Mijn s60 start moeilijk s morgens , lijkt of hij eventjes op 3 poten start.
KV sensor vervangen , nieuwe bougies (origineel volvo) , nieuwe luchtfilter (origineel).
Tijdens stationair stekker van de bobines eraf gehaald en merk dat het met de middelste (2-3-4) bobines minder reageert .
(Denk zelf dat het geen lekkende lpi injectoren zijn )
Hoe kan ik de bobine uitsluiten ?( Is een gas bougie een goede optie?)
Alvast bedankt
            
			
									
									S60 T5 Start moeilijk
- 
				Gast
 
Ik begrijp dat jouw S60 op LPG rijdt. Zijn de kleppen al eens gesteld?
Wat is de km-stand (op LPG)?
            
			
									
									
						Wat is de km-stand (op LPG)?
- 
				Gast
 
Daar kunnen ze slecht tegen, kans dat je ze opblaast.Volvo_T5 schreef:Tijdens stationair stekker van de bobines eraf gehaald en merk dat het met de middelste (2-3-4) bobines minder reageert .
- 
				Volvo_T5
 - 2nd Gear member
 - Berichten: 72
 - Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
 
Moeten de kleppen afgesteld worden ? Ik baalde altijd ook van mijn vorige 440 waar ik ook altijd te horen kreeg dat ze afgesteld moesten worden omdat het een 8 klepper was .(vanwege enkel nokkenas)
            
			
									
									Volvo S60 251 pk(Power Injection)
						- 
				Gast
 
Dit heb ik ooit eens onder handleidingen gemaakt: klepspeling controleren en afstellen
Ik was te laat, dus dit kwam er later overheen: cilinderkop revisie
Gezien jij een Turbo hebt, zal een ander nog sneller gaan zeker als je het vermogen GOED gebruikt.
            
			
									
									
						Ik was te laat, dus dit kwam er later overheen: cilinderkop revisie
Gezien jij een Turbo hebt, zal een ander nog sneller gaan zeker als je het vermogen GOED gebruikt.
- 
				Volvo_T5
 - 2nd Gear member
 - Berichten: 72
 - Lid geworden op: 24.07.2010 - 11:54
 
Mooi duidelijk , alleen waarmee kan ik het controleren ? Speciaal gereedschap ? Heb ik wel van die torx bouten voor klepspeling ?
En dat bij een bifuel ? en 160000 ?
Watvoor foutcode krijg je ? iets met misfire ?
ik ga de bobines vernieuwen zal even kijken of dat helpt. (Heb trouwens ook problemen met rammelende nokkenas vvt.)
            
			
									
									En dat bij een bifuel ? en 160000 ?
Watvoor foutcode krijg je ? iets met misfire ?
ik ga de bobines vernieuwen zal even kijken of dat helpt. (Heb trouwens ook problemen met rammelende nokkenas vvt.)
Volvo S60 251 pk(Power Injection)
						- 
				Ramon&Ramon
 - 7th Gear member
 - Berichten: 9965
 - Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
 - Locatie: Utrecht en Omstreken
 
je zou ook koud en warm compressie kunnen laten meten!
Als je de controlestopjes niet hebt!
            
			
									
									
						Als je de controlestopjes niet hebt!















