Remschijven origineel Volvo of net zo goed Bosch?

Voor kenners: de "Roffel"
sbv
6th Gear member

Onze onze beide Volvo's zit enkel origineel remmen spul en tot op heden nog nergens last van

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
elianmars
5th Gear member

Ik heb op mijn vorige wagen (V70 classic) origineel Volvo gemonteerd en ook op mijn huidige wagen ligt origineel Volvo. Nog nooit een kromme schijf gehad.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Maus-met-Volvo
4th Gear member

Iroll schreef:
Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,
Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.
Inderdaad, ATE, klinkt hetzelfde, daar zat 'm de fout... :)
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Swedishsteel4life
2nd Gear member

elianmars schreef:Ik heb op mijn vorige wagen (V70 classic) origineel Volvo gemonteerd en ook op mijn huidige wagen ligt origineel Volvo. Nog nooit een kromme schijf gehad.
Idem op mijn tdi en mijn huidige benzine,

Heb echt een enorme hekel aan trillen en piepen, heb me Bosch laten aanpraten, maar heb er na 2 weken gewoon weer origineel laten opzetten.
V70 D5 momentum 2012
V90 D4 Inscription 2017
rvo033467
4th Gear member

Bij mijn vorige auto ook altijd met Bosch schijven en blokken gereden
en dit ging prima en zonder piepen.
Rolf
Volvo 440 1.8
Volvo S80 2.4 1999
xc-men
4th Gear member
Contacteer:

Maus-met-Volvo schreef:
Iroll schreef:
Ramon & Ramon heeft eens aangegeven dat de blokken / schijven van Volvo bij AT vandaan komen, ik zou dan voor dit merk gaan,
Type foutje, het is ATE wat het originele merk is van Volvo. Ook de hoofdremcilinder en bekrachtiger zijn van dat merk.
Inderdaad, ATE, klinkt hetzelfde, daar zat 'm de fout... :)
Niet helemaal waar dat ATE het originele merk is: Ik kom net van de Banden boer vandaan om vier nieuwe banden te plaatsen en heb ik even naar de Remschijven kunnen kijken. Alle schijven die op onze Volvo XC70 zitten komen uit Spanje??? Merk VOLVO met klein letters Galfer er op, zegt de monteur tegen me dat Galfer uit Spanje komt en alle rembloken voor Volvo en andere grote automerken maakt.
http://www.galfer.es/asp/catalogo_ficha ... _cataleg=C
XC-MEN: XC70-D5-GT-MY08-Summun, Rica PPC Tuning +/-220PK
XC-WIFE: SEAT LEON 2.0 TDI 170PK MY12 Full options
945i
8th Gear member

Pfloei, ben blij dat ik geen Spaanse Volvo heb zeg! ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
DawnBlueED
5th Gear member

Diverse merken lijken ook onderling aan elkaar te leveren............

Ik heb verleden week een koppeling gemonteerd op de D24TIC, deze koppeling had ik vanuit Duitsland laten komen, merk NK. (onderdeel van Scandinavian Break Systems)

Enkele dagen na de bestelling word een keurige doos met full color bedrukking van het merk NK thuis bezorgt, binnenin de doos zat echter een koppeling van het merk Sachs.

Bestel je direct de Sachs koppeling dan ontvang je dezelfde koppeling maar kost deze ongeveer het dubbele.
iwilly
1st Gear member

Ik heb onlangs bij Toncar in Berkel en Rodenrijs mijn remschijven en blokken laten vervangen, sindsdien meer dan 5x terug geweest, en alleen maar problemen mee gehad. Of het aan de Bosch remblokken ligt of aan Toncar....ik vrees het laatste. Ik kan hier een heel verhaal schrijven maar laat ik dat maar niet doen. Feit is dat ik zeer ontevreden ben, en tevens 1300 euro armer. (ook 2 nieuwe banden nodig gehad)

Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.

O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
Ramon&Ramon
7th Gear member

1300 euro voor schijven en twee banden?
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Wat ik zeker niet wil beweren is dat de verhalen over piepende, krakende, trillende remmen enz. uit de lucht gegrepen zijn. Maar misschien dat jullie je dit plaatje nog kunnen herinneren uit de topic over Volvo naar Geely o.i.d.

