Volvo V70 Bi-Fuel Necam system diagnostic wire

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
FricLV
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 21.06.2007 - 14:22

Hello!
I have year 1999 V70 Bi-Fuel with factory mounted Koltec Necam LPG
gas system. On low rpm's (under 1000) running on gas engine cuts out. On standart
Koltec-Necam gas system has some diagnostic wire for system errors/
faults reading witch usualy is located under gas switch or under
passanger side dashboard, but at Volvo Bi-Fuel cars this wire/
conector is located/integrated in some another place. Who knows where
it can be found?

Thank you!
Gast

We hebben de afspraak op dit forum dat we in het Nederlands communiceren.
Only in Dutch! :P

Heb jij ongeveer deze installatie? Bij de types van 1999 zit de verdamper en gasverdeelhuis op een ander plaats
Afbeelding


Voor uitlezen moet je toch naar een Volvo dealer of Volvo-specialist met de juiste VADIS uitleesapparatuur.
Maar ook dan is de diagnose veelal niet goed te stellen.

Oorzaak kan zijn:
1) De ETM (gasklephuis), die reageert namelijk wat gevoeliger op gas. € 600,-
Afbeelding

2) Het gasverdeelhuis. Nieuw ± € 200,- (niet Volvo-dealer)
Reviseren kan ook, revisiesetje ± € 10,-
Afbeelding

3) De gasfilters (2 stuks). Voor beide ± € 30,-
Afbeelding


4) Verdamper kan ook nog, de drukken niet juist. Komt niet veel voor.

Kijk ook even bij:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9050 (revisie gasverdeelhuis)

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9051 (filters vervangen)

Ook kan het zij dat je kleppen gesteld moet worden, maar ik ga er nu nog even vanuit dat jij één hebt met hydraulische “kleppen”.
Kijk anders even hier: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047 (Kleppen stellen)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”