Nee ik schrijf echt geen onzin;
het geheel van eigenschappen van het rijgevoel van een auto kan, ondanks enkele nadelen, ervoor zorgen dat de voorkeur uitgaat naar een bepaalde auto, dus ondanks bovengenoemde nadelen.
In het geval van de BMW 730d MY 2005 zorgt het wat "losse" gevoel van de auto ervoor dat ik liever in de softe V70 rijd. De BMW zweeft ook, maar anders dan de Volvo. Ook het in autobladen veelgeroemde stuurgevoel is naar mijn smaak minder goed in de 7, behoorlijk vaag zelfs. BMW moet gewoon niet van een limo een sprotieve auto proberen te maken, kies an net als Benz en Volvo voor totaal comfort.
Bovendien zitten de stoelen de BMW minder goed, en, geloof het of niet, is het materiaalgebruik op sommige punten slechter, om het al helemaal maar niet te hebben over het dramatische bedienings(on)gemak. Wel eens 4(!) stengels achter het stuur moeten bedienen? Of I-drive?
Ervaringen weggedrag 850/S70 en V70N.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ja, en ik deel je ervaring..(?) dan ook niet. 2 stengels gebruik je praktisch niet, en de i-drive is tegenwoordig kinderspel. (voorheen moest je idd. het boekje goed doornemen)
Over weggedrag, afwerking, stoelen en stuurgevoel denk ik precies het tegenovergestelde...
Zo zie je maar, het kan verschillen per persoon.
Maar duidelijk is dat een 7 een maatje kleiner aanvoelt qua rijden, dan dat hij daadwerkelijk is, en dat is een compliment.
Over weggedrag, afwerking, stoelen en stuurgevoel denk ik precies het tegenovergestelde...

Maar duidelijk is dat een 7 een maatje kleiner aanvoelt qua rijden, dan dat hij daadwerkelijk is, en dat is een compliment.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- wim998nl
- 2nd Gear member
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 24.11.2008 - 21:02
- Locatie: Purmerend
Onder mij v70 zat ook geen stabilisatorstang achter, maar ik heb er vanmiddag een onder geschroeft.edraket schreef:Ik heb een 2.4D, en deze heeft inderdaad geen stabi achter. De D5 heeft dat weer wel wat ik heb begrepen. De stabi licht al klaar om gemonteerd te worden.toppertje schreef:geen stabilisatorstang achter, onder een D5 van MY 2006?
onder mijn V70 2.5d van 2000 zit hij er wel onder iig.
en deze is er niet later onder gezet bij mijn weten.
Deze kwam onder een s60 vandaan, 50euro van de sloop.
Net even een stukje gereden, hij lijkt of hij nu wat strakker stuurt, maar dat kan ook psychisch zijn :crazy:
v70 ---november 2002 automaat 310000km
mvg Wim Butter
mvg Wim Butter
- rijnst5r
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
- Locatie: omg rotterdam
is dit niks om toe te voegen om de boel wat stijver te maken achterin,ik heb ze gebouwd voor de 855/v70 classic en nu voor de v70 met schouders.
past netjes onder kleppen,alleen zal je het dempings materiaal een beetje aan moeten passen

robert
past netjes onder kleppen,alleen zal je het dempings materiaal een beetje aan moeten passen

