Ik wil de vloeibare pakking van de kleppendeksel vervangen van mijn s60 t5.
Als ik de deksel loshaal zijn dan ook de nokkenassen los en moet ik de hele distributie onderdelen ook vervangen ?
Pakking Kleppendeksel
Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
Ja die heb ik al eerder gezien .AlexV70 schreef:Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Gelijk kleppenstellen zou wel vestandig zijn maar zo handig en nauwkeurig ben ik niet.
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
Benzine uitvoering?
Nmm klepspeling meten niet nodig, ik heb hierbij nog niet van problemen gehoord.
Heb je lekkage?
Nmm klepspeling meten niet nodig, ik heb hierbij nog niet van problemen gehoord.
Heb je lekkage?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die deksels lekken nooit,het enige wat kan lekken is de slang van de carterontluchting.
Of hij lekt door overtollige olie die er bij het vullen overheen is gegaan.
Vloeibare pakking die universeel gebruikt wordt is dus niet goed.
Er is speciale pakking voor die de dealer verkoopt,het onderdeel nummer daarvan is 6111059.
Weet wel waar je aan begint,want voor een ongeoefend sleutelaar is het niet eenvoudig te doen.
En je hebt er als je het goed wil doen een beetje gereedschap voor nodig!
Of hij lekt door overtollige olie die er bij het vullen overheen is gegaan.
Vloeibare pakking die universeel gebruikt wordt is dus niet goed.
Er is speciale pakking voor die de dealer verkoopt,het onderdeel nummer daarvan is 6111059.
Weet wel waar je aan begint,want voor een ongeoefend sleutelaar is het niet eenvoudig te doen.
En je hebt er als je het goed wil doen een beetje gereedschap voor nodig!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Als je niet zo handig bent,zoals je zelf aangeeft,zou ik er zeer zeker niet aan beginnen,het is geen klepdekselpakkinkje van een Opeltje namelijk,er komt iets meer voor kijken.Volvo_T5 schreef:Ja die heb ik al eerder gezien .AlexV70 schreef:Ik ga er vanuit dat je lekkage hebt?
Lees hier maar even, klepspeling controleren dan begrijp je denk ik wel hoe het werkt.
Gelijk kleppenstellen zou wel vestandig zijn maar zo handig en nauwkeurig ben ik niet.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
Ik wil als laatste die slang controleren maar wat kan ermee mis zijn ?
Lek los scheurtje vanwege hitte ? Hij ziet er goed uit ik heb het niet onderzocht, maar zie geen duidelijke oorzaak .
Bedoel je deze : >
[/img]
Lek los scheurtje vanwege hitte ? Hij ziet er goed uit ik heb het niet onderzocht, maar zie geen duidelijke oorzaak .
Bedoel je deze : >

Volvo S60 251 pk(Power Injection)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Zo te zien wel.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is het niet de turbo terugvoerleiding die lekt?
De olie loopt langs het carter op de aandrijfas en deze slingert het weer naar boven.
Of de aanvoer olieleiding van de turbo?
De olie loopt langs het carter op de aandrijfas en deze slingert het weer naar boven.
Of de aanvoer olieleiding van de turbo?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Controleer alle boutjes waar het deksel mee vast zit,er kan er eentje of een paar losgelopen zijn,dat komt wel is voor.Als er eentje los zit,dan lekt hij daarlangs.
Dat is niet je pakking!
Goed schoonmaken, starten en kijken waar het vandaan komt, desnoods even een stukje rijden.
Goed schoonmaken, starten en kijken waar het vandaan komt, desnoods even een stukje rijden.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
Welke locktite??edraket schreef:Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Je kunt het beste de locktite gebruiken voor conische afdichtingen. Die vult namelijk erg goed, maar je kunt ook schroefdraad borg middel gebruiken, die heeft ook een enigszins dichtende werking.
Neem dan 220 of 240, die zijn ook weer los te krijgen, de hogere nummer zijn permanente borgmiddelen. Dacht uit mijn hoofd dat het conische borgmiddel iets van 272 als nummer heeft.
Neem dan 220 of 240, die zijn ook weer los te krijgen, de hogere nummer zijn permanente borgmiddelen. Dacht uit mijn hoofd dat het conische borgmiddel iets van 272 als nummer heeft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
nieuw draad tappen en andere boutjes gebruiken,anders blijft hij lekken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
edraket schreef:Wat voor bouten dan? Zit er nog iets aan vast of zijn het de bouten voor de klepspelings controle. Ik hoop niet dat ze in de kop zijn doorgedraaid, maar dat het schroefdraad van de bout stuk is. Beste kun je ze er met dichtende locktite in draaien. Dit dicht goed af. Met kit krijg je dit niet goed dicht denk ik.
Waar het deksel mee vast zit dat zijn er een dikke 30..