brandstof besparende middelen.

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Koidream
3rd Gear member

Big Blue schreef:...gemiddeld 70 extra km's per tankbeurt.
Als dat waar is ga ik vanaf nu om de 70 km tanken en rijd ik gratis :P :P :P
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
sjoerdb
5th Gear member

vanmorgen heb ik de cyclone opgehaald en gemonteerd. fotos komen later, ik heb 45000 km gereden om geijkt brandstof verbruik te meten. nu begint de nieuwe test.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
Ramon&Ramon
7th Gear member

In de nieuwe AMT staat een test van zo,n ding (auto motor techniek)

www.amt.nl

Zonde van je geld dus!
sjoerdb
5th Gear member

ik kan op de site van amt niks vinden over de cyclone. kun je misschien een scan maken?

hierbij de fotoserie van de montage van de cyclone. erg makkelijk allemaal.

palletjes ombuigen, slang loshalen, cyclone plaatsen in inlaatspruitstuk, slang erop en weer vastzetten.

nu dan in foto:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
euerw
5th Gear member

ik hoop voor je dat het werkt echt waar! maar kan het me niet voorstellen daar juist de luchtstroom zo goed mogelijk en makkelijk moet gaan (zie open luchtfilters ect.) nu lijkt mij juist dat er een opstakel in de doorgang zit zodat dit niet of minder het geval is
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
VolvoKramer
3rd Gear member

lijkt me allemaal niet erg overtuigend omdat ik nergens een onderbouwing van deze produkten zie.

Ik denk dat je meer bespaart door rustiger te rijden, en overtollige ballast uit je auto te halen :-) (grapje)

Dus weg met het reservewiel, alleen maar op bijna lege benzinetanks rijden. Scheelt je zo bijna 100 kilo aan gewichtsbesparing en dus al snel zo'n 5 tot 8 % van je totaal gewicht. Geen idee wat je brandstofbesparing zal zijn.

Dan nog je antenne eraf en de spiegels ingeklapt voor een maximale stroomlijn.

Airco uit, scheelt nog eens 5 tot 10% in het brandstof verbruik en voor dat je het weet heb je met mijn tips een bijzonder zuinige Volvo :D

Zonder gekheid, ik heb Flashlube icm gas-installatie: LPi. Schijnt naast een goede smering ook voor een geringer brandstofverbruik te zorgen. Geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is. Onze auto rijd op gas gemiddeld toch al snel 1 op 7.5 en dat is behoorlijk fors. Op de snelweg met rustige rijstijl haal ik net 1 op 10.
S40 1.8i Europa LPG-G3
V40 1.9D Europa Sports Exclusive Navigator
V40 1.8 Europa

V70 2.4 170 PK Classic, Comfort Exclusive.
sjoerdb
5th Gear member

ik denk dat vooral verbetering is te vinden in het verhaal van sterk wervelende lucht die de dieseldruppels beter verspreiden in de cilinder. ik weet nu nog niks. ik laat de cyclone zitten en zie wel. het is een eenmalige uitgave, verdere kosten zitten er niet aan. losraken van onderdelen kan niet. alles zit goed vast en geklemd/gelast. schade aan de motor kan niet ontstaan zoals sommige denken. als ik wel eens met een lekke band kom te staan dan ben ik blij dat ik niet de anwb moet belasten met mijn probleem. de reserve band zit er niet voor niks in? de tank leeg? jah wel leuk en aardig maar om iedere 200 a 300 km bij de pomp te staan? nej dat doe ik niet! ik kan nu lekker pas na 900 km bij de pomp staan. heerlijk interval, ongeveer 2 a 3 keer in de maand. kan ik mooi mijn bandenspanning af en toe doen en de ruitenwisser bij vullen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
menjo
7th Gear member

sjoerdb schreef:ik denk dat vooral verbetering is te vinden in het verhaal van sterk wervelende lucht die de dieseldruppels beter verspreiden in de cilinder.
Lees die link nou even die ik tijden geleden al gepost hebt. Dan weet je meteen dat dat onzin is. Uberhaupt dat dat hele ding onzin is.
mightyspawn
5th Gear member

EvolvE schreef:Idd. mythbusters troep is reinste onzin.

Wat misschien wel een tip is, koop bij eens een flesje Diesel cleaner bij
de automaterialenzaak of dealer.

