Als dat waar is ga ik vanaf nu om de 70 km tanken en rijd ik gratisBig Blue schreef:...gemiddeld 70 extra km's per tankbeurt.

Als dat waar is ga ik vanaf nu om de 70 km tanken en rijd ik gratisBig Blue schreef:...gemiddeld 70 extra km's per tankbeurt.
Lees die link nou even die ik tijden geleden al gepost hebt. Dan weet je meteen dat dat onzin is. Uberhaupt dat dat hele ding onzin is.sjoerdb schreef:ik denk dat vooral verbetering is te vinden in het verhaal van sterk wervelende lucht die de dieseldruppels beter verspreiden in de cilinder.
Dat spul wordt afgeraden door het gros van goede monteurs/garages. Kan je motor veel te warm maken wat het blok niet gewent is en van alles kan dan mis gaan. Zeker in de wintermaanden.EvolvE schreef:Idd. mythbusters troep is reinste onzin.
Wat misschien wel een tip is, koop bij eens een flesje Diesel cleaner bij
de automaterialenzaak of dealer.
Deze toevoeging gaat in de tank, en reinigt de leidingen, pomp en injectors.
Het is mogelijk dat je dit wel enigszins merkt in je verbruik.
Ik vraag me nu wel af waar jij je benzine nu koopt.Iroll schreef:Dat zijn allemaal organische koolstofverbindingen, aceton is een anorganische vloeistof. Dat maakt wel degelijk verschil. Je kan ze niet over een kam scheren. Voor alcohol (ook anorganisch) in de benzine moeten de kunstoffen in het brandstoftraject ook aangepast worden. Die kunstoffen hebben geen last van de benzine en de additieven daarin, maar voeg je alcohol toe dan moeten die kunststof onderdelen wel degelijk aangepast worden anders worden ze opgevreten. Daar gaan een hoop auto's last van krijgen als er in de toekomst steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd gaat worden zoals de regering wil. In Amerika wordt steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd in de meeste staten, en daar kunnen ze erover meepraten. En aceton is nog een stuk agressiever als alcohol wat dat betreft.Die moeten trouwens andere bijtende goedjes slikken (benzine, additieven, enz.) .
Ik zie allemaal mensen in forums die voordelen willen zien, maar goed onderbouwd wordt het nergens. Allemaal aannames zoals hierboven, maar nergens een wetenschappelijk bewijs te vnden dat het niet schadelijk is.
En alcoholen en ketonen (aceton) zijn gewoon organische verbindingen hoor...... :shock:puntnl schreef:Ik vraag me nu wel af waar jij je benzine nu koopt.Iroll schreef:Dat zijn allemaal organische koolstofverbindingen, aceton is een anorganische vloeistof. Dat maakt wel degelijk verschil. Je kan ze niet over een kam scheren. Voor alcohol (ook anorganisch) in de benzine moeten de kunstoffen in het brandstoftraject ook aangepast worden. Die kunstoffen hebben geen last van de benzine en de additieven daarin, maar voeg je alcohol toe dan moeten die kunststof onderdelen wel degelijk aangepast worden anders worden ze opgevreten. Daar gaan een hoop auto's last van krijgen als er in de toekomst steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd gaat worden zoals de regering wil. In Amerika wordt steeds meer alcohol aan de benzine toegevoegd in de meeste staten, en daar kunnen ze erover meepraten. En aceton is nog een stuk agressiever als alcohol wat dat betreft.Die moeten trouwens andere bijtende goedjes slikken (benzine, additieven, enz.) .
Ik zie allemaal mensen in forums die voordelen willen zien, maar goed onderbouwd wordt het nergens. Allemaal aannames zoals hierboven, maar nergens een wetenschappelijk bewijs te vnden dat het niet schadelijk is.
Het is namelijk wettelijk verplicht om enkele procenten bio-ethanol(alcohol) aan de benzine toe te voegen.
Je hebt overigens wel gelijk dat aceton en alcohol slecht is voor diverse onderdelen in je auto, maar daar hoor je de overheid niet over hoor.
Daarnaast zorgt het bio component er nog eens voor dat er een grotere kans op bacterie vorming plaatsvindt in de brandstof met vervuilingen en verstoppingen als resultaat.
Tja, lijkt me een vrij simpel principe, de hitte van de uitlaat wordt gebruikt om brandstof te verdampen, wat vervolgens de inlaat in gaat. Het vervangt dus de carburateur (ik gok dat je een injectie motor niet makkelijk ombouwt).Volvoman schreef:http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... essor.html
ik kon zogauw niet zien of dit idee hier al eens neergelegd is, maar ik vond het onthutsend.