Auto-elektronica beschermd tegen tuning
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik lees geen Volvo 
Maar even zonder gekheid, dit zal toch geen verassing zijn. De fabrikanten bouwen nu ook allerlei beveiligings methodes in om het de tuner moeilijk te maken de parameters te veranderen. Het lukt de tuner nu ook elke keer om zaken aan te passen. Denk dat het met een goede beveiliging wel steeds moeilijker wordt, maar er komt ook steeds meer software om de versleuteling te kraken.
Denk dat het dan simpelweg een kwestie van tijd is.

Maar even zonder gekheid, dit zal toch geen verassing zijn. De fabrikanten bouwen nu ook allerlei beveiligings methodes in om het de tuner moeilijk te maken de parameters te veranderen. Het lukt de tuner nu ook elke keer om zaken aan te passen. Denk dat het met een goede beveiliging wel steeds moeilijker wordt, maar er komt ook steeds meer software om de versleuteling te kraken.
Denk dat het dan simpelweg een kwestie van tijd is.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
"wordt diefstal ontmoedigd doordat de eigenschappen van het managementsysteem zijn gekoppeld aan de auto waar dit systeem oorspronkelijk in thuishoort. De microcontrollers voldoen aan de eisen van de beveiligingswerkgroep van Audi, BMW, Daimler, Porsche en Volkswagen."M@rcel schreef:http://www.elektor.nl/nieuws/auto-elekt ... 0354.lynkx
Volgens geruchtencircuit zijn sommige bws nu met laptop te kraken niet zozeer voor tunen, maar wel voor diefstal.
Dus tja.. wel begrijpelijk dan.
Krijg je daarna toch weer wedloop met encryptie vs decryptie net zoals bij gewone software releases.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Dieselaar
- 2nd Gear member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25.06.2007 - 19:01
Niks nieuws onder de zon. Heeft iemand wel eens een Toyota bij de tuner gezien? ik nog nooit, tenminste als het niet zo'n extra kastje is waarme ze de motorelectronica buiten spel zetten. Waarom zou dat zijn? dezelfde reden denk ik; Toyota heeft dit dus al eerder bedacht.
V70 D5 geartronic summum 2006
Saab 9-3 1.9TiD

- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
A la de 140-170 pk versies van de 2.4 , leg even een paar duizend euro bij bij nieuwe aanschaf voor de pk's die je motor eigenlijk had moeten hebben... :roll:945i schreef:Ik zeg koop een snellere auto, heb je een leasert, werk hard en ga voor een hogere functie.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
De 'chippers' zullen hard om zoek gaan naar andere mogelijkheden, er gaat veel geld om in het wereldje......
-
- 4th Gear member
- Berichten: 659
- Lid geworden op: 11.04.2011 - 20:48
- Locatie: Tilburg
945i schreef:Ik zou altijd voor de 140pk versie gaan. Veel fijner.En nog beter de 10 kleppert 144pk versie!
+1

- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
En wat nou als je die paar mile niet hebt :roll:FrankS60 schreef:A la de 140-170 pk versies van de 2.4 , leg even een paar duizend euro bij bij nieuwe aanschaf voor de pk's die je motor eigenlijk had moeten hebben... :roll:945i schreef:Ik zeg koop een snellere auto, heb je een leasert, werk hard en ga voor een hogere functie.
Toyota heeft zelf tuning kastjes ontwikkeld onder de naam "TTE", moet zeggen dat zo'n D4D 116 daar erg van opknaptDieselaar schreef:Niks nieuws onder de zon. Heeft iemand wel eens een Toyota bij de tuner gezien? ik nog nooit, tenminste als het niet zo'n extra kastje is waarme ze de motorelectronica buiten spel zetten. Waarom zou dat zijn? dezelfde reden denk ik; Toyota heeft dit dus al eerder bedacht.

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Zou alleen een celica willen tunen, de rest van de modellen tja zie je het al voor je een prius met 200pk??
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Leve de groene gedachte. +1een prius met 200pk??
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27176
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
MR2V70 T5 assen schreef:Zou alleen een celica willen tunen, de rest van de modellen tja zie je het al voor je een prius met 200pk??

Dat vind ik wel serieus leuke karretjes, maar in de tuningwereld zijn daar al andere opties voor in de vorm van leukere motorblokken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ga nu niet beginnen met die boodschappen autotjes 
Supra 4 life
Een tt suup heb je zonder al te veel aanpassingen zo op de 500 pk +

Supra 4 life

Een tt suup heb je zonder al te veel aanpassingen zo op de 500 pk +

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja dat bedoel ik dus, dan laat je die 140pk voor 400 euro "tunen" naar wat het eigenlijk had moeten zijn, die veel duurdere 170. De opmerking "koop een snellere auto" slaat als een tang op een varken. Soms zijn er geen snellere versies te koop van de auto die je wil, of je bent een ridicuul bedrag kwijt voor iets dat marginaal sneller is. Dan krijg je dus de neiging tot tunen. Wat inmiddels zo'n vies woord lijkt te zijn geworden hier op het forum dat iedere discussie daarover ook eindigt met dezelfde argumenten door dezelfde lui.Laguna-S60 schreef:En wat nou als je die paar mile niet hebt :roll:FrankS60 schreef:A la de 140-170 pk versies van de 2.4 , leg even een paar duizend euro bij bij nieuwe aanschaf voor de pk's die je motor eigenlijk had moeten hebben... :roll:945i schreef:Ik zeg koop een snellere auto, heb je een leasert, werk hard en ga voor een hogere functie.
Het gaat ook echt niet gebeuren dat de tuners niet meer kunnen tunen vanwege de beveiliging, het wordt alleen steeds specialistischer computerwerk en relatief steeds minder verstand van mechanica en motoren. Kwestie van tijd voor ze de software gekraakt hebben, wat een mens kan verzinnen kan een mens ook omzeilen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ja dat bedoel ik dus, dan laat je die 140pk voor 400 euro "tunen" naar wat het eigenlijk had moeten zijn, die veel duurdere 170. De opmerking "koop een snellere auto" slaat als een tang op een varken. Soms zijn er geen snellere versies te koop van de auto die je wil, of je bent een ridicuul bedrag kwijt voor iets dat marginaal sneller is. Dan krijg je dus de neiging tot tunen. Wat inmiddels zo'n vies woord lijkt te zijn geworden hier op het forum dat iedere discussie daarover ook eindigt met dezelfde argumenten door dezelfde lui.
Helemaal mee eens!
Helemaal mee eens!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die € 400,-- is voor de marginale winst dan ook weggegooid geld?
Volvo for life
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als jij van 140 naar 170 pk marginaal wil noemen. Of in het geval van de 2.4T van 200 naar 235pk. Of de T5 van 250 naar 285. Dit overigens allemaal bij de S60/V70. Met allerlei andere types ook leuke winsten te behalen zonder enkele problemen.bart simpson schreef:die € 400,-- is voor de marginale winst dan ook weggegooid geld?
400 euro voor 30pk of meer. Lijkt mij een uitstekende value for money als je op zoek bent naar iets snellers/krachtigers.
Ik geloof dat ik al eerder heb aangehaald dat het altijd dezelfde lui zijn die op deze manier reageren op tuning. En grappig genoeg zijn ze er zelf vaak (indirect) bij gebaat als er niet getuned wordt maar een exemplaar met dikkere motor aangeschaft wordt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
dat heb je mis, wordt er getuned is er een gerede kans op extra omzet en het valt nooit ondere enige garantie
Volvo for life