Hans, ik heb NIVOMATS laten monteren. Nergens meer last vanHans oet Twent schreef: Met de V70 zal de kogeldruk wel iets omhoog gaan. Bij eventueel teveel doorzakken ga ik op zoek naar een paar hulpveertjes...
D5 automaat en caravan
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Oliekoeler voor de automatische versnellingsbak heb je ook niet nodig.Oceanracer schreef:Even ter info:
Er zijn oliekoelers voor de motorolie en er zijn oliekoelers voor de automatische versnellingsbak. Deze zaken niet door elkaar gaan halen, heren.
De bak wordt warm wanneer je teveel laat schakelen.
Zet hem in de handversnellling en rij op de toerenteller. Hierdoor schakelt de bak weinig.
Ervaring opgedaan met mijn Opel Omega 2.5TD. Liet de bak zelf schakelen. Dat deed hij zo vaak dat er in het scherm verscheen.
"Alleen 1e versnelling beschikbaar. Versnellingsbak te heet"
Na afkoeling kon ik weer verder rijden
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Maxplus
- 2nd Gear member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 23.10.2007 - 21:17
Als je via Duitsland richting Oostenrijk of Zwitserland gaat raad ik een oliekoeler voor de automatische transmissie zeker aan. Vorig jaar ben ik met een caravan 1.400 kg naar Oostenrijk geweest. Twee keer is de transmissieolie oververhit geweest. Een melding op de display is het gevolg.
Bij terugkomst adviseerde Volvo een koeler te installeren. In het instructieboekje staat overigens het een en ander beschreven als men met een caravan of andere zware lading gaat rijden.
Kosten inclusief montage ongeveer 300 euro.
Groet Hans
Bij terugkomst adviseerde Volvo een koeler te installeren. In het instructieboekje staat overigens het een en ander beschreven als men met een caravan of andere zware lading gaat rijden.
Kosten inclusief montage ongeveer 300 euro.
Groet Hans
Volvo V70 d5, 198 Pk
bwj 2002, 450.000 km
bwj 2002, 450.000 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20944
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oké,
Betrof het hier de Geartronic of de "normale" automaat. Bij de GT heb ik hier geen problemen over gehoord.
Betrof het hier de Geartronic of de "normale" automaat. Bij de GT heb ik hier geen problemen over gehoord.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die maken ook niet echt iets uit
Volvo for life
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Ben vorig jaar ook gewoon nover de Fernpass gegaan met 1300kg achter de auto. Buitentemperatuur ongeveer 35 gradeb Celcius. Nergens geen probleem gehad. Tijdig toeren houden is het credo.Maxplus schreef:Als je via Duitsland richting Oostenrijk of Zwitserland gaat raad ik een oliekoeler voor de automatische transmissie zeker aan. Vorig jaar ben ik met een caravan 1.400 kg naar Oostenrijk geweest. Twee keer is de transmissieolie oververhit geweest. Een melding op de display is het gevolg.
Bij terugkomst adviseerde Volvo een koeler te installeren. In het instructieboekje staat overigens het een en ander beschreven als men met een caravan of andere zware lading gaat rijden.
Kosten inclusief montage ongeveer 300 euro.
Groet Hans
Misschien lag het bij jou aan de tuning???
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nergens geen probleem hebben is niet echt een geruststelling
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb nooit een probleem gehad met de combi van een diesel automaat met een caravan
Volvo for life
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
Of gewoon "Nooit problemen gehad met..." :twisted:bart simpson schreef:Ik heb nooit een probleem gehad met de combi van een diesel automaat met een caravan
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
nooit één probleem is de overtreffende trap....
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
eens, wat een nare herinneringen zullen dat zijnNielz schreef:nooit géén problemen ook
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Hahaha.... ik ben ongemerkt aan het ver-brabantsenbart simpson schreef:nergens geen probleem hebben is niet echt een geruststelling
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
Daneel
- 3rd Gear member
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26
Al heb ik dan geen automaat..
Mijn caravan weegt beladen 1.600 kg. Qua motorvermogen is er geen enkel probleem, maar als ik door de Alpen trek, loopt de temperatuur van het koelwater teveel op (bij een buitentemperatuur van +30 gr).
Bij de dealer krijg ik niet echt een oplossing geboden. Mijn ideen waren:
- grotere capaciteit radiator (R ofzo, die zal wel heter lopen en meer koeling nodig hebben
- oliekoeler, want dan verlaag je de gehele temperatuur van de motor ook.
Bij beide ideen kreeg ik geen bruikbaar antwoord of mogelijke oplossing. Ik weet dus niet eens of dit mogelijk is.
Een andere oplossing zou misschien een andere grill kunnen zijn? Volgens mij is die blokjesgrill meer open en wordt er misschien meer lucht door de radiator geblazen.
In elk geval hoop ik het probleem voor de zomer op te kunnen lossen.
Mijn caravan weegt beladen 1.600 kg. Qua motorvermogen is er geen enkel probleem, maar als ik door de Alpen trek, loopt de temperatuur van het koelwater teveel op (bij een buitentemperatuur van +30 gr).
Bij de dealer krijg ik niet echt een oplossing geboden. Mijn ideen waren:
- grotere capaciteit radiator (R ofzo, die zal wel heter lopen en meer koeling nodig hebben
- oliekoeler, want dan verlaag je de gehele temperatuur van de motor ook.
Bij beide ideen kreeg ik geen bruikbaar antwoord of mogelijke oplossing. Ik weet dus niet eens of dit mogelijk is.
Een andere oplossing zou misschien een andere grill kunnen zijn? Volgens mij is die blokjesgrill meer open en wordt er misschien meer lucht door de radiator geblazen.
In elk geval hoop ik het probleem voor de zomer op te kunnen lossen.
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
-
Gast
Twee vragen, @Daneel:
Wat is teveel, 1 streepje na het midden, of echt in het rode?
In welke versnelling rijd je en met welk toerental (= natuurlijk gerelateerd aan snelheid).
Wat is teveel, 1 streepje na het midden, of echt in het rode?
In welke versnelling rijd je en met welk toerental (= natuurlijk gerelateerd aan snelheid).
-
Gast
Lees hier ook even: Warmlopen wanneer het berg op gaat
De keuze, wanneer in welke versnelling blijkt toch cruciaal.
De keuze, wanneer in welke versnelling blijkt toch cruciaal.
- Voorn
- 4th Gear member
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 06.06.2009 - 00:22
helemaal mee eens. Niet op snelheid rijden maar op je toerentalAlexV70 schreef:Lees hier ook even: Warmlopen wanneer het berg op gaat
De keuze, wanneer in welke versnelling blijkt toch cruciaal.
Groeten van Eddy
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
________________
Huidig:
Volvo XC70 2.4 D4 AWD Summum Polar+ bj 2016 410.100 km
Pan European ST1100 bj 1993 135.000 km
Ex volvo:
Volvo 245 GL bj 1991 625.000 km
Volvo V70 D5 Geartronic bj 2005 527.000 km
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
Heb het van de zomer getest. Als je de GT gewoon in "D" laat staan en de berg op rijdt gaat de watertemp geheid richting het rood. Zet je de boel in manual en maak je flink toeren (ong. 3500) blijft de temp normaal.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013















