Hallo collega leden, ben op zoek naar de aansluitkabels voor een HU1205 in een V40 Phase 1 bouwjaar 1996.
Wie kan mij daaraan helpen.
Alvast bedankt.
Zoek aansluitkabel HU1205 voor V40 Phase 1
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20554
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Voor zover mij bekend is de HU1205 nooit leverbaar geweest in de PhaseI.
Er zal dus geen plug en play aansluitkabel zijn.
Er zal dus geen plug en play aansluitkabel zijn.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- CeeBee
- 5th Gear member
- Berichten: 2274
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
- Locatie: Westland
Hij was er wel, van Volvo nieuw naar Volvo oud, incl. antenne adapter.
Ik had hem ook in m'n 850, een HU1205, met dezelfde stekker.
Had hem bij de dealer vandaan, 8 jaar geleden, dus of hij er nu nog te krijgen is, durf ik niet te zeggen.
Was overigens niet origineel Volvo.
Anders kan je door 2 verschillende verlopen voor een carkit, aan elkaar maken, hetzelfde creëren.
Volvo nieuw naar iso, iso naar Volvo oud., alleen je antenne verloop nog dan.
Ik had hem ook in m'n 850, een HU1205, met dezelfde stekker.
Had hem bij de dealer vandaan, 8 jaar geleden, dus of hij er nu nog te krijgen is, durf ik niet te zeggen.
Was overigens niet origineel Volvo.
Anders kan je door 2 verschillende verlopen voor een carkit, aan elkaar maken, hetzelfde creëren.
Volvo nieuw naar iso, iso naar Volvo oud., alleen je antenne verloop nog dan.
XC40 B3 Plus Dark


-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Je zal een aantal automaterialen af moeten zoeken,ze bestonden in die tijd wel,als je geluk hebt vindt je ze wel!
Het zijn die setjes met die grote groene stekkers eraan,ik zal ook is kijken of ik nog wat heb liggen.
Het zijn die setjes met die grote groene stekkers eraan,ik zal ook is kijken of ik nog wat heb liggen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Even zelf spelen...
Deze gaan in de radio:

Die vertakt zich naar 1 stekker:

Die gaat weer op een andere stekker:

Welke uiteindelijk de Volvokabelboom ingaan. En deze aansluiting had ik niet:

Dus deze twee eraf geknipt en een ISO blok erop gesoldeerd incl. handsfree:

En dat ziet er dan zo uit:

Tevens moet je de draad vinden voor de dimmer;

Dim ik wat;

Je moet ook de draad voor de tacho vinden (niet zo moeilijk).
Als je me even PM-er (een reminder stuurt) zoek ik de penbezetting op en post ik die hier even. Anders moet je even een versie van Vadis op de kop tikken. Daar staat de penbezetting van de HU1205 stekker. Dit kun je vervolgens pas maken op je Hu1205. Bij mijn toenmalige Fase 1 is het ook gelukt een HU1205 te monteren.
Deze gaan in de radio:

Die vertakt zich naar 1 stekker:

Die gaat weer op een andere stekker:

Welke uiteindelijk de Volvokabelboom ingaan. En deze aansluiting had ik niet:

Dus deze twee eraf geknipt en een ISO blok erop gesoldeerd incl. handsfree:

En dat ziet er dan zo uit:

Tevens moet je de draad vinden voor de dimmer;

Dim ik wat;

Je moet ook de draad voor de tacho vinden (niet zo moeilijk).
Als je me even PM-er (een reminder stuurt) zoek ik de penbezetting op en post ik die hier even. Anders moet je even een versie van Vadis op de kop tikken. Daar staat de penbezetting van de HU1205 stekker. Dit kun je vervolgens pas maken op je Hu1205. Bij mijn toenmalige Fase 1 is het ook gelukt een HU1205 te monteren.
- devnullT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01
phase I:

1 - +12 VOLT IGNITION WIRE
2 - GND
3 - +12 VOLT BATTERY WIRE
4 - DASH LIGHT DIMMER WIRE
5 - Power Antenna Turn On
9 - SPEAKER RR+
10 - SPEAKER RR-
11 - Speaker RF+
12 - SPEAKER RF-
13 - SPEAKER LF+
14 - SPEAKER LF-
15 - SPEAKER LR+
16 - SPEAKER LR-
Hu 1205:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... OGM_tQ&t=1
RHEO = DASH LIGHT DIMMER

