Dat idee begin ik zo ook te krijgen...
Maar kan een motor compleet strak lopen met een lekke koppakking?
lekke koppaking
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27495
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat kan heel goed
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Je zou er eerst is een cilinderlektest of co test op los kunnen laten,het komt inderdaad erg weinig voor!
Lekt de waterpomp niet of de pijp richting waterpomp aan de achterkant van het blok?
Lekt de waterpomp niet of de pijp richting waterpomp aan de achterkant van het blok?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Ik heb nog even gekeken. (2006)
Incl. koppakking + overige pakkingen, waterpomp, loop/spanrollen, tandriem, kopbouten, keringen, O-ringen enz. was ik € 450,- kwijt.
Reken daar nog een € 550,- aan uurloon bij, dan moet het wel klaar zijn.
Kan er een keer 100,- euro naast zitten.
Als ze alleen de koppakking vervangen moet het goedkoper kunnen!
Incl. koppakking + overige pakkingen, waterpomp, loop/spanrollen, tandriem, kopbouten, keringen, O-ringen enz. was ik € 450,- kwijt.
Reken daar nog een € 550,- aan uurloon bij, dan moet het wel klaar zijn.
Kan er een keer 100,- euro naast zitten.
Als ze alleen de koppakking vervangen moet het goedkoper kunnen!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als er kleppen stellen bij komt en ik heb begrepen dat dat ook aan de orde is,komt er wat tijd bij vrees ik!
En meneer Alex heeft het zelf gedaan neem ik aan?
Uurloon van 550 is ex btw bij de dealer.die tellen wel door.
Ik zal morgen is kijken wat voor tijd er voor staat in het vaste prijzen systeem.
En meneer Alex heeft het zelf gedaan neem ik aan?
Uurloon van 550 is ex btw bij de dealer.die tellen wel door.
Ik zal morgen is kijken wat voor tijd er voor staat in het vaste prijzen systeem.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Is wel een juiste prijs hoor. Het is geen klusje die je even tussendoro doet. En van een 205 is de koppakking wel heel wat eenvoudiger te vervangen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Ik ga het wel doen bij ze, ze hebben me nog nooit bedonderd.
Net gezien;
Fontein van koelvloeistof wanneer de deksel van het koelvloeistof potje word los gedraaid. Giga druk in het systeem dus (wederom, ik weet er weinig van, maar zei zeggen dat is je koppakking).
Nu gaat de kop er af + inspectie van de rest
Daarna afvlakken kop en kleppen stellen/meten. Er hoort een LPG kop op te zitten, maar zo niet dan volg ik M@rcel's advies uiteraaard op.
Dan alles er weer op + alle pakkingen nieuw en nieuwe riem (misschien ook waterpomp als ze dat adviseren, distributie is nog maar 60.000 km geleden gedaan)
En dan weer vele fijne kilometers
.
Net gezien;
Fontein van koelvloeistof wanneer de deksel van het koelvloeistof potje word los gedraaid. Giga druk in het systeem dus (wederom, ik weet er weinig van, maar zei zeggen dat is je koppakking).
Nu gaat de kop er af + inspectie van de rest
Daarna afvlakken kop en kleppen stellen/meten. Er hoort een LPG kop op te zitten, maar zo niet dan volg ik M@rcel's advies uiteraaard op.
Dan alles er weer op + alle pakkingen nieuw en nieuwe riem (misschien ook waterpomp als ze dat adviseren, distributie is nog maar 60.000 km geleden gedaan)
En dan weer vele fijne kilometers

Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
fontein is net veroorzaakt zonder gebruik van de standkachel. Dus koude start en daarna fontein (toen ie warm was).
Standkachel is trouwens beveiligd tegen te hoge temperaturen, dan sluit ie af.
Standkachel is trouwens beveiligd tegen te hoge temperaturen, dan sluit ie af.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Daar ga je van uit, er hoeft maar 1 sensor stuk te zijn en hij blijft lekker doorstoken...sju_art schreef:fontein is net veroorzaakt zonder gebruik van de standkachel. Dus koude start en daarna fontein (toen ie warm was).
Standkachel is trouwens beveiligd tegen te hoge temperaturen, dan sluit ie af.
Zou je met een lekke pakking niet altijd gelijk druk hebben, en niet pas als de motor warm is?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Je weet er meer van dan mij...
Ik weet alleen dat de standkachel vorige week nog aan de computer hing en alles sensoren het nog deden. Er waren geen fouten aanwezig.
Ik ga het in ieder geval laten uitvoeren. Ik geloof wel dat ze juist handelen.
Tis bitter, maarja hoort erbij als je zo'n auto wilt rijden. Anders had ik naar horen zeggen een peugeot 205 moeten rijden
.
Bedankt voor jullie input, kan nog wel even laten weten wat het gekost heeft en wat er is gedaan.
