Beste mede s60 rijders,
ik hoop dat iemand mij met het volgende probleem kan helpen.
De automatische versnellingsbak van mijn S60 is in Oostenrijk gesneuveld bij het rijden met sneeuwkettingen. Na het insturen van een haarspeldbocht was er geen aandrijving meer, dwz in D, 4, 3, en L gebeurd er niks alleen een piepend geluid bij gas geven, de auto blijf dan gewoon staan. In R maakt hij een zwaar brommend geluid, en als je hem in P zet ratelt de bak. In stand P blijft hij niet op de rem staan, dwz. je kunt hem in P gewoon van zijn plaats duwen. Is dit de bak zelf, of zou het een aandrijfas kunnen zijn. Bak heeft nooit problemen gegeven en schakelde zonder schokken. Heel af en toe slipte hij enigszins van 2 naar 3. De auto is van 2002 op LPG, 2.4l, met 273000 km op de teller.
Groeten,
Mark
Aandrijving weg automaat
- DrRossi
- 4th Gear member
Ow ik ga je niet helpen maar heel veel sterkte man !
Volvo-Forum leden, zet jezelf op de kaart.
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
http://goo.gl/maps/i7C8l
If it's not blown, it sucks....
S80 T6
- Oceanracer
- Geartronic member
Als je de auto voor opkrikt, kun je dan één van de wielen vrij ronddraaien?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 8th Gear member
Niet in de haarspeld bocht op de krik zetten hoor... 
Naar een veilige plek slepen en een (Volvo) garage laten onderzoeken. Dit ga je niet op een besneeuwde berg in je eentje oplossen.

Naar een veilige plek slepen en een (Volvo) garage laten onderzoeken. Dit ga je niet op een besneeuwde berg in je eentje oplossen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Oceanracer
- Geartronic member
Hebben ze daar in haarspeldbochten ook al internet dan?
Maar uitzoeken of het in de bak of de aandrijving ligt is zelf nog wel te doen. Het verhelpen is een andere zaak...

Maar uitzoeken of het in de bak of de aandrijving ligt is zelf nog wel te doen. Het verhelpen is een andere zaak...
-
- 1st Gear member
We zijn ondertussen thuis. Auto staat bij een volvodealer in Innsbruck. Daar waren ze te beroerd om even te komen kijken. De auto wordt door de ANWB naar nederland gebracht. Ik denk zelf dat het eerder de vertanding van de aandrijfassen is dan de bak zelf?? Als hij in P of D staat kun je de wielen ronddraaien.945i schreef:Niet in de haarspeld bocht op de krik zetten hoor...
In ieder geval bedankt voor de reacties tot dusver.
gr. Mark
- Oceanracer
- Geartronic member
Een nieuwe as is in elk geval minder kostbaar dan een nieuwe bak.
markmbx, houd ons even op de hoogte, want dit hebben we hier volgens mij nog niet eerder gehoord.
-
- 1st Gear member
lijkt erg op wat ik had meegemaakt toen de veren en schokbrekers(VOOR) zijn vervangen. Ik had een stukje gereden en verloor ineens snelheid en hoorde wat piepen. Ik zette de auto aan de kant en deze kwam met geen mogelijkheid meer vooruit. Als ik hem van D naar R zette knarsend geluid. Bleek dat de aandrijfas niet meer goed zat(ofzo). Een tikje erop en hij doet het weer perfect. Wel wat olie erbij omdat deze weggelekt was...geen problemen meer gehad.
Als ik het goed begrijp zat de aandrijfas niet goed in de bak?vipinholland schreef:Een tikje erop en hij doet het weer perfect. Wel wat olie erbij omdat deze weggelekt was....
Zelf gedaan?
- Oceanracer
- Geartronic member
Soms is het zo simpel! En inderdaad erg jammer dat voor zoiets kleins de auto eerst naar Nederland gerepatrieerd moet worden...
- euerw
- 5th Gear member
lekker verhaal dan met die Volvo dealer daar dan :-xmarkmbx schreef:De volvo is gerepareerd, was een borgpin bij de homokineet?
Beetje jammer dat er in Innsbruck niet naar is gekeken, uurtje werk.
Ik moet zeggen dat ik toch wel heel erg blij ben.
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- FrankS60
- 5th Gear member
Ja blij dat het niks schokkends was, lokale volvo dealer wel echt een steek laten vallen door niet even te kijken of het iets eenvoudigs was. Ik snap dat ze wellicht niet gelijk de hele bak er onder vandaan gaan halen oid, maar als je hem op de brug zet dan zie je zoiets in 5 minuten.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 6th Gear member
markmbx schreef:De volvo is gerepareerd, was een borgpin bij de homokineet?
Wat was er precies aan de hand dan,het borgveertje los en de as uit elkaar gevallen,dat komt eigenlijk nooit voor,pech dus!
-
- 1st Gear member
Ik heb begrepen dat dat er inderdaad een borgveertje verdwenen was, waardoor de homokineet uit elkaar lag.MarioC70 schreef:markmbx schreef:De volvo is gerepareerd, was een borgpin bij de homokineet?
Wat was er precies aan de hand dan,het borgveertje los en de as uit elkaar gevallen,dat komt eigenlijk nooit voor,pech dus!