Heb toch nog even een vraagje aangezien ik binnekort ook de ipd tcv wil gaan aanschaffen.
Wat word er bedoeld met het inleren/inrijden van de nieuwe ipd tcv?
Turbo Control Valve of Solenoid valve ?
- FrankS60
- 5th Gear member
De computer (motor management) "leert" dat het signaal een bepaald voltage nodig heeft om de klep op een stand te krijgen die de computer wil hebben om de juiste turbodruk te verkrijgen. Anders gezegd, de computer leert welke opdracht het moet geven aan de klep voor het gewenste resultaat. Dit onthoud hij voor de volgende keer dat dat commando gegeven moet worden.
Bij de inbouw van een nieuwe TCV (zowel std als IPD) zal de nieuwe klep vaak sneller reageren en verder open gaan staan bij een lager voltage. De oude klep is namelijk door slijtage wat traag geworden en heeft dus een hoger signaal nodig gehad. Door de stroom van de computer af te halen reset je het onthouden signaal en zal de computer in de middenstand beginnen. Bij het inrijden leert de computer de benodigde aansturing om de juiste turbodruk te krijgen. Zie ook de IPD website voor de procedure en wat uitleg.
Bij de inbouw van een nieuwe TCV (zowel std als IPD) zal de nieuwe klep vaak sneller reageren en verder open gaan staan bij een lager voltage. De oude klep is namelijk door slijtage wat traag geworden en heeft dus een hoger signaal nodig gehad. Door de stroom van de computer af te halen reset je het onthouden signaal en zal de computer in de middenstand beginnen. Bij het inrijden leert de computer de benodigde aansturing om de juiste turbodruk te krijgen. Zie ook de IPD website voor de procedure en wat uitleg.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- ronin1
- 2nd Gear member
Dus na het monteren van de IPD tcv de plus contact van de accu er even af en er weer op.
Dit is voldoende om de computer te resetten?
Dit is voldoende om de computer te resetten?
V70 2.3 T5 FWD MY'01,285Pk/430Nm,Fasttech,3";FerritaDP,LPI,Black edition,...
- FrankS60
- 5th Gear member
Staat allemaal in de beschrijving!
Installatie PDF TCV
Je kunt de accu eraf halen, maar het hoeft niet. Mijn ervaring is dat hij wel makkelijker "leert" na de accu er een kwartiertje vanaf te hebben gehad om allerlei systemen op "0" te krijgen. Doe dit meestal tijdens het sleutelen, hoef je er niet op te wachten.
In het geval van een automaat ben je wellicht ook die adaptie kwijt, maar daar weet ik het fijne niet van, heb geen automaat.
Overigens zie je in VADIS dat bij vrijwel alle procedures die een component met stekker bevatten, ze adviseren de min-pool van de accu te verwijderen.
Klik ook even op de link in mijn onderschrift voor het topic over de TCV en mijn inbouwervaringen, mocht je dit nog niet gelezen hebben.
Installatie PDF TCV
Je kunt de accu eraf halen, maar het hoeft niet. Mijn ervaring is dat hij wel makkelijker "leert" na de accu er een kwartiertje vanaf te hebben gehad om allerlei systemen op "0" te krijgen. Doe dit meestal tijdens het sleutelen, hoef je er niet op te wachten.
In het geval van een automaat ben je wellicht ook die adaptie kwijt, maar daar weet ik het fijne niet van, heb geen automaat.
Overigens zie je in VADIS dat bij vrijwel alle procedures die een component met stekker bevatten, ze adviseren de min-pool van de accu te verwijderen.
Klik ook even op de link in mijn onderschrift voor het topic over de TCV en mijn inbouwervaringen, mocht je dit nog niet gelezen hebben.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 6th Gear member
Mag ik je vragen wat je merkte tijdens het accelereren?gsx750r schreef:Wat ik graag zeker wil weten is of indien men spreekt over een Turbo Control Valve daarmee dan de Solenoid valve wordt bedoeld zoals die in Vadis/Vida is te vinden ?
De Nederlandse benaming heb ik niet maar het zou, afhankelijk van het modeljaar, onderdeelnr.: 9155936 , 9473212 of 30670448 betreffen.
Is dat dan onderstaand onderdeel ?
Maar ik ben er nog niet.
1. Weet iemand de prijs van dit onderdeel ?
2. Is dit (eenvoudig) zelf te vervangen ?
3. Moet de auto na montage aan de computer bij de dealer ?
Rob
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.