1 - +12 VOLT IGNITION WIRE
2 - GND
3 - +12 VOLT BATTERY WIRE
4 - DASH LIGHT DIMMER WIRE
5 - Power Antenna Turn On
9 - SPEAKER RR+
10 - SPEAKER RR-
11 - Speaker RF+
12 - SPEAKER RF-
13 - SPEAKER LF+
14 - SPEAKER LF-
15 - SPEAKER LR+
16 - SPEAKER LR-
Hu 1205:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... OGM_tQ&t=1
RHEO = DASH LIGHT DIMMER
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26


Deze tekening is van Volvo zelf. Staat even net wat meer (bruikbare) informatie op.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20554
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Kijk dat is mooi. Kon er toch "nieuwer" spul in oudere types ingebouwd worden. Weer wat geleerd. 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ja hoor, geen probleem. Als er behoefte is, zal ik ook de stekker met de juiste penbezetting hier posten v.w.b de signaaldraad t.b.v de tacho.
P.s.: De GPS-Antenne leg je overigens bovenop je tellerbak.

P.s.: De GPS-Antenne leg je overigens bovenop je tellerbak.

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
http://csbshop.nl/index.php?page=produc ... bgroep=351
Voor degene die geen zin hebben in solderen.
Heeft u hier wat aan.Kan zo aan de iso aansluiting en daarna inde HU serie.
Voor degene die geen zin hebben in solderen.
Heeft u hier wat aan.Kan zo aan de iso aansluiting en daarna inde HU serie.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Eigenlijk jammer ook dit; starter van dit topic, zijn eerste post, iedereen doet moeite, en je hoort er niks meer van :S
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Inderdaad, beetje jammer. Gelukkig hebben anderen er ook iets aanBart Giesen schreef:Eigenlijk jammer ook dit; starter van dit topic, zijn eerste post, iedereen doet moeite, en je hoort er niks meer van :S

2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 17.11.2008 - 22:36
- Contacteer:
Misschien wel ziek,of door familieomstandigheden.
Maar ik heb een nieuwe topic aangemaakt en gaat over een los draadje.
Maar ik heb een nieuwe topic aangemaakt en gaat over een los draadje.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 25.02.2011 - 16:39
Ik heb in mijn Fase I ook zo'n radio/navigator zitten.Alleen branden de knopjes niet.
Als ik aan de dimmer draai om het dashboardverlichting te dimmen,gaat de radio uit.
Hoe kan ik dat oplossen?
Aan deze topic heeft iedereen wel wat.
gr Marcel.
Als ik aan de dimmer draai om het dashboardverlichting te dimmen,gaat de radio uit.
Hoe kan ik dat oplossen?
Aan deze topic heeft iedereen wel wat.
gr Marcel.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Bij de voedende stekker achterop de HU1205 is;rottierood schreef:Ik heb in mijn Fase I ook zo'n radio/navigator zitten.Alleen branden de knopjes niet.
Als ik aan de dimmer draai om het dashboardverlichting te dimmen,gaat de radio uit.
Hoe kan ik dat oplossen?
Aan deze topic heeft iedereen wel wat.
gr Marcel.
PEN 1 12v,
PEN 2 12v en
PEN 3 is een regelbare 12v (je dimmer).
Meet eens voor de gein, met contact aan, hoeveel volt op de eerste 2 draden staat?
En meet ze nogmaals wanneer je de dimmer hebt gebruikt.

