Ervaringen weggedrag 850/S70 en V70N.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
JCF
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 09.04.2007 - 20:21

Nee ik schrijf echt geen onzin;
het geheel van eigenschappen van het rijgevoel van een auto kan, ondanks enkele nadelen, ervoor zorgen dat de voorkeur uitgaat naar een bepaalde auto, dus ondanks bovengenoemde nadelen.
In het geval van de BMW 730d MY 2005 zorgt het wat "losse" gevoel van de auto ervoor dat ik liever in de softe V70 rijd. De BMW zweeft ook, maar anders dan de Volvo. Ook het in autobladen veelgeroemde stuurgevoel is naar mijn smaak minder goed in de 7, behoorlijk vaag zelfs. BMW moet gewoon niet van een limo een sprotieve auto proberen te maken, kies an net als Benz en Volvo voor totaal comfort.
Bovendien zitten de stoelen de BMW minder goed, en, geloof het of niet, is het materiaalgebruik op sommige punten slechter, om het al helemaal maar niet te hebben over het dramatische bedienings(on)gemak. Wel eens 4(!) stengels achter het stuur moeten bedienen? Of I-drive?
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ja, en ik deel je ervaring..(?) dan ook niet. 2 stengels gebruik je praktisch niet, en de i-drive is tegenwoordig kinderspel. (voorheen moest je idd. het boekje goed doornemen)

Over weggedrag, afwerking, stoelen en stuurgevoel denk ik precies het tegenovergestelde... :) Zo zie je maar, het kan verschillen per persoon.

Maar duidelijk is dat een 7 een maatje kleiner aanvoelt qua rijden, dan dat hij daadwerkelijk is, en dat is een compliment.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
wim998nl
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 24.11.2008 - 21:02
Locatie: Purmerend

edraket schreef:
toppertje schreef:geen stabilisatorstang achter, onder een D5 van MY 2006?
onder mijn V70 2.5d van 2000 zit hij er wel onder iig.
en deze is er niet later onder gezet bij mijn weten.
Ik heb een 2.4D, en deze heeft inderdaad geen stabi achter. De D5 heeft dat weer wel wat ik heb begrepen. De stabi licht al klaar om gemonteerd te worden.
Onder mij v70 zat ook geen stabilisatorstang achter, maar ik heb er vanmiddag een onder geschroeft.
Deze kwam onder een s60 vandaan, 50euro van de sloop.
Net even een stukje gereden, hij lijkt of hij nu wat strakker stuurt, maar dat kan ook psychisch zijn :crazy:
v70 ---november 2002 automaat 310000km
mvg Wim Butter
Gebruikersavatar
rijnst5r
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
Locatie: omg rotterdam

is dit niks om toe te voegen om de boel wat stijver te maken achterin,ik heb ze gebouwd voor de 855/v70 classic en nu voor de v70 met schouders.
past netjes onder kleppen,alleen zal je het dempings materiaal een beetje aan moeten passen

Afbeelding



robert
me and my blackstone shadow
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

kan me niet voorstellen dat het iets schelen zou, dst specifieke stuk is het stijfste deel van de koets
Volvo for life
Gebruikersavatar
rijnst5r
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
Locatie: omg rotterdam

dat klopt,is bij de 855 ook het stijvste deel,dat denk je,ik heb hier zelfs een trekhaak onder,en met de caravan van 1600 kg erachter ging ik zonder de vpb voorzijde en achterzijde bij 90 km aan de slinger(caravan word altijd hetzelfde geladen) eerst veerpootbrug voorzijde verbeterde al het rij gedrag,later veerpoot/verstevigingsbalk achterzijde en rij nu makkelijk 110/120 km per uur,ik ben er blij mee op de 855,binnenkort gaan er een paar test piloten mee aan het werk en ben benieuwd of het werkt.

