Ok Boys and Girls.. De uitslag is er en mag er wezen...
Wat Bleek.
Lambda achter defect
Gasverdeler defect
Die gasverdeler kreeg nog een staartje, omdat deze vorig jaar september pas vervangen was. Ik was dus benieuwd hoe deze zo snel stuk kon gaan, iemand ?
Garantie schijn je op onderdelen 1 jaar maar te hebben. Ik had dus pech. Ze hebben me nog een kleine korting gegeven op de onderdeel zelf, maar was er eigenlijk niet echt blij mee. Meer konden ze niet doen. Het verhaal voorleggen bij Volvo Nederland zou geen zin hebben, die voeren strak beleid, aldus Volvo Amstelveen..
Kan ik hier nog wat mee, of is dit een gevalletje pikken en slikken..
Auto doet het gelukkig weer prima
Mike
Lambda Sonde ??
Mike, dit lijkt op klant vern$%@en. Of je moet praten over een ETM (gasklephuis).bike80 schreef:Wat Bleek.
Gasverdeler defect
Gasverdeler is niet stuk. Hoogstens vervuild.
Ik mag hopen dat je de oude meegenomen hebt.
Voor € 15,- aan materiaal is deze namelijk weer als nieuw.
Zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050
Inmiddels weet ik dat er ook vervangende delen voor de binnenzijde te krijgen zijn.
Dus ik heb wel belang bij die oude.

Wat mag die korting inhouden? 1 jaar 3 maanden, volgens mij valt dit onder coulance.
Als ze mij dit geflikt hadden, was dit ook de laatste keer.
* Over welke Volvo-dealer (geen LPG kenner) praten wie hier eigenlijk?
Een nieuw gasverdeelhuis kost bij Volvo € 400,- à 450,-
Bij de gasspecialist ongeveer € 200,-
* DUS, ik ben wel heel benieuwd wat je betaald hebt.
Het zal mij niet verbazen dat de stappenmotor er straks ook nog achteraan komt.
* Of hebben ze die vorig jaar ook gelijk mee vervangen?
Dan was de prijs toen ongeveer € 700,-
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16
Voor die gasverdeler. 373 euro.
Vorig jaar hadden ze deze al onder coulance vervangen. Kon geen garantie op garantie krijgen werd mij verteld.
Stappenmotor ook vorig jaar vervangen. Ongeveer 550 euro.
We hebben het over de Volvo garage in Amstelveen. (bangarage)
Ben nog aan het nadenken over de te ondernemen stappen. Ben het eigenlijk meer dan zat..
Vorig jaar hadden ze deze al onder coulance vervangen. Kon geen garantie op garantie krijgen werd mij verteld.
Stappenmotor ook vorig jaar vervangen. Ongeveer 550 euro.
We hebben het over de Volvo garage in Amstelveen. (bangarage)
Ben nog aan het nadenken over de te ondernemen stappen. Ben het eigenlijk meer dan zat..
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
Oke, dan word je van dit verhaal niet vrolijk: Aanmerkelijk goedkoper.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6540
Mijn auto komt oorspronkelijk bij de Bangarage vandaan (staat nog op mijn matten :? ) en is daar lange tijd in onderhoud geweest.
Toen ik de auto kocht zat alles erbij en gezien wat ik heb meegemaakt kan ik (nmm) met recht zeggen dat de Bangarage geen bal verstand heeft van een BiFuel.
Jouw ervaring er nu bij geeft dit ook ondersteuning.
2 dure dingen vervangen op 1 klacht?
Ik denk dat jij moet eisen dat ze het oude gasverdeelhuis weer monteren.
Sowieso het oude gasverdeelhuis terug krijgen. Kan je een second opinion mee verkrijgen.
Ga bij beide opties, er daarna mee naar een gasspecialist!
Ze hebben je nmm "een poot uitgetrokken".
Lambdasonde zou goed kunnen! Maar verdeelhuis defect? Ik geloof er geen bal van. Vervuild kan wel.
Hebben ze ook beide filters vervangen? Anders is het mogelijk zo weer mis.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=6540
Mijn auto komt oorspronkelijk bij de Bangarage vandaan (staat nog op mijn matten :? ) en is daar lange tijd in onderhoud geweest.
Toen ik de auto kocht zat alles erbij en gezien wat ik heb meegemaakt kan ik (nmm) met recht zeggen dat de Bangarage geen bal verstand heeft van een BiFuel.
Jouw ervaring er nu bij geeft dit ook ondersteuning.
2 dure dingen vervangen op 1 klacht?
Ik denk dat jij moet eisen dat ze het oude gasverdeelhuis weer monteren.
Sowieso het oude gasverdeelhuis terug krijgen. Kan je een second opinion mee verkrijgen.
Ga bij beide opties, er daarna mee naar een gasspecialist!
Ze hebben je nmm "een poot uitgetrokken".
Lambdasonde zou goed kunnen! Maar verdeelhuis defect? Ik geloof er geen bal van. Vervuild kan wel.
Hebben ze ook beide filters vervangen? Anders is het mogelijk zo weer mis.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 01.05.2007 - 18:36
hoi,
bij mij is de lambdasonde al een half jaar geleden vervangen. Mijn auto sloeg toen steeds af op lpg, dat is nu over. Destijds is ook het gasverdeelhuis gereviseerd, de verdamper vervangen en de stappenmotor vervangen. Daarna werkte alles ongeveer 6 maanden probleemloos, maar zoals gezegd heb ik nu dus de storing 'defect 5e cilinder'. Auto hapert/schokt ook heel erg bij lage toeren op lpg (op benzine nergens last van). De bougies zijn al vervangen, maar dat lost niets op. Ik vraag me zo langzamerhand af wat er nog meer vervangen kan worden....?
