Achterlichten S70 vallen uit

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
peterzeeland
1st Gear member
Contacteer:

Wild irritant hoor: de achterlichten van mijn S70 gaan zo af en toe uit. Een klap erop en ze doen het weer.
De lampjes in de fitting los en vastgemaakt, ziet er allemaal schoon uit.
Bodemplaatje terug erin, allemaal koek en ei.

En dan wil je wegrijden, en blijkt er een of twee niet te branden. Afwisselend welke, soms die op de klep, soms de vaste lampen,

Iemand ook zo'n probleem gehad?
Broabander
4th Gear member

Scheelt het als je met de contactslot speelt? Beetje sleutels heen en weer rammelen?

Ik heb dat bij mijn 850, als ik start brand het licht niet (ook al staat het aan, zowel dashboard als buiten), brand het ABS lampje en doet mijn knipperlicht het ook niet maar als ik even heen en weer wiebel gaat alles weer werken en ABS uit. Werkt inderdaad ook om over een drempel heen te rijden. Er zit blijkbaar een blokje achter het contactslot dat dat regelt. Dus ik zou zeggen probeer dat eens en als dat werkt weet je waar het aan ligt.
peterzeeland
1st Gear member
Contacteer:

O, vergeten te zeggen: geef ik een klap op de lamp achter, dan doet hij het weer. Dus waar het probleem zit, is wel duidelijk. Alleen wat ik er tegen kan doen???
Jouw probleem lijkt me ook heel vervelend want als je opeens na een drempel geen licht meer hebt?
945i
8th Gear member

Als het weer werkt op het moment dat je een klap op de lamp geeft, lijkt mij dat er ergens een los contact zit in de lamp, wat je dan kan doen is die lamp eruit halen en helemaal nakijken en doormeten, je zult vast wel iets vinden! (vergeet de stekker niet)

Succes! ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Broabander
4th Gear member

peterzeeland schreef: Jouw probleem lijkt me ook heel vervelend want als je opeens na een drempel geen licht meer hebt?
Is me nog niet gebeurd! Als hij eenmaal aan is gaat het ook niet meer uit totdat ik de motor uit zet en sleutel eruit haal.

Maar idd, ik zou even de stekker nakijken. Als je die loshaalt en je hebt wel spanning op de stekker maar de lamp brand toch niet zit het in de lampunit, anders kun je kijken of de afzonderlijke kabels wel of geen spanning hebben. Er kan ook nog corrosie in de stekker zelf zitten, zegmaar. Dat de draden goed zijn maar de stekker niet.
peterzeeland
1st Gear member
Contacteer:

Van het weekend maar eens kijken.

Vanochtend bleek bij het uitlijnen ook dat ik een nieuwe draagarm voor moet hebben, incl. fusee.

maar weer eens ebay op....
peterzeeland
1st Gear member
Contacteer:

ex-Volvo monteur gevonden die alles fikst tegen matsprijs.
Draagarmen voor, een stuurkogel.
De achterlampjes volgens hem, waren aan het einde, en dan gaan ze af en toe uit zonder dat ze al doorgebrand zijn of doordat er losse contacten zijn.

Ja, dan ben je lekker aan het zoeken als je dat niet weet!!!

Had er nog nooit van gehoord, maar zijn verklaring was dat er gas in de lampjes zit, wat langzaam minder wordt, en dan gaan ze niet meer zo gemakkelijk 'aan'.
Tja. Het is wel zoals het feitelijk gebeurt. Gek hoor!
sbv
6th Gear member

Let op bij de draagarmen, goedkoop is vaak duurkoop.
Meyle HD blijven redelijk lang heel. Ik zet er zelf enkel originele draagarmen op

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
peterzeeland
1st Gear member
Contacteer:

Dank voor de tip.
Onthoud ik dat voor de volgende keer????
Hopelijk duurt dat nog even!
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”