Ik weet alleen dat de standkachel vorige week nog aan de computer hing en alles sensoren het nog deden. Er waren geen fouten aanwezig.
Ik ga het in ieder geval laten uitvoeren. Ik geloof wel dat ze juist handelen.
Tis bitter, maarja hoort erbij als je zo'n auto wilt rijden. Anders had ik naar horen zeggen een peugeot 205 moeten rijden

Bedankt voor jullie input, kan nog wel even laten weten wat het gekost heeft en wat er is gedaan.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- sbv
- 6th Gear member
- Berichten: 4321
- Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
- Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn
Begin maar eens met standkachel loskoppelen. Ik ben bij een forum lid samen met hem bij zijn XC70 bezig geweest met standkachel, geen foutmelding te zien, maar wel erg hoge druk in het systeem waardoor reservoir gaat lekken.
Koppel het ding eerst maar eens helemaal los(zekering eruit of elektronica los) en kijk dan nog eens
Koppel het ding eerst maar eens helemaal los(zekering eruit of elektronica los) en kijk dan nog eens
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Een lekke koppakking is toch simpel op te sporen?
Als je bij een warme motor de dop los draait,stroomt er inderdaad koelvloeistof uit,het is een gesloten systeem met een overdruk.
Dus dat is vrij normaal.
Een simpele koppakkinglektest is de oplossing om te kijken of hij inderdaad lekt of niet!
Als je bij een warme motor de dop los draait,stroomt er inderdaad koelvloeistof uit,het is een gesloten systeem met een overdruk.
Dus dat is vrij normaal.
Een simpele koppakkinglektest is de oplossing om te kijken of hij inderdaad lekt of niet!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja precies, ik was ook in de veronderstelling dat er een overdruk hoort te heersen in het systeem. Als het tot tegen de motorkap aan (blijft) spuiten gaat er iets niet goed maar het hoort dat er druk op staat.
Laat ze eerst maar een goede lektest doen, of liever nog; doe dat bij een ander ivm eventueel niet terug willen komen op de eerdere diagnose.
Laat ze eerst maar een goede lektest doen, of liever nog; doe dat bij een ander ivm eventueel niet terug willen komen op de eerdere diagnose.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27495
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Beter gezegd dan: 2 liter blok van een 306.edraket schreef:Is wel een juiste prijs hoor. Het is geen klusje die je even tussendoro doet. En van een 205 is de koppakking wel heel wat eenvoudiger te vervangen.
Ik blijf bij mijn stelling dat het echt wel goedkoper kan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
fredhead schreef:Beter gezegd dan: 2 liter blok van een 306.edraket schreef:Is wel een juiste prijs hoor. Het is geen klusje die je even tussendoro doet. En van een 205 is de koppakking wel heel wat eenvoudiger te vervangen.
Ik blijf bij mijn stelling dat het echt wel goedkoper kan
Dat ligt eraan wie het doet en welke ervaring ze er mee hebben,je kunt er twee dagen over doen of een uurtje of 5,dat scheelt wel iets.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Alleen als die 5 uurtjes het dubbele kosten, is het ineens niet zo goedkoop meer. Of als er een vaste prijs voor staat en daarin voor meer uren betaald moet worden dan er daadwerkelijk gewerkt zijn.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
vreemd komt nauwlijks voor bij volvo meestal wel bij bmw 6 cylinders benzine, oorzaak vaak niet goed warm rijden
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Hij word op dit moment gerepareerd.
Hoor morgen hoe het blok er uit ziet. Ik denk dat zij wel weten hoe het zit, maar mochten ze er gruwelijk naast zitten, dan weet ik ze ook wel weer te vinden.
Ik ga er van uit dat het goed gaat en om 200 euro elders te besparen is uiteindelijk ook niet echt een besparing. Blok vlakken enzo word uitbesteed aan een specialist; ik denk dat het wel erg neyjes word hersteld.
Ik zal jullie laten weten wat het allemaal heeft gekost enzo.
Auto is juist altijd goed warm gereden, maar vermoedelijk een keer a la teun de beun vervangen? Misschien de 2.4 pakking op een 2.4T? Morgen weten ze meer.
Hoor morgen hoe het blok er uit ziet. Ik denk dat zij wel weten hoe het zit, maar mochten ze er gruwelijk naast zitten, dan weet ik ze ook wel weer te vinden.
Ik ga er van uit dat het goed gaat en om 200 euro elders te besparen is uiteindelijk ook niet echt een besparing. Blok vlakken enzo word uitbesteed aan een specialist; ik denk dat het wel erg neyjes word hersteld.
Ik zal jullie laten weten wat het allemaal heeft gekost enzo.
Auto is juist altijd goed warm gereden, maar vermoedelijk een keer a la teun de beun vervangen? Misschien de 2.4 pakking op een 2.4T? Morgen weten ze meer.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem