Turbo uitbouwen

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Gast

Hallo Forumleden,
Omdat de uitlaat van mijn 945 SE Turbo (B200FT) ergens lekt bij het uitlaatspruitstuk,en ik eind van de week op APK moet, ben ik bezig om het spruitstuk incl. turbo te verwijderen.
Alles zit los, alleen de olie retour leiding aan de onderzijde van de turbo krijg ik niet los. :(
Omdat ik er domweg niet bij kom!
Ik kan de leiding ook niet goed volgen waar deze naar toe gaat, het lijkt als of deze gewoon op het carter uitkomt.

Wie heeft een tip om deze laatste leiding los te krijgen?

Grt,
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Kun je hem niet bij het carter loshalen, met turbo en al eraf en dan van de turbo afhalen? Ik roep maar wat ;-)
flap
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 11.12.2006 - 15:58

volgens mij steekt hij gewoon los in het carter.
slechts een o-ring zorgt voor de afdichting. Kijk anders eens op het forum van volvo700vereniging.nl daar zitten veel experts op het gebied van jouw auto.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Bedoel je deze?
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Klopt, met een beetje gejutter komtie los uit het blok. Terugzetten is een ander verhaal (moet je ècht met z'n tweetjes doen) kan daarna lekkages geven, dus zéker een nieuwe rubberring (is géén O-ring) halen bij Volvo á 6.75. Olieretour zit in het blok nèt boven het carter trouwens.
Ik heb die pijp door gesneden, oliebestendige slang er tussen zodat je kan manoeuvreren en vastgezet met de olieretourpijptegenhouder (top uitvinding) van Timen Smit.
Groeten van Frans.
Gast

Heren,

bedankt voor jullie reacties. :thumbright:
Omdat ik had gelezen dat het terugplaatsen van de leiding op het carter erg lastig is, heb ik met mijn "Go-Go gadget" armen toch de leiding onder op de turbo kunnen losdraaien. Heeft wel wat vel en blauwe plekken gekost, maar ja, dan heb je ook wat... De olie retour leiding is op zijn plek gebleven.
De turbo met spruitstuk éénmaal uitgebouwd, blijken er 2 scheurtjes in het spruitstuk te zitten. :-(
Morgen een afspraak bij een motoren revisie bedrijf.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Rvd-460GLT schreef:Heren,

toch de leiding onder op de turbo kunnen losdraaien. Heeft wel wat vel en blauwe plekken gekost, maar ja, dan heb je ook wat...


Wàt heb je dan?
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21419
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Het wil maar niet lukken met jou om normale antwoorden of vragen te stellen.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Botje
2nd Gear member
Berichten: 121
Lid geworden op: 13.09.2010 - 21:33
Locatie: Amersfoort

+1
Bezig met: Volvo 164 automaat (1969)
Afbeelding
Gast

v700r schreef:

Wàt heb je dan?
Wat je dan hebt: een uitgebouwde turbo met spruitstuk.
En inmiddels een gereviseerd spruitstuk, klaar om in te bouwen. :P
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Msuidgeest schreef:Het wil maar niet lukken met jou om normale antwoorden of vragen te stellen.


En wie ben jij ook al weer? Heb ik met de emmer gerammeld?
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Het zit er nu vast en zeker in, Roger. Lang aan het utteren geweest?
Groeten van Frans.
Gast

4 uurtjes uitbouwen en 2 uurtjes inbouwen. Vooraf wel alles goed ingespoten met kruipolie.

Vanochtend de kroon op mijn werk: WEER 1 jaar APK (zonder opmerkingen). :bday:
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”