Beste mensen wie kan mij van dit vervelende probleem afhelpen.
Mijn auto loopt hardstikke goed en mooi bij normaal rijden alleen soms
onder het rijden maar vooral stationair geeft hij storing motormanagement aan?
dit doet hij zowel op benzine als op gas ook blijft continue een storing over de emmisiewaarde
branden. alleen bij stationair toerental heb ik het idee dat hij soms op 4 cilinders loopt. maar
verder loopt hij heel mooi. Kan iemand mij hier mee helpen?
het volgende is er al aan gedaan:
- er zit een nieuwe gasklep op van ac-tronics
- ik heb hem uitgelezen op storingen bij de garage en daar konden ze
er niet veel over zeggen alleen dat hij dus stationair soms op een cilinder minder
loopt?
- bougies en bobines heb ik nagekeken deze zijn ook allemaal goed
- ik heb een verhaal over de nokkenas steller gelezen dus deze heb ik
ook helemaal gereinigd.
Wat nu het volgende, is het een elektronische storing of kan het met een of
andere lambda zonde te maken hebben.
graag uw reactie,
S60 storing motormanagement bij stationair
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 16:04
Ik heb exact het zelfde probleem gehad. Niemand kwam er uit. Maar na een bezoek aan kees van Verdampere.nl kwamen we er achter dat er een slang van de gasverdeler naar de cilinders ingescheurd is. Omdat hierdoor 1 cilinder minder gas krijgt geeft de computer meer gas aan de overige. waardoor hij niet zo netjes loopt. Het vreemde is dat dit ook invloed kan hebben op de benzine kant.
Ik heb toen 2 cm van de slang afgehaald en hoge kwaliteit slangklemmen gehaald. Hiermee was het opgelost.
Ik heb toen 2 cm van de slang afgehaald en hoge kwaliteit slangklemmen gehaald. Hiermee was het opgelost.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Sorry hoor,maar een revisie van een kop kost bij lange na geen 3500 euro..iksee90 schreef:Compressie meten en concluderen dat er een klep ingezakt is door het rijden op gas. Ruilkoppie of reviseren. Kostenindicatie 3500 euro.
Sorry!
Heb je originele BiFuel (Necam) of een later ingebouwde LPG installatie van bijvoorbeeld Vialle?
De hierboven getoonde foto is van een originele Volvo BiFuel.
Ik heb zelf ooit 3 X een gasklephuis (ETM) van ACTronics gehad en toen toch maar een originele nieuwe, probleem over.
Dit was trouwens wel na ik dit al had gedaan: klepspeling controleren >>KLIK<<
en vervolgens dit (ik was te laat): cilinderkop revisie >>KLIK<<
Nadien ook nog een keer de verdeler gereviseerd: revisie gasverdeelhuis >>KLIK<<
en ook nog even de: LPG filters vervangen >>KLIK<<
Dit laatste gaat alleen op bij de orginele (Necam) BiFuel van Volvo.
Succes
De hierboven getoonde foto is van een originele Volvo BiFuel.
Ik heb zelf ooit 3 X een gasklephuis (ETM) van ACTronics gehad en toen toch maar een originele nieuwe, probleem over.
Dit was trouwens wel na ik dit al had gedaan: klepspeling controleren >>KLIK<<
en vervolgens dit (ik was te laat): cilinderkop revisie >>KLIK<<
Nadien ook nog een keer de verdeler gereviseerd: revisie gasverdeelhuis >>KLIK<<
en ook nog even de: LPG filters vervangen >>KLIK<<
Dit laatste gaat alleen op bij de orginele (Necam) BiFuel van Volvo.
Succes