Marcel
bij mij is de lambdasonde al een half jaar geleden vervangen. Mijn auto sloeg toen steeds af op lpg, dat is nu over. Destijds is ook het gasverdeelhuis gereviseerd, de verdamper vervangen en de stappenmotor vervangen. Daarna werkte alles ongeveer 6 maanden probleemloos, maar zoals gezegd heb ik nu dus de storing 'defect 5e cilinder'. Auto hapert/schokt ook heel erg bij lage toeren op lpg (op benzine nergens last van). De bougies zijn al vervangen, maar dat lost niets op. Ik vraag me zo langzamerhand af wat er nog meer vervangen kan worden....?
Marcel
Val in herhaling maar:
Kleppen stellen? Gezien 5e cilinder, laatste in de rij, zou dit goed kunnen. Ervaring!
Waarschijnlijk kan je dit ook ook horen.
Motor loopt niet constant stationair. De computer regelt constant bij.
Motor ligt niet helemaal stil. Ga eens op zoek naar een Volvo en vergelijk hoe de motor loopt.
Zelfs monteurs valt het niet altijd op (door het bijregelen van de computer).
Of: Bobine defect? Door onderling wisselen krijg je storing op andere cilinder, dan kan je de bobine uit sluiten.
Wel even nummeren (merken) van te voren.
Kleppen stellen? Gezien 5e cilinder, laatste in de rij, zou dit goed kunnen. Ervaring!
Waarschijnlijk kan je dit ook ook horen.
Motor loopt niet constant stationair. De computer regelt constant bij.
Motor ligt niet helemaal stil. Ga eens op zoek naar een Volvo en vergelijk hoe de motor loopt.
Zelfs monteurs valt het niet altijd op (door het bijregelen van de computer).
Of: Bobine defect? Door onderling wisselen krijg je storing op andere cilinder, dan kan je de bobine uit sluiten.
Wel even nummeren (merken) van te voren.
Afstellen ± € 800,- Controleren is zelf te doen (beetje handig zijn).
zo begon het bij mij *klik*
Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren en afstellen
Vervolgens kwam dit er later over heen (ik was te laat):
cilinderkop revisie
Misschien is het handig, dat als één van deze storingen/oplossingen voor jouw van toepassing is.
Onder het desbetreffende Topic verder te gaan, anders is het voor een ander niet terug te vinden.
zo begon het bij mij *klik*
Dit onder handleidingen gemaakt:
klepspeling controleren en afstellen
Vervolgens kwam dit er later over heen (ik was te laat):
cilinderkop revisie
Misschien is het handig, dat als één van deze storingen/oplossingen voor jouw van toepassing is.
Onder het desbetreffende Topic verder te gaan, anders is het voor een ander niet terug te vinden.
??Marcelvv schreef:oke bedankt. Ga er eens over nadenken of ik dit nog wil investeren in m'n Volvo...
Wat is het bouwjaar en de km-stand dan?
Defect gaat de waarde ook hard naar beneden!
Ga eerst maar eens klepspeling controleren................. en zie dan verder.
- paul45
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 13:34
- Locatie: Purmerend (S-60)
Zoals Arjan beschreef kreeg ik ook de melding "emissie service vereist" en een vriend van mij heeft een garage en heeft de computer uitgelezen.
De melding was code 3503 ,overslaan met Cat-beschadiging herkend!
Heeft deze melding ook met dit probleem van Mike te maken of is dit weer iets anders?
De garage wist niet wat hij er veder aan moets doen, hij dacht ook aan de Lambda-sonde maar weet het niet zeker!
____________________
S-60 Vialle 2001.
De melding was code 3503 ,overslaan met Cat-beschadiging herkend!
Heeft deze melding ook met dit probleem van Mike te maken of is dit weer iets anders?
De garage wist niet wat hij er veder aan moets doen, hij dacht ook aan de Lambda-sonde maar weet het niet zeker!
____________________
S-60 Vialle 2001.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik denk bij jou ook de klepspeling te strak.
- paul45
- 1st Gear member
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 01.01.2008 - 13:34
- Locatie: Purmerend (S-60)
Hallo Ramon,
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben net nieuw op het forum en ben veel aan het lezen om te kijken of ik geen domme vragen stel die al eerder gesteld zijn, maar het is even werk.
Ik heb net gelezen over de discussie van jou met Alex over de kleppenstellerij en dat gaat boven mijn pet.
Wel heb ik begrepen dat jij een specialist bent kun je mij vertellen waar ik het beste heen kan om dit te laten doen?
Afstand geen bezwaar.
Bedankt voor je antwoord.
Ik ben net nieuw op het forum en ben veel aan het lezen om te kijken of ik geen domme vragen stel die al eerder gesteld zijn, maar het is even werk.
Ik heb net gelezen over de discussie van jou met Alex over de kleppenstellerij en dat gaat boven mijn pet.
Wel heb ik begrepen dat jij een specialist bent kun je mij vertellen waar ik het beste heen kan om dit te laten doen?
Afstand geen bezwaar.