- Aelse
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.05.2011 - 10:38
- Locatie: Elsloo
Het laatste bericht is gedeeltelijk waar. De spanning tussen de eerste twee pennen moet niet veranderen bij dimmen van je dashboard verlichting en met contact aan.
Pen 1 is permanente 12V spanning.
Pen 2 is de zgn ACC stand (12V bij accessoire stand of draaiende motor) zodat radio uit en aan gaat met de sleutel.
Pen 3 is het signaal welk zorgt dat de dimmer van de dashboard verlichting ook de radiotoetsen dimt.
Wat er bij rottierood aan de hand is dat hij het signaal voor pen 3 op pen 1 of 2 aangesloten heeft. Hij dimt zijn dashboard verlichting en dan gaat de radio uit. Waarschijnlijk is dan op pen 2 de signaaldraad voor pen 3 aangesloten. Mocht het echter zo zijn dat ook steeds de voorgeprogrammeerde zender verdwenen zijn dan zit de draad voor pen 3 op pen 1.
Meten is een kunst en heeft geen zin als je niet vooraf weet wat je moet meten.
Een tip: Hang één zijde van je meter aan een massa punt (Chassis) en gebruik de andere meetpen om de spanningen te meten.
Pen 1 moet altijd 12v zijn. Ongeacht de stand van de contact sleutel.
Pen 2 is alleen 12v als contact 'aan' gezet wordt. 0V bij contac tuit.
Pen 3 variert tussen 12v en lager (als je dimmen van de dashboard verlichting gebruikt) en dan ook alleen nog maar als het contact 'aan' staat. Met het contact 'uit' is deze 0v.
Pen 1 is permanente 12V spanning.
Pen 2 is de zgn ACC stand (12V bij accessoire stand of draaiende motor) zodat radio uit en aan gaat met de sleutel.
Pen 3 is het signaal welk zorgt dat de dimmer van de dashboard verlichting ook de radiotoetsen dimt.
Wat er bij rottierood aan de hand is dat hij het signaal voor pen 3 op pen 1 of 2 aangesloten heeft. Hij dimt zijn dashboard verlichting en dan gaat de radio uit. Waarschijnlijk is dan op pen 2 de signaaldraad voor pen 3 aangesloten. Mocht het echter zo zijn dat ook steeds de voorgeprogrammeerde zender verdwenen zijn dan zit de draad voor pen 3 op pen 1.
Meten is een kunst en heeft geen zin als je niet vooraf weet wat je moet meten.
Een tip: Hang één zijde van je meter aan een massa punt (Chassis) en gebruik de andere meetpen om de spanningen te meten.
Pen 1 moet altijd 12v zijn. Ongeacht de stand van de contact sleutel.
Pen 2 is alleen 12v als contact 'aan' gezet wordt. 0V bij contac tuit.
Pen 3 variert tussen 12v en lager (als je dimmen van de dashboard verlichting gebruikt) en dan ook alleen nog maar als het contact 'aan' staat. Met het contact 'uit' is deze 0v.
Fixing just before it breaks is good enough, safety first.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Aesle, voordat je andermaals berichten afdoet als 'gedeeltelijk waar' raadt ik je aan beter te lezen.
De reden dat ik hem vraag om even die 2 pennen te meten (met en zonder gebruik van dimmer) levert een aantal waarden op, waarop ongetwijfeld iemand hier wel jou conclusie had kunnen trekken, en met die intensie heb ik hem ook gevraagd die meting eventjes te doen om uit te sluiten, dat dit signaaldraad t.b.v de dimmer is aangesloten op pen 1.
Het enige verschil in mijn bericht t.a.v de jouwe is dat jij de penbezetting wat gedetaileerd benoemd, wat ik bewust niet gedaan heb, daar de toegevoegde bijlage uit Vadis dit eigenlijk al beschrijft.
De reden dat ik hem vraag om even die 2 pennen te meten (met en zonder gebruik van dimmer) levert een aantal waarden op, waarop ongetwijfeld iemand hier wel jou conclusie had kunnen trekken, en met die intensie heb ik hem ook gevraagd die meting eventjes te doen om uit te sluiten, dat dit signaaldraad t.b.v de dimmer is aangesloten op pen 1.
Het enige verschil in mijn bericht t.a.v de jouwe is dat jij de penbezetting wat gedetaileerd benoemd, wat ik bewust niet gedaan heb, daar de toegevoegde bijlage uit Vadis dit eigenlijk al beschrijft.
- Aelse
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 08.05.2011 - 10:38
- Locatie: Elsloo
Hallo Bart,
Je hebt helemaal gelijk. De tekst "gedeeltelijk waar" is verkeerd gekozen en mijn welgemeende excuses hiervoor. Het is niet mijn intentie om iemand te beledigen of beledigend over te komen.
Help mij eens op weg.
Wat mij niet duidelijk is wat je doet met de waardes die je krijgt met meten tussen pen 1 & 2 in de situaties die je omschrijft.
Ik heb dit eens gesimuleerd nagespeeld en kom tot de volgende waardes:
0,8V met contact aan en 4,6V als ik de dimmer gebruikt heb.
Geef me eens een tip hoe ik uit die waardes kan uitmaken wat nu waar aangesloten zit.
Je hebt helemaal gelijk. De tekst "gedeeltelijk waar" is verkeerd gekozen en mijn welgemeende excuses hiervoor. Het is niet mijn intentie om iemand te beledigen of beledigend over te komen.
Help mij eens op weg.
Wat mij niet duidelijk is wat je doet met de waardes die je krijgt met meten tussen pen 1 & 2 in de situaties die je omschrijft.
Ik heb dit eens gesimuleerd nagespeeld en kom tot de volgende waardes:
0,8V met contact aan en 4,6V als ik de dimmer gebruikt heb.
Geef me eens een tip hoe ik uit die waardes kan uitmaken wat nu waar aangesloten zit.
Fixing just before it breaks is good enough, safety first.