Remschijven origineel Volvo of net zo goed Bosch?
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Onze onze beide Volvo's zit enkel origineel remmen spul en tot op heden nog nergens last van
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ik heb op mijn vorige wagen (V70 classic) origineel Volvo gemonteerd en ook op mijn huidige wagen ligt origineel Volvo. Nog nooit een kromme schijf gehad.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
Inderdaad, ATE, klinkt hetzelfde, daar zat 'm de fout...Iroll schreef:Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,

- Swedishsteel4life
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28.01.2007 - 21:38
- Locatie: Zutphen
Idem op mijn tdi en mijn huidige benzine,elianmars schreef:Ik heb op mijn vorige wagen (V70 classic) origineel Volvo gemonteerd en ook op mijn huidige wagen ligt origineel Volvo. Nog nooit een kromme schijf gehad.
Heb echt een enorme hekel aan trillen en piepen, heb me Bosch laten aanpraten, maar heb er na 2 weken gewoon weer origineel laten opzetten.
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
V90 D4 Inscription 2017
- xc-men
- 4th Gear member
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 08.07.2007 - 11:45
- Locatie: Spanje en Brasil
- Contacteer:
Niet helemaal waar dat ATE het originele merk is: Ik kom net van de Banden boer vandaan om vier nieuwe banden te plaatsen en heb ik even naar de Remschijven kunnen kijken. Alle schijven die op onze Volvo XC70 zitten komen uit Spanje??? Merk VOLVO met klein letters Galfer er op, zegt de monteur tegen me dat Galfer uit Spanje komt en alle rembloken voor Volvo en andere grote automerken maakt.Maus-met-Volvo schreef:Inderdaad, ATE, klinkt hetzelfde, daar zat 'm de fout...Iroll schreef:Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,
http://www.galfer.es/asp/catalogo_ficha ... _cataleg=C
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Diverse merken lijken ook onderling aan elkaar te leveren............
Ik heb verleden week een koppeling gemonteerd op de D24TIC, deze koppeling had ik vanuit Duitsland laten komen, merk NK. (onderdeel van Scandinavian Break Systems)
Enkele dagen na de bestelling word een keurige doos met full color bedrukking van het merk NK thuis bezorgt, binnenin de doos zat echter een koppeling van het merk Sachs.
Bestel je direct de Sachs koppeling dan ontvang je dezelfde koppeling maar kost deze ongeveer het dubbele.
Ik heb verleden week een koppeling gemonteerd op de D24TIC, deze koppeling had ik vanuit Duitsland laten komen, merk NK. (onderdeel van Scandinavian Break Systems)
Enkele dagen na de bestelling word een keurige doos met full color bedrukking van het merk NK thuis bezorgt, binnenin de doos zat echter een koppeling van het merk Sachs.
Bestel je direct de Sachs koppeling dan ontvang je dezelfde koppeling maar kost deze ongeveer het dubbele.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 16:44
Ik heb onlangs bij Toncar in Berkel en Rodenrijs mijn remschijven en blokken laten vervangen, sindsdien meer dan 5x terug geweest, en alleen maar problemen mee gehad. Of het aan de Bosch remblokken ligt of aan Toncar....ik vrees het laatste. Ik kan hier een heel verhaal schrijven maar laat ik dat maar niet doen. Feit is dat ik zeer ontevreden ben, en tevens 1300 euro armer. (ook 2 nieuwe banden nodig gehad)
Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.
O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.
O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
1300 euro voor schijven en twee banden?
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Wat ik zeker niet wil beweren is dat de verhalen over piepende, krakende, trillende remmen enz. uit de lucht gegrepen zijn. Maar misschien dat jullie je dit plaatje nog kunnen herinneren uit de topic over Volvo naar Geely o.i.d.

waarmee ik aangaf dat echt niet alle onderdelen uit Zweden komen maar dat slechts bij de eindcontrole wordt vastgesteld of een product aan de gestelde eisen voldoet. Niet de naam van de fabrikant en/of het land van herkomst is/zijn bepalend.
In deze discussie zie je in feite weer hetzelfde. 'Origineel', wat dat ook zijn mag, is zaligmakend en after-market deugt in principe niet.
Nou dan heb ik een verrassing want kijk eens wat er op het originele doosje en de remblokken staat voor onze S40:


OEM ? 'After-market"? Zeg het maar. Feit is dat de Deense fabrikant Roulunds Braking heet en deel uitmaakt van MAT Holdings Incorporated. 'Deense' remblokken gemaakt in India door een firma die o.a. van zichzelf zegt: ".....MAT Holdings, Inc. is a proven low-cost producer....."
Kortom, staar je niet blind op 'originele onderdelen' en heb vooral niet de illusie dat een autofabrikant tot in lengte van dagen zijn onderdelen van een en dezelfde fabrikant zal betrekken.
Misschien gaat straks mijn S40 wel enorm piepen en trillen omdat de 'originele Volvo remblokken' uit India niet samenwerken met de OEM Até remschijven die ik heb !
Rob

waarmee ik aangaf dat echt niet alle onderdelen uit Zweden komen maar dat slechts bij de eindcontrole wordt vastgesteld of een product aan de gestelde eisen voldoet. Niet de naam van de fabrikant en/of het land van herkomst is/zijn bepalend.
In deze discussie zie je in feite weer hetzelfde. 'Origineel', wat dat ook zijn mag, is zaligmakend en after-market deugt in principe niet.
Nou dan heb ik een verrassing want kijk eens wat er op het originele doosje en de remblokken staat voor onze S40:


OEM ? 'After-market"? Zeg het maar. Feit is dat de Deense fabrikant Roulunds Braking heet en deel uitmaakt van MAT Holdings Incorporated. 'Deense' remblokken gemaakt in India door een firma die o.a. van zichzelf zegt: ".....MAT Holdings, Inc. is a proven low-cost producer....."
Kortom, staar je niet blind op 'originele onderdelen' en heb vooral niet de illusie dat een autofabrikant tot in lengte van dagen zijn onderdelen van een en dezelfde fabrikant zal betrekken.
Misschien gaat straks mijn S40 wel enorm piepen en trillen omdat de 'originele Volvo remblokken' uit India niet samenwerken met de OEM Até remschijven die ik heb !
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
De onderdelen zijn meestal gewoon goed,maar de montage laat te wensen over,dat is vaak het probleem,ze rommelen maar wat raak.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 16:44
Of ze zetten een stagiair aan de "simpele"klusjes zoals remblokken en schijven vervangen. Die wil per slot van rekening ook wat te doen hebben terwijl het toezicht er vaak bij inschiet.
Ik denk dat dit het is.De onderdelen zijn meestal gewoon goed,maar de montage laat te wensen over,dat is vaak het probleem,ze rommelen maar wat raak.
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Sorry? 1300 euro??iwilly schreef:Ik heb onlangs bij Toncar in Berkel en Rodenrijs mijn remschijven en blokken laten vervangen, sindsdien meer dan 5x terug geweest, en alleen maar problemen mee gehad. Of het aan de Bosch remblokken ligt of aan Toncar....ik vrees het laatste. Ik kan hier een heel verhaal schrijven maar laat ik dat maar niet doen. Feit is dat ik zeer ontevreden ben, en tevens 1300 euro armer. (ook 2 nieuwe banden nodig gehad)
Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.
O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
Dan ben ik benieuwd hoe lang ze met die remmen bezig zijn geweest en wat voor banden er gemonteerd zijn :shock:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 04.10.2009 - 16:44
@elianmars.
2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dan heb je iets teveel betaald.iwilly schreef:@elianmars.
2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Waar zit die 5 uur werk in vraag ik me af.