S70 Turbo goede keuze voor G3 LPG installatie?

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
lagodolce
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25

goedenavond, ik overweeg mijn 940 weg te doen en een S70 te kopen. Nu wordt er een S70 T aangeboden(193 pk) Iemand ervaring of dit een goede keuze is?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

volgens gasinbouwers wel (van voor 1999 niet een heel slechte keuze)
Volvo for life
lagodolce
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25

bart simpson schreef:volgens gasinbouwers wel (van voor 1999 niet een heel slechte keuze)
hij is van voor 1999, wat is het verschil met de latere typen, de kleppen misschien?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

klopt
Volvo for life
Broabander
4th Gear member
Berichten: 659
Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
Locatie: Tilburg

Schijnt wel dat je dan beter LPi kan nemen. Bij Turbo motoren is dampgas niet de beste optie. Rijden veel 850 T5's (op gas dan wel) rond met LPi.
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Ik rijd sinds maart 2011 op LPI, nu dik 25k km gereden en alleen maar plezier!
Bouwjaar van de mijne; '97
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
lagodolce
1st Gear member
Berichten: 30
Lid geworden op: 12.09.2009 - 16:25

bedankt allen,

de T versie is het niet geworden, ik ga deze week kijken naar een 20V 850, dus met hydrolische klepstoters.




RobsterS70R schreef:Ik rijd sinds maart 2011 op LPI, nu dik 25k km gereden en alleen maar plezier!
Bouwjaar van de mijne; '97
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

lagodolce schreef:bedankt allen,

de T versie is het niet geworden, ik ga deze week kijken naar een 20V 850, dus met hydrolische klepstoters.




RobsterS70R schreef:Ik rijd sinds maart 2011 op LPI, nu dik 25k km gereden en alleen maar plezier!
Bouwjaar van de mijne; '97
ook de T versies van voor 1999 hebben hydraulisch-bedienbare kleppen!
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Turbo Will-I-Am
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 08.03.2012 - 23:10
Locatie: Wijhe
Contacteer:

Klopt, rij zelf ook met een C70 T5 met LPI gasinstallatie en dat loopt als een trein!
Dus een met hydraulische kleppenstoters!
Voorheen: Seat Toledo V5
Voorheen: Volvo C70 T5 Automaat
Nu: S60 D5 Summum, Tunex Stage II
Werk: Volvo V40 D2 (2015)
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Wat is eigenlijk het verschil tussen hydraulische en vaste stoters.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
bernhard2
3rd Gear member
Berichten: 282
Lid geworden op: 24.01.2007 - 18:04
Locatie: Hardenberg

de hydraulische werken op oliedruk en de vaste moet je dus zelf bijstellen

heb ik een vraag: iemand een idee waarom volvo over gegaan is op vaste stoters?
Volvo 850 R aut 1996 groen 417.000 km
Volvo V70 classic 2.5t 1997 blauw 309.000 km
Opel Senator B 3.0i 1987 grijs 127.000 km
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Emissienormen...
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”