Er komen dagelijks nieuwe forummers bij en die kunnen niet allemaal goed zoeken :roll:
Polestar valt erg tegen
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41656
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Gewoon even opslaan ed, en dan copy/paste 
Er komen dagelijks nieuwe forummers bij en die kunnen niet allemaal goed zoeken :roll:
Er komen dagelijks nieuwe forummers bij en die kunnen niet allemaal goed zoeken :roll:
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!lemmer schreef:Ik denk dat de grootste reden is dat er garantie moet worden gegeven door Volvo, en dus geen garantieclaims te krijgen als er iemand niet zo goed met zo een auto omgaat.edraket schreef:Het gaat ook echt om het vermogen, ondanks dat velen (ook hier!) vaak denken dat het om het koppel gaat. Vermogen levert trekkracht en dus snelheid op. De reden dat de Polestar het denk ik gewoon niet goed doet is omdat het koppel volledig inkakt en er dus ook geen topvermogen aanwezig is.lemmer schreef: Maar dat is niet wat ik wil, de XC70 is nogal een stuk zwaarder door zijn 4wd systeem en dat merk je.
Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
Alleen is de prijs die ze vragen voor die extra duw in de rug niet echt in verhouding.
Ik weet wel dat je bijvoorbeeld bij ABT (huistuner VAG) wel degelijk de beloofde pk's krijgt en de verschillen heel goed merkbaar zijn.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Is inderdaad, maar hier ga ik nog wel even wat over schrijven hoor als ik een tijdje heb gereden. ben nog even aan het bijkomen van de teleurstellingwtr_s60 schreef:Als ik het goed lees 189PK met Polestar (die 205PK claimt ?), en 217PK's na de APEC tuning ?
Ziet er iig netjes uitNu weet je wel zeker iig dat je 217 échte PK's hebt!
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
Hier gaat die van ons ook heen... heb het idee dat ze daar echt de tijd nemen voor je auto, dat ze veel verstand van zaken hebben, en dat ze erg gericht zijn op het tevreden stellen van de klanten (lees, goed kijken naar de specifieke wensen van de klant!)D5R-Design schreef:Ik heb mijn D5 V50 laten chippen op maat bij de jongens van Fastech in Haaksbergen.
Zonder dat er om gevraagd had hebben ze eerst een run gemaakt met de originele software.
Hierna zijn er 3 runs gemaakt voor de juiste afstelling.
Origineel: 182pk en 440nm bij 2150rpm
met chip: 224pk en 516nm bij 2100rpm
voor al de koppel toename is dat het perfect rijdt,
van 100 naar 200 is gewoon geweldig.
Daar speelt het lage gewicht van de V50 ook mee. (zijn er maar weinig die je kunnen bij houden)
Ik heb de software update voor het oliepeil niet laten uitvoeren omdat ik bijna 95% snelweg kilometers maak.
Tevens weet Furness car van de tuning en door de goede verhouding die ik heb met hun, worden er geen update gedaan zonder mijn in te lichten.
Ga het resultaat wel posten natuurlijk binnenkort!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41656
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Misschien moet de procedure van tunen met Polestar worden aangepast.
Het merk op zich kan best wat maar als er gewoon een standaardpakketje ingeladen wordt kan het eigenlijk nooit goed gaan.
Het lijkt wel of elke auto die van de band komt gelijk is, maar natuurlijk is dat niet zo.
Tunen is de afkorting van 'finetunen' en dat is wat er zou moeten gebeuren.
Het blijft een kwestie van vakmanschap.
Vraag aan Volvo is dan ook wat de procedure is en welke resultaten verwacht mogen worden.
Het merk op zich kan best wat maar als er gewoon een standaardpakketje ingeladen wordt kan het eigenlijk nooit goed gaan.
Het lijkt wel of elke auto die van de band komt gelijk is, maar natuurlijk is dat niet zo.
Tunen is de afkorting van 'finetunen' en dat is wat er zou moeten gebeuren.
Het blijft een kwestie van vakmanschap.
