Mijn v70 bj 2001 km 176k heeft een vialle gasinstallatie. Hij loopt de laatste tijd niet mooi. Loopt "rommelig" zoals ik het noem. Net of ik over een slechte weg rij. Kan het zijn dat de kleppen gesteld moeten worden, en zo ja, hoe merk ik dat.
Heb de laatste tijd veel storingen gehad:
-Bobine defect;
-Gasklephuis defect, vervangen door gerev. exempl van ACtronics, daarna 2x opnieuw in moeten lezen;
-Emissiestoring 10x met "rij langzaam service spoed" en was ook niet uit te lezen, had waarschijnlijk te maken met loszittende gasinjector;
-Weer emissiestoring cilinder 4 onreg.loop. Met die laatste kwam ik bij de dealer, die start 'm, lampje uit! Dealer kan er verder niets mee.
Graag adviezen. Gr Rob
Kleppen stellen?
Jamer dat de dealer er niets mee kan. Zegt wat van zijn kennis.
Tja een gasklephuis van ACTronics, ik heb er 3 gehad, dus dat zou het kunnen zijn.
Met een originele waren veel problemen over.
Anders...........Dit heb ik gemaakt onder handleidingen:
klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat):
cilinderkop revisie
Tja een gasklephuis van ACTronics, ik heb er 3 gehad, dus dat zou het kunnen zijn.
Met een originele waren veel problemen over.
Anders...........Dit heb ik gemaakt onder handleidingen:
klepspeling controleren
Vervolgens kwam dit er later over heen (was te laat):
cilinderkop revisie
-
- 1st Gear member
Bedankt voor je reactie. Dit is mn 3e volvo, maar nog nooit zoveel in de garage geweest als met deze!
Heb eerlijk gezegd ook geen hoge pet op van dealers. Op vakantie kreeg ik de melding voor de 10e keer, en omdat het emissielampje toen wel bleef branden ben naar de dealer in Den Helder gereden. Daar werkt n goede monteur met kennis van zaken. Had dit al vaker meegemaakt en storing zo gevonden. Motor liep daarna super vergeleken met daarvoor.
Ik durf zelf wel wat te sleutelen, kom met GBV een heel eind, maar je kleppen stel handleiding is voor mij iets te hoog gegrepen.
Ik hoorde gisteren tijdens lang stationnair draaien kleine plofjes uit de uitlaat komen(zat er bovenop ivm afkoppelen caravan). En hij schakelt heel snel over van benzine naar gas na t starten, waardoor afslaan in de 1e bocht.
Heb je misschien n idee?
Gr Rob
Heb eerlijk gezegd ook geen hoge pet op van dealers. Op vakantie kreeg ik de melding voor de 10e keer, en omdat het emissielampje toen wel bleef branden ben naar de dealer in Den Helder gereden. Daar werkt n goede monteur met kennis van zaken. Had dit al vaker meegemaakt en storing zo gevonden. Motor liep daarna super vergeleken met daarvoor.
Ik durf zelf wel wat te sleutelen, kom met GBV een heel eind, maar je kleppen stel handleiding is voor mij iets te hoog gegrepen.
Ik hoorde gisteren tijdens lang stationnair draaien kleine plofjes uit de uitlaat komen(zat er bovenop ivm afkoppelen caravan). En hij schakelt heel snel over van benzine naar gas na t starten, waardoor afslaan in de 1e bocht.
Heb je misschien n idee?
Gr Rob
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Op deze motor zitten toch hydraulische klepstoters? Daar valt niets aan te stellen. Alleen vreemd dat de dealer dat niet weet.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
[Installateurs gezocht:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dat weet je heel zeker?Msuidgeest schreef:Op deze motor zitten toch hydraulische klepstoters? Daar valt niets aan te stellen. Alleen vreemd dat de dealer dat niet weet.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en dat weet de dealer dus ookdegids schreef:Volvo met schouders heeft geen hydraulische klepstoters, wat ik er tenminste over gelezen heb tot nu toe.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Ik bezit een 960 met de voorloper van de huidige generatie 5-cilinders: de bekende B6254F 6-cilinder.
Daar valt helemaal niets aan te stellen en ik weet niet beter dat de huidige 5-cilinders een afgeleide zijn van de 6-in-lijn van 15 jaar geleden. Afgezien van enkele verbeteringen en meerdere typen motoren ...
