Pakking Kleppendeksel

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Ik wil de vloeibare pakking van de kleppendeksel vervangen van mijn s60 t5.
Als ik de deksel loshaal zijn dan ook de nokkenassen los en moet ik de hele distributie onderdelen ook vervangen ?
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Gast

Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

AlexV70 schreef:Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Ja die heb ik al eerder gezien .

Gelijk kleppenstellen zou wel vestandig zijn maar zo handig en nauwkeurig ben ik niet.
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Gast

Benzine uitvoering?
Nmm klepspeling meten niet nodig, ik heb hierbij nog niet van problemen gehoord.

Heb je lekkage?
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Ik heb lekkage , en het is een T5.
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die deksels lekken nooit,het enige wat kan lekken is de slang van de carterontluchting.
Of hij lekt door overtollige olie die er bij het vullen overheen is gegaan.
Vloeibare pakking die universeel gebruikt wordt is dus niet goed.
Er is speciale pakking voor die de dealer verkoopt,het onderdeel nummer daarvan is 6111059.
Weet wel waar je aan begint,want voor een ongeoefend sleutelaar is het niet eenvoudig te doen.
En je hebt er als je het goed wil doen een beetje gereedschap voor nodig!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Volvo_T5 schreef:
AlexV70 schreef:Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Ja die heb ik al eerder gezien .

Gelijk kleppenstellen zou wel vestandig zijn maar zo handig en nauwkeurig ben ik niet.
Als je niet zo handig bent,zoals je zelf aangeeft,zou ik er zeer zeker niet aan beginnen,het is geen klepdekselpakkinkje van een Opeltje namelijk,er komt iets meer voor kijken.
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Ik wil als laatste die slang controleren maar wat kan ermee mis zijn ?

Lek los scheurtje vanwege hitte ? Hij ziet er goed uit ik heb het niet onderzocht, maar zie geen duidelijke oorzaak .


Bedoel je deze : >Afbeelding[/img]
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zo te zien wel.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is het niet de turbo terugvoerleiding die lekt?
De olie loopt langs het carter op de aandrijfas en deze slingert het weer naar boven.
Of de aanvoer olieleiding van de turbo?
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Ik heb laats de pakking van de versteller vervangen , omdat er olie op de deksel zat .
Ik zal die buis van de carterontluchting losmaken en hopelijk zie ik wat.
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Vandaag maar weer opengehaald , en zo te zien lijkt het een olie bad.

Afbeelding


Afbeelding

Oorzaak lijkt na schoonmaken en testrit dat een van de bouten lekt onder de turbobuis (cylinder 4).
Ik ga het morgen met een momentsleutel een voor een controleren.
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Controleer alle boutjes waar het deksel mee vast zit,er kan er eentje of een paar losgelopen zijn,dat komt wel is voor.Als er eentje los zit,dan lekt hij daarlangs.
Gast

Dat is niet je pakking!
Goed schoonmaken, starten en kijken waar het vandaan komt, desnoods even een stukje rijden.
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

Er zijn 2 bouten doorgedraaid , ik heb een beetje kit gebruikt om de lekkage te stoppen , hopelijk helpt dat .
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Volvo_T5
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54

edraket schreef:Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.
Welke locktite??
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Je kunt het beste de locktite gebruiken voor conische afdichtingen. Die vult namelijk erg goed, maar je kunt ook schroefdraad borg middel gebruiken, die heeft ook een enigszins dichtende werking.
Neem dan 220 of 240, die zijn ook weer los te krijgen, de hogere nummer zijn permanente borgmiddelen. Dacht uit mijn hoofd dat het conische borgmiddel iets van 272 als nummer heeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

nieuw draad tappen en andere boutjes gebruiken,anders blijft hij lekken.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

edraket schreef:Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.

Waar het deksel mee vast zit dat zijn er een dikke 30..
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”