Vraag aan Volvo is dan ook wat de procedure is en welke resultaten verwacht mogen worden.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Is al geventileerd naar volvo. Men reageerde aanvankelijk door te zeggen "bij alle auto's die zijn getuned voel je verschil". Dat klopt ook omdat ze een kleine punch geven waardoor je de indruk krijgt dat er iets is veranderd.Ben schreef:Misschien moet de procedure van tunen met Polestar worden aangepast.
Het merk op zich kan best wat maar als er gewoon een standaardpakketje ingeladen wordt kan het eigenlijk nooit goed gaan.
Het lijkt wel of elke auto die van de band komt gelijk is, maar natuurlijk is dat niet zo.
Tunen is de afkorting van 'finetunen' en dat is wat er zou moeten gebeuren.
Het blijft een kwestie van vakmanschap.
Vraag aan Volvo is dan ook wat de procedure is en welke resultaten verwacht mogen worden.
Heb de dealer gevraagd om het bij volvo aan te halen, maar ze lijken niet van zins om hun gelijk te bewijzen. Heb aangegeven dit op basis van ongelijk te doen, maar dat zien ze niet zitten. Voor mij is het wel duidelijk, volvo is eigenlijk de enige die geld aan het verdienen is aan een marketing van tuning, niet Rica, Ziptuning, Heico. Heb zelf met al deze tuners ervaring en gezien dat hier dus echt iets gebeurd met je motor. Degene die het hardste roept, heeft ........
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik kan de grafiek niet goed zien. Kun je hem wat groter maken of klikbaar maken? Ben wel benieuwd naar de grafiek zelf.lemmer schreef: Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
edraket schreef:Ik kan de grafiek niet goed zien. Kun je hem wat groter maken of klikbaar maken? Ben wel benieuwd naar de grafiek zelf.lemmer schreef: Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh 
Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- drowel
- 5th Gear member
- Berichten: 1906
- Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08
snap direct wat je bedoeld... echter ligt de hele curve inderdaad toch een redelijk stuk hoger dan bij die van polestar in dit geval. vind het een vrij mooie vermogenslijnFrankS60 schreef:Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh
Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja het is een redelijk nette lijn. Weet niet hoeveel piekdemping ze hebben toegepast in het weergeven van die grafiek maar al met al zitten ze overal een stuk hoger dan Polestar. En lekker snel veel koppel, waar je in het dagelijks gebruik toch het meeste plezier van hebt.
Het is jammer dat er op dezelfde bank geen run is gedaan met standaard software. Ik ben wel benieuwd naar Polestar vs standaard.
Het is jammer dat er op dezelfde bank geen run is gedaan met standaard software. Ik ben wel benieuwd naar Polestar vs standaard.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Heel puik werk, niet alleen het vermogen. De motor loopt veel soepeler, is stiller/ zachter. De automaatbak past zich nu goed aan en de wagen is dus ook erg "lui"te rijden. Als hij in zijn hoogste trap staat bij b.v. 80 km, schakelde hij voorheen eerts terug alvorens eens iets te gaan doen met een gierende motor, nu blijft hij hangen en gaat er als een haas vandoor zonder extra geluid.FrankS60 schreef:Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh
Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
Nee die 226 peekaas zitten er niet in maar, de 210 zijn er echt! niet alleen op papier, voelt nu bijna zo snel als mijn ST220.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
-
lemmer
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
Van polestar naar standaard had bijna geen verschil gemaakt, behalve dat het koppel er veel later inkomt, waardoor je het gevoel krijgt trager te zijn. Ik durf zelfs te beweren dat hij standaard boven de 3000 rpm sterker was. Met polestar krijg je een gevoel dat hij sneller is doordat het koppel er eerder is.FrankS60 schreef:Ja het is een redelijk nette lijn. Weet niet hoeveel piekdemping ze hebben toegepast in het weergeven van die grafiek maar al met al zitten ze overal een stuk hoger dan Polestar. En lekker snel veel koppel, waar je in het dagelijks gebruik toch het meeste plezier van hebt.
Het is jammer dat er op dezelfde bank geen run is gedaan met standaard software. Ik ben wel benieuwd naar Polestar vs standaard.
