forum. De vorige lesauto is vorig jaar na 7 jaar trouwe dienst vervangen. En mijn vriendin heeft haar eerste autootje (Lupo) ook al weer 2.5 jaar.
Je moet bij mij écht met een goede reden komen om een auto te vervangen, want alle smoezen heb ik zelf al minstens twee keer gebruikt.
M'n huidige Volvo heb ik nu sinds 2005 en daar schaam ik me helemaal niet voor. Wat er aan mankeert, laat ik verhelpen of doe ik zelf (een klein beetje) m.b.v. het forum. De vorige lesauto is vorig jaar na 7 jaar trouwe dienst vervangen. En mijn vriendin heeft haar eerste autootje (Lupo) ook al weer 2.5 jaar.
Je moet bij mij écht met een goede reden komen om een auto te vervangen, want alle smoezen heb ik zelf al minstens twee keer gebruikt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
De wijsheid komt met de jaren. Je weet dat het veel geld kost en toch doe je hem er tegen beter weten weer na drie jaar uit. Deze mag van mij wat langer blijven. Maar dan moet hij het wel goed blijven doen, en geen irritante eigenschappen gaan ontwikkelen (rammelen, trillen enz), en niet achteruit gaan kwa carosserie, en wat kosten betreft binnen de perken blijven en niet te vaak stuk gaan en bij mij nog wel het goede gevoel geven en.... Ben nu al benieuwd hoelang hij blijftOceanracer schreef:Jaja, ik heb in het verleden aardig wat ervaring opgedaan in het smoezen (vooral voor mijzelf) verzinnen om toch maar weer eens voor een andere auto te moeten kijken. Wat een geldverspilling!
M'n huidige Volvo heb ik nu sinds 2005 en daar schaam ik me helemaal niet voor. Wat er aan mankeert, laat ik verhelpen of doe ik zelf (een klein beetje) m.b.v. het forum. De vorige lesauto is vorig jaar na 7 jaar trouwe dienst vervangen. En mijn vriendin heeft haar eerste autootje (Lupo) ook al weer 2.5 jaar.
Je moet bij mij écht met een goede reden komen om een auto te vervangen, want alle smoezen heb ik zelf al minstens twee keer gebruikt.
Ben overigens stikjaloers op mensen die een auto helemaal op kunnen rijden!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik denk dat het een kwestie is van oefenen... 
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik kwam er vandaag achter dat bij mijn wagen de koplampsproeiers het niet deden.
Er kwam, net zoals bij Brambo, wel water naar beneden op de hoeken van de bumper, maar dat bleek het water van de ruitensproeiers te zijn. Dat wordt helemaal naar voren geleid, blijkbaar.
Ik heb de bumper er af gehaald (voor de zesde keer in anderhalve week tijd.....) en het motortje uit het reservoir gehaald.
Getest op een accu, maar het motortje deed niks.
Omdat ik geen nieuw motortje voorhanden had, heb ik gekeken of het misschien te repareren is. Omdat het plastic huis gegoten is, kan het niet geopend worden.
Althans, op een normale manier. Ik heb de ijzerzaag gepakt en de boel open gezaagd O:)
En toen kreeg ik dit te zien:

Tja, niet zo vreemd dat het motortje niet draait....
Ik heb het motortje zowaar weer gangbaar gekregen. Geen idee voor hoelang het werkt. Als het er weer mee stopt, haal ik wel een nieuwe.
Het is in ieder geval duidelijk dat het binnenwerk niet tegen vocht kan. Erg vreemd dat er juist een "standaard" gaatje in de behuizing zit, aangezien daardoor vocht naar binnen gaat :-k
Toen ik de boel ging testen, werkte het gelijk. Toen ik nog een keer probeerde, gebeurde er weer niks. Ik dacht dat het motortje alsnog de geest had gegeven, dus een losse accu erbij gepakt en die aangesloten op het motortje. Dat werkte dus gewoon.
Ik wist wel dat de koplampsproeiers niet elke keer gelijk werken met de ruitensproeiers, maar ik dacht dat dat om de 5 keer sproeien was. Blijkbaar moet je nog vaker de ruiten sproeien voordat de koplampsproeiers werken.
Het viel me wel op dat het reservoir zeer snel leeg raakt als de koplampsproeiers in werking worden gesteld :shock:
Er kwam, net zoals bij Brambo, wel water naar beneden op de hoeken van de bumper, maar dat bleek het water van de ruitensproeiers te zijn. Dat wordt helemaal naar voren geleid, blijkbaar.
Ik heb de bumper er af gehaald (voor de zesde keer in anderhalve week tijd.....) en het motortje uit het reservoir gehaald.
Getest op een accu, maar het motortje deed niks.
Omdat ik geen nieuw motortje voorhanden had, heb ik gekeken of het misschien te repareren is. Omdat het plastic huis gegoten is, kan het niet geopend worden.
Althans, op een normale manier. Ik heb de ijzerzaag gepakt en de boel open gezaagd O:)
En toen kreeg ik dit te zien:

Tja, niet zo vreemd dat het motortje niet draait....
Ik heb het motortje zowaar weer gangbaar gekregen. Geen idee voor hoelang het werkt. Als het er weer mee stopt, haal ik wel een nieuwe.
Het is in ieder geval duidelijk dat het binnenwerk niet tegen vocht kan. Erg vreemd dat er juist een "standaard" gaatje in de behuizing zit, aangezien daardoor vocht naar binnen gaat :-k
Toen ik de boel ging testen, werkte het gelijk. Toen ik nog een keer probeerde, gebeurde er weer niks. Ik dacht dat het motortje alsnog de geest had gegeven, dus een losse accu erbij gepakt en die aangesloten op het motortje. Dat werkte dus gewoon.
Ik wist wel dat de koplampsproeiers niet elke keer gelijk werken met de ruitensproeiers, maar ik dacht dat dat om de 5 keer sproeien was. Blijkbaar moet je nog vaker de ruiten sproeien voordat de koplampsproeiers werken.
Het viel me wel op dat het reservoir zeer snel leeg raakt als de koplampsproeiers in werking worden gesteld :shock:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk















