Blijkbaar werkt een EDR dus niet met de on board camera's.
Hieronder uitleg: https://topgear.nl/autonieuws/dit-moet- ... -in-de-eu/
Blijkbaar werkt een EDR dus niet met de on board camera's.
Uhhh... waar lees jij dat?Erwin_002 schreef: ↑15.08.2024 - 11:47 Als het ook hand-in-hand gaat met rekeningrijden is dat wel typisch. Mss wordt het straks gewoon allemaal EU-geforceerd? Het lijkt niet lang meer te duren en we zijn de Verenigde Staten van Europa als een entiteit.
Moet wel zeggen dat voor mij met zo weinig km's rekeningrijden zelfs wel interessant klinkt. Maar wss voor letterlijk 99% v/d rest van het land niet![]()
Dus een stuur of airbag vervangen wordt straks wss ook €5000 ofzo?Urbexpeditie schreef: ↑15.08.2024 - 11:42Blijkbaar werkt een EDR dus niet met de on board camera's.
Hieronder uitleg: https://topgear.nl/autonieuws/dit-moet- ... -in-de-eu/
Dat kan wel zijn maar ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat Volvo graag meewerkt aan oplossingen om het juist in hun producten versneld toe te passen.Urbexpeditie schreef: ↑15.08.2024 - 11:07 Dat laatste is een illusie... want de verplichting geldt voor alle automerken.
Die indruk lijkt me geheel onterecht Tom.diesel01 schreef: ↑15.08.2024 - 12:18Dat kan wel zijn maar ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat Volvo graag meewerkt aan oplossingen om het juist in hun producten versneld toe te passen.Urbexpeditie schreef: ↑15.08.2024 - 11:07 Dat laatste is een illusie... want de verplichting geldt voor alle automerken.
Snap het relaas, maar door zo te verwijzen naar ‘de ambtenaar’ scheer je die wel (m.i. onterecht) allemaal over één kam. Vaak komen de ‘ideeën’ niet van de (beleidsmakende) ambtenaar maar vanuit de (gemiddeld genomen niet meteen deskundige) politiek. De uitwerking komt vervolgens terug bij de politiek (met allerlei randvoorwaarden, haken en ogen, etc.) en die moet dan in een wet of regeling opgenomen worden. Daarbij ontstaan hiaten, beperkingen, etc., waar ook ‘de ambtenaar’ in sommige gevallen zijn vraagtekens bij heeft en te weinig invloed.Gouwe schreef: ↑15.08.2024 - 08:09Ik vind dat helemaal niet verbazend (en jij denk ik ook niet): Er wordt zo vaak van alles verzonnen en aan eisen gesteld van achter een bureau. Zaken die in de praktijk niet/nauwelijks uitvoerbaar zijn. En het interesseert de gemiddelde (de goeden daargelaten) ambtenaar ook niet. Het beoogde doel heiligt vaak de middelen. Als jou door (vaak extern) uitgevoerd onderzoek is verteld dat met ISA er wel 1000 doden per jaar minder vallen in de hele EU dan ben je toch (tenminste in eigen ogen) een held omdat jij hebt besloten dat ISA ingevoerd moet worden?
Kijk maar naar alle maatregelen voor de elektrificatie/energietransitie. Er is zo vaak gewaarschuwd dat het niet kon in dit tempo en toch gewoon doordrukken......
Het vervelende is daarbij dat uiteindelijk de burger de rekening moet betalen en de ambtenaar in kwestie er gewoon mee wegkomt en dat is het grote verschil met het bedrijfsleven naar mijn mening.
Dat hoef je je niet voor te stellen maar is een feit.Gouwe schreef: ↑15.08.2024 - 12:26Die indruk lijkt me geheel onterecht Tom.diesel01 schreef: ↑15.08.2024 - 12:18Dat kan wel zijn maar ik kan mij niet geheel aan de indruk onttrekken dat Volvo graag meewerkt aan oplossingen om het juist in hun producten versneld toe te passen.Urbexpeditie schreef: ↑15.08.2024 - 11:07 Dat laatste is een illusie... want de verplichting geldt voor alle automerken.
Wat ik me wel kan voorstellen is dat Volvo voor eigen analyse ongevalsdata al heel lang gebruikt in het kader van het eigen beleid/visie op het voorkomen van letsel/dodelijke slachtoffers n.a.v. een ongeval.
Ook enkel en alleen maar als de eigenaar en de verzekeringsmaatschappij daarvoor toestemming geeft. In enkele gevallen het O.M. als het gaat om zwaar lichaamlijk letsel of dodelijke afloop.
Matrix borden is inderdaad een drama.