robert
me and my blackstone shadow
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
kan me niet voorstellen dat het iets schelen zou, dst specifieke stuk is het stijfste deel van de koets
Volvo for life
- rijnst5r
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
- Locatie: omg rotterdam
dat klopt,is bij de 855 ook het stijvste deel,dat denk je,ik heb hier zelfs een trekhaak onder,en met de caravan van 1600 kg erachter ging ik zonder de vpb voorzijde en achterzijde bij 90 km aan de slinger(caravan word altijd hetzelfde geladen) eerst veerpootbrug voorzijde verbeterde al het rij gedrag,later veerpoot/verstevigingsbalk achterzijde en rij nu makkelijk 110/120 km per uur,ik ben er blij mee op de 855,binnenkort gaan er een paar test piloten mee aan het werk en ben benieuwd of het werkt.
robert
robert
bart simpson schreef:kan me niet voorstellen dat het iets schelen zou, dst specifieke stuk is het stijfste deel van de koets
me and my blackstone shadow
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
geen glans zonder wrijving
- Turbodesk
- 5th Gear member
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 13.07.2005 - 19:52
- Locatie: Groningen
Ik was toch wel nieuwsgierig en heb net eens even onder de auto gekeken.
Er zit een behoorlijk dikke stabilisatie stang bij mij onder de auto.
Er zit een behoorlijk dikke stabilisatie stang bij mij onder de auto.
- rijnst5r
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
- Locatie: omg rotterdam
nou heb de eerste vpb achterzijde afgeleverd en gemonteerd(ben tussendoor nog even een maand op vakantie geweest)aan henk p,ook op dit forum,en hij is er dik tevereden mee en merkt dat het weg/rij gedrag van de v70n positief beinvloed is.
dus het werkt!!!!
robert
dus het werkt!!!!
robert
me and my blackstone shadow
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
- rijnst5r
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20.02.2005 - 16:53
- Locatie: omg rotterdam
het maakt de auto stijver,het overhel gedrag en bewegingen/torsie in de carosserie word aanzienlijk minder.
zie ook een veerpootbrug aan de voorzijde,dit word gebruikt in de racerij om minder torsie en beweeglijkheid in de bijde binnenspatborden te krijgen.
dus betere wegligging.
robert
zie ook een veerpootbrug aan de voorzijde,dit word gebruikt in de racerij om minder torsie en beweeglijkheid in de bijde binnenspatborden te krijgen.
dus betere wegligging.
robert
me and my blackstone shadow
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 19.10.2004 - 19:09
- Locatie: Haarlem
Hier ook: JA! Een 740 draait zowat om z'n as, een 850R met wieluitslagbegrenzers is al veel ongunstiger, maar met de V70N kun je maar beter niet gaan draaien in een smal straatje!elianmars schreef:Volmondig JA!!! :evil:Petruc schreef:
PS Off topic: vinden jullie de draaicirkel ook (te) groot ? Ik red de ingang van de parkeergarage nog maar net (waar het met de SAAB Estate moeiteloos ging).
XC60 Polar+
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
Ooit o.a.: 343, 345, 360i, 480ES AT, 745GL AT, 855R, ATV70N 2.5T AWD,
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik geloof er geen bal van, tenzij je je subframe gewoon vastschroeft, en dan nog....toppertje schreef:ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
Volvo for life
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dan zou idd het chassis torderen, terwijl het subframe er eigenlijk "los" onder hangt.. Dan moet het subframe nogal vervormen wat me niet echt logisch lijkt. Verstevig dan het subframe. (en dat lijkt mij vrij ondoenlijk)bart simpson schreef:ik geloof er geen bal van, tenzij je je subframe gewoon vastschroeft, en dan nog....toppertje schreef:ik weet wel zeker dat dit verbetering bied.
het zit dan wel in het stijvere gedeelte vd koets,maar daar zit nou juist de
beweging in waar het subframe vd achteras onder zit.
ik vind het een mooie/goede toevoeging. =D>
Voor is een ander verhaal, daar verstevig je rechtstreeks op de veerpoten.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8515
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Op de meeting in Hoevenen afgelopen zondag stond er een S60 MY01 waarbij ze de achterste motorsteun die nu in rubbers hangt, gefixeerd hadden, waardoor die als veerpootbrug ging dienst doen, wat bij mij vragen opriep, omdat die ophanging in rubbers tch wel een reden gehad zal hebben ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
natuurlijk, wat nu niet meer buigen kan zal vroeg of laat gaan barsten
Volvo for life