Hans, ik heb NIVOMATS laten monteren. Nergens meer last vanHans oet Twent schreef: Met de V70 zal de kogeldruk wel iets omhoog gaan. Bij eventueel teveel doorzakken ga ik op zoek naar een paar hulpveertjes...

Hans, ik heb NIVOMATS laten monteren. Nergens meer last vanHans oet Twent schreef: Met de V70 zal de kogeldruk wel iets omhoog gaan. Bij eventueel teveel doorzakken ga ik op zoek naar een paar hulpveertjes...
Oliekoeler voor de automatische versnellingsbak heb je ook niet nodig.Oceanracer schreef:Even ter info:
Er zijn oliekoelers voor de motorolie en er zijn oliekoelers voor de automatische versnellingsbak. Deze zaken niet door elkaar gaan halen, heren.
Ben vorig jaar ook gewoon nover de Fernpass gegaan met 1300kg achter de auto. Buitentemperatuur ongeveer 35 gradeb Celcius. Nergens geen probleem gehad. Tijdig toeren houden is het credo.Maxplus schreef:Als je via Duitsland richting Oostenrijk of Zwitserland gaat raad ik een oliekoeler voor de automatische transmissie zeker aan. Vorig jaar ben ik met een caravan 1.400 kg naar Oostenrijk geweest. Twee keer is de transmissieolie oververhit geweest. Een melding op de display is het gevolg.
Bij terugkomst adviseerde Volvo een koeler te installeren. In het instructieboekje staat overigens het een en ander beschreven als men met een caravan of andere zware lading gaat rijden.
Kosten inclusief montage ongeveer 300 euro.
Groet Hans
Of gewoon "Nooit problemen gehad met..." :twisted:bart simpson schreef:Ik heb nooit een probleem gehad met de combi van een diesel automaat met een caravan
eens, wat een nare herinneringen zullen dat zijnNielz schreef:nooit géén problemen ook
Hahaha.... ik ben ongemerkt aan het ver-brabantsenbart simpson schreef:nergens geen probleem hebben is niet echt een geruststelling
helemaal mee eens. Niet op snelheid rijden maar op je toerentalAlexV70 schreef:Lees hier ook even: Warmlopen wanneer het berg op gaat
De keuze, wanneer in welke versnelling blijkt toch cruciaal.