D5 blok er uit: onderuit of bovenlangs?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Reparatie van m'n D5 blok kost zeker 3000 (verstuiver en 2x oliekeerring krukas). Erger is dat niemand er zin in heeft. Ik wil hem zelf vervangen door een ruilblok.
Volgens het boekje moet het subframe van de XC los en dan de hele handel laten zakken. Dat gaat in mijn huisgarage niet lukken. Kan dat blok er ook bovenlangs uit?

Mods edit: T5 in D5 veranderd, en topic bij de XC sectie gezet! Aangezien het een V70XC betreft.
V60 PIH (2013)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die motor gaat er onder uit met bak en al.
subframe eronder uit,vergeet niet het stuurhuis op te hangen,anders gaat de airbagschakelaar stuk.
Wat is er mis met je huidige motor?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Is inruilen geen betere optie?
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Bij een V70 classic benzine gaat het blok er ook aan de bovenkant uit met bak en al. Het kan dus wel, maar of dat met het nieuwere type ook lukt weet ik niet zeker. Maar ik denk dat het wel moet lukken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

Ramon&Ramon, de olie stroomt uit het blok. Zowel de oliekeerring tussen blok en bak en ook de distributie kant is erg lek.
Bij de laatste reparatie (door BdH) is de koppakking vervangen, helaas is er nu een verstuiver (€400 2e hands...) stuk en bij 1 cilinder enorm tikkende kleppen.
Een goed (hoop ik dan) ruilblok met weinig km kost ongeveer €1500
De V70 is uit 2003 Diesel.
Het blok er uit takelen lukt me wel maar bak en blok laten zakken? en dan zonder brug..
V60 PIH (2013)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zonder brug gaat dat niet,maar is wel het makkelijkst,dan ligt hij er in een uur naast..
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik kan me niet voorstellen dat het met een V70-2 niet gaat lukken. Gaat het eigenlijk wel om een V70-2? In je onderschrift lees ik dat je een D5 hebt!
Hier een foto van een 850 waar ik het blok bovenlangs heb gedaan:
Afbeelding
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Marelli
3rd Gear member
Berichten: 302
Lid geworden op: 15.01.2006 - 13:26
Locatie: Noord Veluwe

ik heb een 2.4d5 ofwel D5 244T blok V70 XC
V60 PIH (2013)
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die kan ook bovenlangs een D5,maar duurt iets langer,maar verder is dat geen probleem..
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Weet niet of je al een motorkraan hebt, heb een 2 tons kraan staan met evenaar die ook nog eens opklapbaar is en in de auto te vervoeren. Is zowel te koop als te huur. Hij is 1x gebruikt, voor een motorswap van een BMW 325i.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”