Weleens gehoord van een goede planning maken en rekening houden met de drukte op de weg?sgt.flippy schreef: Je moest maar eens naar dezelfde plek gaan, 100 km verderop, met het verschil dat jij misschien op tijd op een afspraak moet zijn, en hij niet.
Hoe vaak zit jij eigenlijk op de baan trouwens? Het lijkt me dat mensen die in zulke dingen geen problemen zien, gewoon niet vaak op de baan zitten en nooit ergens op tijd moeten zijn, MET een strak tijdschema.
Als het schema te krap is, andere afspraken maken. Verloren tijd haal je namelijk niet in en door gehaast en gestrest de weg op de gaan kun je alleen maar ongelukken veroorzaken met als gevolg dat het nog later gaat worden.
Inderdaad even wachten. Verkeerslichten werken volgens een vast schema die onderbroken kan worden door lussen in het wegdek.sgt.flippy schreef:Ander voorbeeld: je staat voor een rood licht, om links af te slaan, maar deze werkt met een elektronische lus en ziet jou niet staan, hij is defect. Resultaat: na 3x groen in alle richtingen, sta jij nog altijd voor het rood.
Laat me raden, jij blijft staan tot hij groen word? En we hebben uit dit topic al geleerd dat je niet meer van richting mag veranderen...
Ook bij storingen in de lussen pakt hij echter toch alle richtingen een keer mee. Kan dan weleens gebeuren dat je "beurt" 3x voorbij gaat. Jammer dan.
Ook hier breekt nood geen wet. Zoals ik al eerder schreef. Als je ergens heen moet neem de tijd. Er is al gestres genoeg op de wegen.sgt.flippy schreef:Nood breekt wet, een idioot die niet naar rechts gaat, is nood.