Deze toevoeging gaat in de tank, en reinigt de leidingen, pomp en injectors.
Het is mogelijk dat je dit wel enigszins merkt in je verbruik.
Dat spul wordt afgeraden door het gros van goede monteurs/garages. Kan je motor veel te warm maken wat het blok niet gewent is en van alles kan dan mis gaan. Zeker in de wintermaanden.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
puntnl
2nd Gear member
Contacteer:

Iroll schreef:
Die moeten trouwens andere bijtende goedjes slikken (benzine, additieven, enz.) .
Dat zijn allemaal organische koolstofverbindingen, aceton is een anorganische vloeistof. Dat maakt wel degelijk verschil. Je kan ze niet over een kam scheren. Voor alcohol (ook anorganisch) in de benzine moeten de kunstoffen in het brandstoftraject ook aangepast worden. Die kunstoffen hebben geen last van de benzine en de additieven daarin, maar voeg je alcohol toe dan moeten die kunststof onderdelen wel degelijk aangepast worden anders worden ze opgevreten. Daar gaan een hoop auto's last van krijgen als er in de toekomst steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd gaat worden zoals de regering wil. In Amerika wordt steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd in de meeste staten, en daar kunnen ze erover meepraten. En aceton is nog een stuk agressiever als alcohol wat dat betreft.
Ik zie allemaal mensen in forums die voordelen willen zien, maar goed onderbouwd wordt het nergens. Allemaal aannames zoals hierboven, maar nergens een wetenschappelijk bewijs te vnden dat het niet schadelijk is.
Ik vraag me nu wel af waar jij je benzine nu koopt.

Het is namelijk wettelijk verplicht om enkele procenten bio-ethanol(alcohol) aan de benzine toe te voegen.

Je hebt overigens wel gelijk dat aceton en alcohol slecht is voor diverse onderdelen in je auto, maar daar hoor je de overheid niet over hoor.

Daarnaast zorgt het bio component er nog eens voor dat er een grotere kans op bacterie vorming plaatsvindt in de brandstof met vervuilingen en verstoppingen als resultaat.
een C30 komt eraan, maar welke kleur is nog de vraag.
het wordt een C30 DRIVe 1.6D, cosmic white, zaurak DC, Falsterbo off black,hard load cover, AQS
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

puntnl schreef:
Iroll schreef:
Die moeten trouwens andere bijtende goedjes slikken (benzine, additieven, enz.) .
Dat zijn allemaal organische koolstofverbindingen, aceton is een anorganische vloeistof. Dat maakt wel degelijk verschil. Je kan ze niet over een kam scheren. Voor alcohol (ook anorganisch) in de benzine moeten de kunstoffen in het brandstoftraject ook aangepast worden. Die kunstoffen hebben geen last van de benzine en de additieven daarin, maar voeg je alcohol toe dan moeten die kunststof onderdelen wel degelijk aangepast worden anders worden ze opgevreten. Daar gaan een hoop auto's last van krijgen als er in de toekomst steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd gaat worden zoals de regering wil. In Amerika wordt steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd in de meeste staten, en daar kunnen ze erover meepraten. En aceton is nog een stuk agressiever als alcohol wat dat betreft.
Ik zie allemaal mensen in forums die voordelen willen zien, maar goed onderbouwd wordt het nergens. Allemaal aannames zoals hierboven, maar nergens een wetenschappelijk bewijs te vnden dat het niet schadelijk is.
Ik vraag me nu wel af waar jij je benzine nu koopt.

Het is namelijk wettelijk verplicht om enkele procenten bio-ethanol(alcohol) aan de benzine toe te voegen.

Je hebt overigens wel gelijk dat aceton en alcohol slecht is voor diverse onderdelen in je auto, maar daar hoor je de overheid niet over hoor.

Daarnaast zorgt het bio component er nog eens voor dat er een grotere kans op bacterie vorming plaatsvindt in de brandstof met vervuilingen en verstoppingen als resultaat.
En alcoholen en ketonen (aceton) zijn gewoon organische verbindingen hoor...... :shock:

Ze zijn wel wat meer polair, en lossen daarom andere componenten op dan benzine/diesel. 8)
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... essor.html

ik kon zogauw niet zien of dit idee hier al eens neergelegd is, maar ik vond het onthutsend.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
menjo
7th Gear member

Volvoman schreef:http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... essor.html

ik kon zogauw niet zien of dit idee hier al eens neergelegd is, maar ik vond het onthutsend.
Tja, lijkt me een vrij simpel principe, de hitte van de uitlaat wordt gebruikt om brandstof te verdampen, wat vervolgens de inlaat in gaat. Het vervangt dus de carburateur (ik gok dat je een injectie motor niet makkelijk ombouwt).
De 75% besparing claim komt van het feit dat het systeem de brandstofdamp kan verdunnen met een tweede "brandstof" (water, frisdrank). Dat is wel leuk en aardig maar je motor zal dan ook minstens hetzelfde percentage minder vermogen leveren en niet echt lekker meer lopen.
Dat plasma/magnetisme verhaal lijkt me onzin.
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”