Afbeelding

waarmee ik aangaf dat echt niet alle onderdelen uit Zweden komen maar dat slechts bij de eindcontrole wordt vastgesteld of een product aan de gestelde eisen voldoet. Niet de naam van de fabrikant en/of het land van herkomst is/zijn bepalend.

In deze discussie zie je in feite weer hetzelfde. 'Origineel', wat dat ook zijn mag, is zaligmakend en after-market deugt in principe niet.
Nou dan heb ik een verrassing want kijk eens wat er op het originele doosje en de remblokken staat voor onze S40:

Afbeelding
Afbeelding

OEM ? 'After-market"? Zeg het maar. Feit is dat de Deense fabrikant Roulunds Braking heet en deel uitmaakt van MAT Holdings Incorporated. 'Deense' remblokken gemaakt in India door een firma die o.a. van zichzelf zegt: ".....MAT Holdings, Inc. is a proven low-cost producer....."

Kortom, staar je niet blind op 'originele onderdelen' en heb vooral niet de illusie dat een autofabrikant tot in lengte van dagen zijn onderdelen van een en dezelfde fabrikant zal betrekken.

Misschien gaat straks mijn S40 wel enorm piepen en trillen omdat de 'originele Volvo remblokken' uit India niet samenwerken met de OEM Até remschijven die ik heb !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ramon&Ramon
7th Gear member

De onderdelen zijn meestal gewoon goed,maar de montage laat te wensen over,dat is vaak het probleem,ze rommelen maar wat raak.
945i
8th Gear member

+1
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Iroll
6th Gear member

Of ze zetten een stagiair aan de "simpele"klusjes zoals remblokken en schijven vervangen. Die wil per slot van rekening ook wat te doen hebben terwijl het toezicht er vaak bij inschiet.
iwilly
1st Gear member

Of ze zetten een stagiair aan de "simpele"klusjes zoals remblokken en schijven vervangen. Die wil per slot van rekening ook wat te doen hebben terwijl het toezicht er vaak bij inschiet.
De onderdelen zijn meestal gewoon goed,maar de montage laat te wensen over,dat is vaak het probleem,ze rommelen maar wat raak.
Ik denk dat dit het is.
elianmars
5th Gear member

iwilly schreef:Ik heb onlangs bij Toncar in Berkel en Rodenrijs mijn remschijven en blokken laten vervangen, sindsdien meer dan 5x terug geweest, en alleen maar problemen mee gehad. Of het aan de Bosch remblokken ligt of aan Toncar....ik vrees het laatste. Ik kan hier een heel verhaal schrijven maar laat ik dat maar niet doen. Feit is dat ik zeer ontevreden ben, en tevens 1300 euro armer. (ook 2 nieuwe banden nodig gehad)

Nog steeds rijd ik rond met piepende remmen, een onbalans in het remmen (remt ongelijkmatig/schokkerig). Ik ga niet meer terug...klaar mee.

O ja, na 1 van de 5 (? ik ben de tel kwijt) reparatiebezoeken aan Toncar kom ik de straat ingereden valt er opeens een steeksleutel onder de auto vandaan met lomp geweld. Gelukkig geen ongelukken door voorbij fietsende kinderen!
Sorry? 1300 euro??
Dan ben ik benieuwd hoe lang ze met die remmen bezig zijn geweest en wat voor banden er gemonteerd zijn :shock:
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
iwilly
1st Gear member

@elianmars.

2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
Ramon&Ramon
7th Gear member

iwilly schreef:@elianmars.

2 michelin banden à 148,- ex btw, 2 remschijven, 4 remblokken, nieuwe handremschoen, 5 uur werk, en kleine materialen. Daarna nog eens 1,5 uur om een verstopte remslag te vernieuwen ( die raakte pas verstopt na montage) en wederom kleine materialen
Ik heb iets overdreven het was totaal iets meer dan 1200 euro.
Daarna nog 2x terug en van tevoren gezegd niks te gaan betalen. Het is er allemaal slechter op geworden. Kortom ga nooit naar Toncar!
Dan heb je iets teveel betaald.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Waar zit die 5 uur werk in vraag ik me af.
sbv
6th Gear member

zelfs als niet monteur redt ik dat in minder dan de helft

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”