Fotoshop gevraagd voor beeld na plaatsen verlagingskit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Hah een sleutelcursus kan toch nooit kwaad? Wellicht vertel je de doorgewinterde sleutelaar niks nieuws, maar er zijn altijd mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en op zoek zijn naar info. Ik heb trouwens altijd op een 2 koloms gesleuteld, eerst gehuurd en nu met 2 vrienden 1 in bezit. Het is wel echt ideaal sleutelen als je het vergelijkt met gehannes op een krik/assteunen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
ovlov058
4th Gear member
Berichten: 934
Lid geworden op: 26.07.2009 - 15:37

Weekendje niets anders doen dan veren wisselen, eruit erin eruit erin...enz.

wedden dat je mario moet gaan geloven, zondagavond :shock: .........anders weekje ziekenhuis :oops:
S80 25D 1999 Chrysler Stratus Cabrio 2.0 16v lpg 1999
855 2.0 20V 93
Afbeelding
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

MarioC70 schreef:Het begint er op te lijken dat ik maar wat loop te zwetsen in jullie ogen?
Er zijn wel meer werkzaamheden die een monteur nu eenmaal sneller doet dat een doorsnee sleutelaar,voorbeelden genoeg zou ik zeggen hier op het forum.
Edraket schreef:Ik zeg niet dat het niet waar is wat je zegt, maar ik deel de mening van Frank: er staat echt nog heel veel spanning op de veer als je de draagarm met heel veel kracht naar beneden trekt. Wat is dan je foefje?
Wel lezen hoor, ik geef toch dat ik niet zeg dat het niet waar is wat je zegt, maar ik heb ook al heel wat keren de achterveren van een S60/V70 los gehad, en ik zie nog steeds niet hoe je dat dan doet zonder spanners oid.
Kun je anders uitleggen hoe je dat doet, dan is dat uit de wereld. Ik leer namelijk graag net als FrankS60 en anderen denk ik maar zo.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

wel grappig dat je met zo veel sleutelervaring onverstandig gaat sleutelen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Als je na al die jaren ervaring nog geen idee hebt wat er kan gebeuren als je onverstandig met die veren om gaat... Je zelfverzekerdheid van 'ik kan het wel zonder klemmen' kan je nog eens duur komen te staan, al hoop ik dat niet voor je. Zelfoverschatting kan tot ongelukken leiden. Als je een slimme monteur bent die mensen hier wil helpen, geef je nooit het advies de klemmen lekker links te laten liggen. Tenzij je onervaren sleutelaars het ziekenhuis in wilt hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.

Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

MarioC70 schreef:Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.

Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Walter schreef:wel grappig dat je met zo veel sleutelervaring onverstandig gaat sleutelen. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening. Als je na al die jaren ervaring nog geen idee hebt wat er kan gebeuren als je onverstandig met die veren om gaat... Je zelfverzekerdheid van 'ik kan het wel zonder klemmen' kan je nog eens duur komen te staan, al hoop ik dat niet voor je. Zelfoverschatting kan tot ongelukken leiden. Als je een slimme monteur bent die mensen hier wil helpen, geef je nooit het advies de klemmen lekker links te laten liggen. Tenzij je onervaren sleutelaars het ziekenhuis in wilt hebben maar dat kan ik me niet voorstellen.

Mijn advies; gewoon doen zoals het het meest veilig is, hoe Mario het doet, moet 'ie zelf weten

Even goed lezen volgende keer,ik gaf dat namelijk zelf al aan als je er geen ervaring mee hebt.Gebruik goeie klemmen.
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Ik heb besloten de SAM verlagingsset te nemen die ookd e Nivomat met 35 mm verlaagd.

Men vraagt mij het volgende om zeker te zijn dat ze geschikt zijn voor mijn auto:

Mijn auto mag achter geen aluminium draagarmen hebben anders is de set niet geschikt. Weet iemand hoe ik dat kan zien, of weet iemand of mijn 2006er 2.0T Sport edition II Stalen of Aluminium draagarmen achter heeft?
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Achter zijn de draagarmen bij de 2WD aangedreven modellen in elk geval van staal.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

MarioC70 schreef:Als je het zelf veilig wil doen,dan zou je stalen klemmen kunnen gebruiken,eerst goed inveren,klemmen bevestigen,uit z,n veren hangen en dan heb je ruimte genoeg ook.Die klemmen kun je zelf maken,drie stuks!
En deze later op de grond met een goeie verenklem weer demonteren.
Niet met van die prutsveren klemmen die je kunt kopen,die losse dingen,die zijn bloedlink soms.
Het is natuurlijk ook afhankelijk van het gereedschap enz wat je tot je beschikking hebt enz,ik begrijp dat als je het op een krik op de grond wilt doen,dat je aan het tobben bent,dan lukt het mij ook niet om het zo te doen.
Op een twee kolommer is het vrij snel te doen op de manier die ik aangaf.
En die ouwe heer van ons die heeft natuurlijk de nodige trukendozen die hij open kan trekken,die heeft overal wel een oplossing voor om sneller en effectiever te werken aan een Volvo,of het nu een 340 is of een XC90.
Aha, das wat anders. Ik begreep dat je het zonder klemmen deed, en volgens mij lukt dat niet zonder de draagarm los te nemen. Ook weer uit de wereld.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Maar om het nu 4 leer te plaatsen...
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

edraket schreef:Achter zijn de draagarmen bij de 2WD aangedreven modellen in elk geval van staal.
Ok, dan passen ze dus. Dan kan ik deze bestellen.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Bestel je ze direct bij SAM, Sven?
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Wie kan ff een fotoshop doen van mijn auto met 35 mm verlaging, ben ik (en de wederhelft) een beetje voorbereid op wat komen gaat :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

De hartlijn van de herplaatste wielen zit hier net boven de bouten van de oude positie.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zo laag gaat hij zeker niet komen met 35 mm verlaging!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

geeen gezicht zo.
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
Bakboord1
4th Gear member
Berichten: 962
Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
Locatie: Eindhoven

De auto heeft volgens mij nu al sportnivomat. Staat een stuk lager dan de mijne. En vanuit mijn perspectief precies goed.
Ik zou de auto met sportonderstel niet verder verlagen. De shop is niet echt mooi mi. (edit, ik bedoel hoe laag de auto ligt. Dus niet het softwarevwerk)
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
DawnBlueED
5th Gear member
Berichten: 1886
Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
Locatie: Cesko

Deze is minder laag. Is is trouwens goed om in de gaten te houden dat het hier om gratis kladjes gaat en niet om een betaalde opdracht :)
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

Thanx DawnBlueED! Die laatste is perfect. Ziet goed uit!
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”