Automaat met kuren

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

Vandaag op weg naar huis in mijn S60 Bifuel automaat een raar ligt trillend gevoel aan het stuur en in de auto, maar naar een aantal kilometers geeft het display aan "schakel op of rij langzaam" tevens gaat het lampje van het motor management knipperen en deze gaan ook weer uit, gebeurde 2 of 3 keer tijdens het rijden, net voor ik thuis was gaat toch weer het motor management lampje branden.

Thuis gekomen auto uitgelezen geen meldingen voor de automaat
wel een p0301 mis fire

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, kan ik er morgen weer mee rijden of moet ik me toch zorgen maken en naar een garage
Gast

Er kunnen meerdere oorzaken zijn: (in volgorde van goedkoop naar duur)

1) De filters zijn smerig: LPG filters vervangen >>KLIK<<
2) Mogelijk een bobine die het heeft begeven, maar gezien jouw verhaal, vermoedelijk niet.
3) Gasverdeelhuis vervuild, in het slechtste geval beschadigd of de elektronische regelunit defect. revisie gasverdeelhuis >>KLIK<<
Een goed adres hiervoor is: www.verdampere.nl
Kees Verhulst heeft veel kennis van Koltec-Necam en is niet duur. Bij Volvo vervangen ze alleen. :cry:
4) De ETM (gasklephuis is defect), als jouw auto van voor 2003 is. ETM >>KLIK<<
5) In het slechtste geval moeten de kleppen worden gesteld: klepspeling controleren >>KLIK<<
Wat is het bouwjaar en de km-stand?

Oja, veel lees plezier. :P
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

bouwjaar 2002 en 284000km
Gast

Wat is de onderhouds historie?
Gezien km-stand zou het mij verbazen als de ETM nog niet vervangen zou zijn (witte sticker).
De mis fire zou kunnen duiden op een bobine, maar bij Vadis wordt dan ook gelijk de cilinder aangegeven.
Bij jou ook? Want dan zou je als test de bobine's even kunnen wisselen om iets uit te sluiten.
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

Morgen of vrijdag maar eens de filters vervangen en bobines wisselen, en eens kijken naar het gas verdeelhuis. wat betreft het uitlezen gebruiken ik een universele lezer voor geeft keurig de fout meldingen door en kan ze resetten.

De Etm lijk nog niet te zijn vervangen ( heb deze auto nu een 9 maanden)

zodra ik meer weet laat ik het horen

en ja er is veel te lezen ieder geval al bedankt voor de info
Gast

Geeft die universele lezer ook aan op welke cilinder de mis fire is geweest?
Zo niet, heeft het wisselen geen nut.
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

net op mijn werk aangekomen vandaag maar eens met bezine gereden
blijft het zelfde

en wat betreft de uitlezer p0301 is voor cilinder 1 ik heb al eens een keer eerde p0305 voor cilinder 5 dat was na een vakantie 2 weken stil staan en bij de eerste keer starten daarna niet meer voor gekomen
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Hij loopt dus niet goed op 5 cilinders gezien de storing,kan zijn dat de kleppen te strak staan vanwege de mis fire ook.
Ik zou eerst de klepspeling is laten controleren.
Gast

Ramon&Ramon schreef:Hij loopt dus niet goed op 5 cilinders gezien de storing,kan zijn dat de kleppen te strak staan vanwege de mis fire ook.
Ik zou eerst de klepspeling is laten controleren.
Ik ben het met je eens. Maar dan moet hij wel de controlegaten hebben, dan is het een uurtje werk.
Zo niet, dan is hij wel gelijk € 800,- kwijt bij een Volvo-dealer en de specialist zal niet veel goedkoper zijn. :cry:
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

vanmiddag weer een mis fire op de 1 cilinder gehad,morgen ochtend ga ik ze even wisselen kijken of het mee verhuist
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

Van morgen bobine 1 en 3 gewisseld en het en de mis fire gaat ook mee naar 3. Heb een nieuwe besteld komt vanmiddag binnen en dan ook gelijk inbouwen. we zullen dan weer verder kijken
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

AlexV70 schreef:
Ramon&Ramon schreef:Hij loopt dus niet goed op 5 cilinders gezien de storing,kan zijn dat de kleppen te strak staan vanwege de mis fire ook.
Ik zou eerst de klepspeling is laten controleren.
Ik ben het met je eens. Maar dan moet hij wel de controlegaten hebben, dan is het een uurtje werk.
Zo niet, dan is hij wel gelijk € 800,- kwijt bij een Volvo-dealer en de specialist zal niet veel goedkoper zijn. :cry:

Bij een goeie klepstelspecialist scheelt het wel een stuk in de prijs,maar die zijn er bijna niet. :)
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

chipetto schreef:Van morgen bobine 1 en 3 gewisseld en het en de mis fire gaat ook mee naar 3. Heb een nieuwe besteld komt vanmiddag binnen en dan ook gelijk inbouwen. we zullen dan weer verder kijken
Goed idee. niet te lang mee wachten, want dan kan je Kat ook naar de kl*te gaan.
S80 2,5T AUT5 2004
Gast

chipetto schreef:Van morgen bobine 1 en 3 gewisseld en het en de mis fire gaat ook mee naar 3. Heb een nieuwe besteld komt vanmiddag binnen en dan ook gelijk inbouwen. we zullen dan weer verder kijken
Je kan geluk hebben. :P
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Op www.volvo-plaza staan er 5 te koop voor je auto voor weinig.
chipetto
1st Gear member
Berichten: 31
Lid geworden op: 16.10.2006 - 13:42
Locatie: Den Haag

Je kan geluk hebben. :P
Bobine gister middag vervangen en daarmee is ook alles opgelost geen foutmeldingen meer iedereen bedankt voor het mee denken.
Gast

Ramon&Ramon schreef:Op www.volvo-plaza.nl staan er 5 te koop voor je auto voor weinig.
.nl :wink: Ander werkt ie niet.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”