Daar valt helemaal niets aan te stellen en ik weet niet beter dat de huidige 5-cilinders een afgeleide zijn van de 6-in-lijn van 15 jaar geleden. Afgezien van enkele verbeteringen en meerdere typen motoren ...
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
zou op basis van iets niet beter weten door kennis van 15 jaar terug vooral niet suggeren dat een dealer het niet weetMsuidgeest schreef:Ik bezit een 960 met de voorloper van de huidige generatie 5-cilinders: de bekende B6254F 6-cilinder.
Het spijt me, maar je loopt enigzins achter.Msuidgeest schreef:Ik bezit een 960 met de voorloper van de huidige generatie 5-cilinders: de bekende B6254F 6-cilinder.
Iets wat @Bart Simpson je ook al probeerde te vertellen.
NA 2000 GEEN HYDRAULISCHE KLEPPEN.
Het ploffen in de uitlaat onstaat door slechte verbranding in 1 of meer cilinders.robbbie schreef:Ik hoorde gisteren tijdens lang stationnair draaien kleine plofjes uit de uitlaat komen(zat er bovenop ivm afkoppelen caravan). En hij schakelt heel snel over van benzine naar gas na t starten, waardoor afslaan in de 1e bocht.
Heb je misschien n idee?
Gr Rob
Slechte bougie(s), defecte bobine(s)?
En natuurlijk te nauwe klep speling kan een oorzaak zijn, als je het niet erg vindt houd ik het op het laatste.
Waarom? Deed die van mij ook.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Contacteer:
Zo te lezen verandert Volvo af en toe iets aan de manier van kleppen.
Weer wat geleerd.
Weer wat geleerd.
Mark
[Installateurs gezocht:
[Installateurs gezocht:
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en de dealers hebben dat dan weer als parate kennis..Msuidgeest schreef:Zo te lezen verandert Volvo af en toe iets aan de manier van kleppen.Weer wat geleerd.
Sinds wanneer?bart simpson schreef:en de dealers hebben dat dan weer als parate kennis..Msuidgeest schreef:Zo te lezen verandert Volvo af en toe iets aan de manier van kleppen.Weer wat geleerd.
Want tot voor kort waren er nog dealers die durfden te beweren dat na 2000 ze nog steeds voorzien waren van hydraulische kleppen.

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
elk jaar worden er dealercontracten opgezegt
Volvo for life
-
- 1st Gear member
Wat ik ergens gelezen heb, is dat het nieuwe model (2000-2007) in de eerste serie (2000-2001) geen zelfstellende kleppen hebben.
Volgens mij heb ik het op deze site gelezen, maar hou me ten goede. Je zou het kunnen zien aan het type nummer van de motor.
Gezien de melding "onregelmatige loop cil 4" en het antwoord van Alex v70, denk ik sterk in de richting van de bobine of bougie(kabel).
Gr Rob
Volgens mij heb ik het op deze site gelezen, maar hou me ten goede. Je zou het kunnen zien aan het type nummer van de motor.
Gezien de melding "onregelmatige loop cil 4" en het antwoord van Alex v70, denk ik sterk in de richting van de bobine of bougie(kabel).
Gr Rob
Kabels zal je niet aantreffen. Oja..... en tot het laatste moment geen hydraulische kleppen.
Bobine en bougie kan, maar gezien het ploffen geef ik je weinig kans.
Ik zou niet te lang wachten, nu kan je met stellen misschien erger voorkomen.
Bobine en bougie kan, maar gezien het ploffen geef ik je weinig kans.
Ik zou niet te lang wachten, nu kan je met stellen misschien erger voorkomen.
-
- 4th Gear member
haha, dan vanaf volgend jaar geen volvo dealers meer in België !bart simpson schreef:elk jaar worden er dealercontracten opgezegt
Op één uitzondering na !
Toyota Hilux DC Lounge 2016
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
XC70 D5 MY2008 Summum, Dynaudio Premium sound met subwoofer, +410309km
XC70 MY2004 2.5T, Vialle LPI, 221000km sold !
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
blij dat een belg nu eens iets aardigs zegt over hoe het in belgië toegaat
Volvo for life