Mijn bedoeling was/ is ook om de boel op een beetje normale manier heel te houden, mijn rechtervoet is nogal eens zwaar en weet dat ik een koppel van 500 Nm (wat ook mogelijk is) ga benutten en dan dus de giertronic en/of haakse 4WD bak kapot maak.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8598
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Lemmer, is dat het pakketje van 550 euro dat je gekregen hebt ?
185PK +30 PK ?
Voor mijn 24D 163PK ztaan er 2 versies, 1 met +32pk en 1 met +57PK ?
185PK +30 PK ?
Voor mijn 24D 163PK ztaan er 2 versies, 1 met +32pk en 1 met +57PK ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Op diezelfde testbank waar jij hebt gestaan draait een "226PK Rica" tuning maar 195PK (tot 3x toe een verschillende auto met dezelfde rica software, op een paar pk's na telkens zelfde resultaat, dus zeker geen "toevallige slechte auto" ofzo), maw jouw auto is nu een PAK snellerlemmer schreef: Nee die 226 peekaas zitten er niet in maar, de 210 zijn er echt! niet alleen op papier, voelt nu bijna zo snel als mijn ST220.
Niet zo focussen op die nummertjes trouwens waar constant mee wordt gegooid mensen, 't is 't gevoel en de soepelheid gecombineerd met het krachtgevoel van de motor die écht telt..
-
eddy3
- 4th Gear member
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11
wtr s60;Je beweert dat iedere 226pk ricatuning zo'n 30pkminder zou leveren.
Is niet eerste keer dat we het oneens zijn.
Kan natuurlijk zijn dat de 3 bewuste wagens inderdaad veel te weinig leverden,maar toch niet veralgemenen.
Ben achtereenvolgens,in bezit geweest van,een S80 D5 185pk standaard ,
en een S80 2,4d 226pk rica,en kan u 200procent verzekeren,dat er heel wat meer dan 10 of 15pk verschiltussen zat,dus mij kun je zeker niet overtuigen,met Uw veralgemeende stelling.
Grtn
Is niet eerste keer dat we het oneens zijn.
Kan natuurlijk zijn dat de 3 bewuste wagens inderdaad veel te weinig leverden,maar toch niet veralgemenen.
Ben achtereenvolgens,in bezit geweest van,een S80 D5 185pk standaard ,
en een S80 2,4d 226pk rica,en kan u 200procent verzekeren,dat er heel wat meer dan 10 of 15pk verschiltussen zat,dus mij kun je zeker niet overtuigen,met Uw veralgemeende stelling.
Grtn
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41656
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Heren, we verzanden in een algemeen tuning praatje.
Het gaat in dit topic om Polestar tuning die volgens TS niet geeft wat beloofd wordt. Laten we ons daartoe beperken en de andere tuners in een ander topic bespreken..
Het gaat in dit topic om Polestar tuning die volgens TS niet geeft wat beloofd wordt. Laten we ons daartoe beperken en de andere tuners in een ander topic bespreken..
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- wtr_s60
- 4th Gear member
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58
Gevoel heeft helemaal geen zak te maken met die 15PK verschil in piek. Een auto met evenveel PK's (piek) kan alsnog véél sneller aanvoelen als de powerband breder is, zelfs jij zou dat moeten weten, jij maakt veralgemeende stellingen, ik heb reeds genoeg met feiten gestaafd, maar dat zijn we ondertussen al weer gewoon.eddy3 schreef:wtr s60;Je beweert dat iedere 226pk ricatuning zo'n 30pkminder zou leveren.
Is niet eerste keer dat we het oneens zijn.
Kan natuurlijk zijn dat de 3 bewuste wagens inderdaad veel te weinig leverden,maar toch niet veralgemenen.
Ben achtereenvolgens,in bezit geweest van,een S80 D5 185pk standaard ,
en een S80 2,4d 226pk rica,en kan u 200procent verzekeren,dat er heel wat meer dan 10 of 15pk verschiltussen zat,dus mij kun je zeker niet overtuigen,met Uw veralgemeende stelling.
Grtn
Sorry Ben, genoeg hier over idd
















