Kleppen stellen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gast

sju_art schreef:LPG heeft naar mijn weten alleen effect op de kop en die is te vervangen.

Hobby mag wat kosten...
natuurlijk is die te vervangen, het hele motorblok is te vervangen.
En een hobby mag inderdaad wat kosten, het hangt er maar net vanaf hoeveel je wilt dat het gaat kosten.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

toppertje schreef:
sju_art schreef:

De 1500 euro is mij bekend, want goedkoop=duurkoop. En deze auto wil ik ook echt houden, dus die is wat waard aan investeringen.
hoelang wil je nog met de Volvo doen?
met 50dkm pj zul je snel aan het eind van zijn levensduur zitten.
over 3jaar zit jij dan al tegen de 5ton! en dat op lpg.
een investering in tuning lijkt mij dan ook volstrekt onverantwoord
financieel gezien.
ik zou dit geld gebruiken voor evt een frisse turbo oid.
Waarom is dat onverantwoord? Tuning neem je niet voor de tijd in jaren, maar het aantal km's dat je er plezier van hebt. 2 ton over 10 jaar of 2 ton over 2 jaar is nog steeds 2 ton lol.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

ik had dacht ik aangegeven,waarom ik dat (financieel)onverantwoord vond? :roll:
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Je haalt zijn hoge km's/jaar aan als reden om het niet te doen. Dat is IMHO geen argument en daar gaat mijn post over. En niet iedereen kent al jouw bijdragen op dit forum/in andere topics uit zijn hoofd.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

FrankS60 schreef: En niet iedereen kent al jouw bijdragen op dit forum/in andere topics uit zijn hoofd.
ik begrijp jou niet?
ik had toch in DIT topic de reden aan gegeven?
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Waar dan?

Dit is jouw enige andere post voorafgaand aan die reactie over het aantal km's/jaar
toppertje schreef:
Thijs schreef:Volgens mij ben jij wel een goed adres als ik het zo hoor?
@marioc70 is de zoon van R&R toch?
Waar staat volgens jou die uiteenzetting van jouw mening betreffende het totaal onverantwoorde idee van het tunen van sju-art's auto?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

@Franks60
Heb jij trouwens een soundclip van je BSR optiflow intake? Dat is toch degene die pasklaar gekocht kan worden voor de 2.4T?

Ben benieuwd hoe die klinkt terwijl je rijd (dus niet stil staan en gas geven :P). Ik ben op zoek naar een wat beter geluid (lees meer 5 cilinder geluid) wanneer ik gas geef en ik meende dat een openluchtfilter alleen echt wat toevoegd als je gas geeft, niet als je gewoon aan het cruisen bent. Is dat een juiste aanname?
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ik heb wel een filmpje van de rollenbank, daarop kun je redelijk horen (door het gejank van de bank heen) wat voor geluid het filter maakt. Ik had op dat moment namelijk nog geen 3 inch uitlaatsysteem maar wel die intake. Hij is inderdaad pasklaar en vrij eenvoudig te monteren.

Het klopt ook dat je het filter eigenlijk alleen hoort bij gas geven, bij cruisen maakt het amper verschil.

Zal wel (een deel van) 1 van mijn Nurburgfilmpjes uploaden op youtube, kun je horen hoe dat klinkt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

frank s60,lezen jongen,lezen.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

toppertje schreef:frank s60,lezen jongen,lezen.
Dat "toontje" doet mij er toe besluiten er maar niet meer op in te gaan. Je lijkt in andere topics al meer van dat soort reacties op te roepen. Gaat het wel goed met je?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gast

even diep ademhalen en

sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

@Franks60
Doen, doen, graag zie/hoor ik je youtube filmpjes van de Nurburg(ring). PM anders een link als je wilt.

Verder kan dit topic dicht; gaat niet meer over kleppen stellen en een discussie over wel/niet tunen voeren was nu ook weer niet de bedoeling....
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Heb je de link van het rollenbank filmpje al per pm gestuurd, zal even kijken welk filmpje ik op youtube ga zetten van de Ring. Die zijn wel met andere uitlaat en continue hoog in de toeren dus geven wellicht een iets ander beeld/idee/geluid dan bij normaal gebruik.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
sju_art
4th Gear member
Berichten: 931
Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41

Bedankt!

En begrepen ;)
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”