robert
bart simpson schreef:kan me niet voorstellen dat het iets schelen zou, dst specifieke stuk is het stijfste deel van de koets
me and my blackstone shadow
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Turbodesk
5th Gear member
Berichten: 1288
Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
Locatie: Groningen

Ik was toch wel nieuwsgierig en heb net eens even onder de auto gekeken.
Er zit een behoorlijk dikke stabilisatie stang bij mij onder de auto.
Afbeelding

Volvo V70 D5 Edition II, MY2007, 185Pk, GT6, Sapphire Black, Family Line, Mobility Line, Visibility Line, HU850 HP, RSE, EGR & DPF Off, Stage-2 Tuning by Volvotune
Volvo V40 1.8 Lpi Europa
Gebruikersavatar
rijnst5r
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
Locatie: omg rotterdam

nou heb de eerste vpb achterzijde afgeleverd en gemonteerd(ben tussendoor nog even een maand op vakantie geweest)aan henk p,ook op dit forum,en hij is er dik tevereden mee en merkt dat het weg/rij gedrag van de v70n positief beinvloed is.
dus het werkt!!!!

robert
me and my blackstone shadow
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

Wat is dan de feitelijke verbetering in weggedrag met zo'n brug achter?
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
rijnst5r
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
Locatie: omg rotterdam

het maakt de auto stijver,het overhel gedrag en bewegingen/torsie in de carosserie word aanzienlijk minder.
zie ook een veerpootbrug aan de voorzijde,dit word gebruikt in de racerij om minder torsie en beweeglijkheid in de bijde binnenspatborden te krijgen.
dus betere wegligging.

robert
me and my blackstone shadow
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

Kost dat nou, zo'n VPB-voor-achter???
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Henkv70d5
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 19.07.2011 - 12:51
Locatie: Friesland

Tja, ook ik onderschrijf deze ervaring. Ik heb hiervoor twee BMW's gereden. Deze auto's waren veel communicatiever. Dat moet wel even wennen moet ik zeggen.

Gr, Henk
Jan
2nd Gear member
Berichten: 154
Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
Locatie: Haarlem

elianmars schreef:
Petruc schreef:
PS Off topic: vinden jullie de draaicirkel ook (te) groot ? Ik red de ingang van de parkeergarage nog maar net (waar het met de SAAB Estate moeiteloos ging).
Volmondig JA!!! :evil:
Hier ook: JA! Een 740 draait zowat om z'n as, een 850R met wieluitslagbegrenzers is al veel ongunstiger, maar met de V70N kun je maar beter niet gaan draaien in een smal straatje!
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

Eh, we rijden in een stationbak van 1600kg. Wat verwacht je daar van ? Tip: koop voor een paar duizende euro een MX5, kun je in het weekend lekker mee gooien en smijten :)
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

toppertje schreef:ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
ik geloof er geen bal van, tenzij je je subframe gewoon vastschroeft, en dan nog....
Volvo for life
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

bart simpson schreef:
toppertje schreef:ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
ik geloof er geen bal van, tenzij je je subframe gewoon vastschroeft, en dan nog....
Dan zou idd het chassis torderen, terwijl het subframe er eigenlijk "los" onder hangt.. Dan moet het subframe nogal vervormen wat me niet echt logisch lijkt. Verstevig dan het subframe. (en dat lijkt mij vrij ondoenlijk)

Voor is een ander verhaal, daar verstevig je rechtstreeks op de veerpoten.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8515
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Op de meeting in Hoevenen afgelopen zondag stond er een S60 MY01 waarbij ze de achterste motorsteun die nu in rubbers hangt, gefixeerd hadden, waardoor die als veerpootbrug ging dienst doen, wat bij mij vragen opriep, omdat die ophanging in rubbers tch wel een reden gehad zal hebben ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

natuurlijk, wat nu niet meer buigen kan zal vroeg of laat gaan barsten
Volvo for life
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat is geen rijden met zo'n gefixeerde steun.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”