Fotoshop gevraagd voor beeld na plaatsen verlagingskit
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hah een sleutelcursus kan toch nooit kwaad? Wellicht vertel je de doorgewinterde sleutelaar niks nieuws, maar er zijn altijd mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en op zoek zijn naar info. Ik heb trouwens altijd op een 2 koloms gesleuteld, eerst gehuurd en nu met 2 vrienden 1 in bezit. Het is wel echt ideaal sleutelen als je het vergelijkt met gehannes op een krik/assteunen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- ovlov058
- 4th Gear member
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37
Weekendje niets anders doen dan veren wisselen, eruit erin eruit erin...enz.
wedden dat je mario moet gaan geloven, zondagavond :shock: .........anders weekje ziekenhuis :oops:
wedden dat je mario moet gaan geloven, zondagavond :shock: .........anders weekje ziekenhuis :oops:
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93

855 2.0 20V 93

- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
MarioC70 schreef:Het begint er op te lijken dat ik maar wat loop te zwetsen in jullie ogen?
Er zijn wel meer werkzaamheden die een monteur nu eenmaal sneller doet dat een doorsnee sleutelaar,voorbeelden genoeg zou ik zeggen hier op het forum.
Wel lezen hoor, ik geef toch dat ik niet zeg dat het niet waar is wat je zegt, maar ik heb ook al heel wat keren de achterveren van een S60/V70 los gehad, en ik zie nog steeds niet hoe je dat dan doet zonder spanners oid.Edraket schreef:Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik deel de mening van Frank: er staat echt nog heel veel spanning op de veer als je de draagarm met heel veel kracht naar beneden trekt. Wat is dan je foefje?
Kun je anders uitleggen hoe je dat doet, dan is dat uit de wereld. Ik leer namelijk graag net als FrankS60 en anderen denk ik maar zo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
wel grappig dat je met zo veel sleutelervaring onverstandig gaat sleutelen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Als je na al die jaren ervaring nog geen idee hebt wat er kan gebeuren als je onverstandig met die veren om gaat... Je zelfverzekerdheid van 'ik kan het wel zonder klemmen' kan je nog eens duur komen te staan, al hoop ik dat niet voor je. Zelfoverschatting kan tot ongelukken leiden. Als je een slimme monteur bent die mensen hier wil helpen, geef je nooit het advies de klemmen lekker links te laten liggen. Tenzij je onervaren sleutelaars het ziekenhuis in wilt hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.
Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten
Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
MarioC70 schreef:Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Walter schreef:wel grappig dat je met zo veel sleutelervaring onverstandig gaat sleutelen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Als je na al die jaren ervaring nog geen idee hebt wat er kan gebeuren als je onverstandig met die veren om gaat... Je zelfverzekerdheid van 'ik kan het wel zonder klemmen' kan je nog eens duur komen te staan, al hoop ik dat niet voor je. Zelfoverschatting kan tot ongelukken leiden. Als je een slimme monteur bent die mensen hier wil helpen, geef je nooit het advies de klemmen lekker links te laten liggen. Tenzij je onervaren sleutelaars het ziekenhuis in wilt hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.
Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten
Even goed lezen volgende keer,ik gaf dat namelijk zelf al aan als je er geen ervaring mee hebt.Gebruik goeie klemmen.
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Ik heb besloten de SAM verlagingsset te nemen die ookd e Nivomat met 35 mm verlaagd.
Men vraagt mij het volgende om zeker te zijn dat ze geschikt zijn voor mijn auto:
Mijn auto mag achter geen aluminium draagarmen hebben anders is de set niet geschikt. Weet iemand hoe ik dat kan zien, of weet iemand of mijn 2006er 2.0T Sport edition II Stalen of Aluminium draagarmen achter heeft?
Men vraagt mij het volgende om zeker te zijn dat ze geschikt zijn voor mijn auto:
Mijn auto mag achter geen aluminium draagarmen hebben anders is de set niet geschikt. Weet iemand hoe ik dat kan zien, of weet iemand of mijn 2006er 2.0T Sport edition II Stalen of Aluminium draagarmen achter heeft?
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Achter zijn de draagarmen bij de 2WD aangedreven modellen in elk geval van staal.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Aha, das wat anders. Ik begreep dat je het zonder klemmen deed, en volgens mij lukt dat niet zonder de draagarm los te nemen. Ook weer uit de wereld.MarioC70 schreef:Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Maar om het nu 4 leer te plaatsen...
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Ok, dan passen ze dus. Dan kan ik deze bestellen.edraket schreef:Achter zijn de draagarmen bij de 2WD aangedreven modellen in elk geval van staal.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Wie kan ff een fotoshop doen van mijn auto met 35 mm verlaging, ben ik (en de wederhelft) een beetje voorbereid op wat komen gaat 









Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
De hartlijn van de herplaatste wielen zit hier net boven de bouten van de oude positie.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zo laag gaat hij zeker niet komen met 35 mm verlaging!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
De auto heeft volgens mij nu al sportnivomat. Staat een stuk lager dan de mijne. En vanuit mijn perspectief precies goed.
Ik zou de auto met sportonderstel niet verder verlagen. De shop is niet echt mooi mi. (edit, ik bedoel hoe laag de auto ligt. Dus niet het softwarevwerk)
Ik zou de auto met sportonderstel niet verder verlagen. De shop is niet echt mooi mi. (edit, ik bedoel hoe laag de auto ligt. Dus niet het softwarevwerk)
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Deze is minder laag. Is is trouwens goed om in de gaten te houden dat het hier om gratis kladjes gaat en niet om een betaalde opdracht 

- blastaway
- 5th Gear member
- Berichten: 2348
- Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
- Locatie: Maastricht
Thanx DawnBlueED! Die laatste is perfect. Ziet goed uit!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D