Polestar valt erg tegen

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40734
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Gewoon even opslaan ed, en dan copy/paste :-)
Er komen dagelijks nieuwe forummers bij en die kunnen niet allemaal goed zoeken :roll:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

lemmer schreef:
edraket schreef:
lemmer schreef: Maar dat is niet wat ik wil, de XC70 is nogal een stuk zwaarder door zijn 4wd systeem en dat merk je.
Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
Het gaat ook echt om het vermogen, ondanks dat velen (ook hier!) vaak denken dat het om het koppel gaat. Vermogen levert trekkracht en dus snelheid op. De reden dat de Polestar het denk ik gewoon niet goed doet is omdat het koppel volledig inkakt en er dus ook geen topvermogen aanwezig is.
Ik denk dat de grootste reden is dat er garantie moet worden gegeven door Volvo, en dus geen garantieclaims te krijgen als er iemand niet zo goed met zo een auto omgaat.
Alleen is de prijs die ze vragen voor die extra duw in de rug niet echt in verhouding.
Ik weet wel dat je bijvoorbeeld bij ABT (huistuner VAG) wel degelijk de beloofde pk's krijgt en de verschillen heel goed merkbaar zijn.
Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Als ik het goed lees 189PK met Polestar (die 205PK claimt ?), en 217PK's na de APEC tuning ?

Ziet er iig netjes uit ;) Nu weet je wel zeker iig dat je 217 échte PK's hebt!
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

wtr_s60 schreef:Als ik het goed lees 189PK met Polestar (die 205PK claimt ?), en 217PK's na de APEC tuning ?

Ziet er iig netjes uit ;) Nu weet je wel zeker iig dat je 217 échte PK's hebt!
Is inderdaad, maar hier ga ik nog wel even wat over schrijven hoor als ik een tijdje heb gereden. ben nog even aan het bijkomen van de teleurstelling
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

D5R-Design schreef:Ik heb mijn D5 V50 laten chippen op maat bij de jongens van Fastech in Haaksbergen.

Zonder dat er om gevraagd had hebben ze eerst een run gemaakt met de originele software.
Hierna zijn er 3 runs gemaakt voor de juiste afstelling.
Origineel: 182pk en 440nm bij 2150rpm
met chip: 224pk en 516nm bij 2100rpm

voor al de koppel toename is dat het perfect rijdt,
van 100 naar 200 is gewoon geweldig.
Daar speelt het lage gewicht van de V50 ook mee. (zijn er maar weinig die je kunnen bij houden)

Ik heb de software update voor het oliepeil niet laten uitvoeren omdat ik bijna 95% snelweg kilometers maak.
Tevens weet Furness car van de tuning en door de goede verhouding die ik heb met hun, worden er geen update gedaan zonder mijn in te lichten.

Afbeelding
Hier gaat die van ons ook heen... heb het idee dat ze daar echt de tijd nemen voor je auto, dat ze veel verstand van zaken hebben, en dat ze erg gericht zijn op het tevreden stellen van de klanten (lees, goed kijken naar de specifieke wensen van de klant!)
Ga het resultaat wel posten natuurlijk binnenkort!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40734
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Misschien moet de procedure van tunen met Polestar worden aangepast.
Het merk op zich kan best wat maar als er gewoon een standaardpakketje ingeladen wordt kan het eigenlijk nooit goed gaan.
Het lijkt wel of elke auto die van de band komt gelijk is, maar natuurlijk is dat niet zo.

Tunen is de afkorting van 'finetunen' en dat is wat er zou moeten gebeuren.
Het blijft een kwestie van vakmanschap.

Vraag aan Volvo is dan ook wat de procedure is en welke resultaten verwacht mogen worden.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

Ben schreef:Misschien moet de procedure van tunen met Polestar worden aangepast.
Het merk op zich kan best wat maar als er gewoon een standaardpakketje ingeladen wordt kan het eigenlijk nooit goed gaan.
Het lijkt wel of elke auto die van de band komt gelijk is, maar natuurlijk is dat niet zo.

Tunen is de afkorting van 'finetunen' en dat is wat er zou moeten gebeuren.
Het blijft een kwestie van vakmanschap.

Vraag aan Volvo is dan ook wat de procedure is en welke resultaten verwacht mogen worden.
Is al geventileerd naar volvo. Men reageerde aanvankelijk door te zeggen "bij alle auto's die zijn getuned voel je verschil". Dat klopt ook omdat ze een kleine punch geven waardoor je de indruk krijgt dat er iets is veranderd.
Heb de dealer gevraagd om het bij volvo aan te halen, maar ze lijken niet van zins om hun gelijk te bewijzen. Heb aangegeven dit op basis van ongelijk te doen, maar dat zien ze niet zitten. Voor mij is het wel duidelijk, volvo is eigenlijk de enige die geld aan het verdienen is aan een marketing van tuning, niet Rica, Ziptuning, Heico. Heb zelf met al deze tuners ervaring en gezien dat hier dus echt iets gebeurd met je motor. Degene die het hardste roept, heeft ........
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

lemmer schreef: Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
Ik kan de grafiek niet goed zien. Kun je hem wat groter maken of klikbaar maken? Ben wel benieuwd naar de grafiek zelf.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

edraket schreef:
lemmer schreef: Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
Ik kan de grafiek niet goed zien. Kun je hem wat groter maken of klikbaar maken? Ben wel benieuwd naar de grafiek zelf.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh :wink:

Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

FrankS60 schreef:Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh :wink:

Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
snap direct wat je bedoeld... echter ligt de hele curve inderdaad toch een redelijk stuk hoger dan bij die van polestar in dit geval. vind het een vrij mooie vermogenslijn
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ja het is een redelijk nette lijn. Weet niet hoeveel piekdemping ze hebben toegepast in het weergeven van die grafiek maar al met al zitten ze overal een stuk hoger dan Polestar. En lekker snel veel koppel, waar je in het dagelijks gebruik toch het meeste plezier van hebt.

Het is jammer dat er op dezelfde bank geen run is gedaan met standaard software. Ik ben wel benieuwd naar Polestar vs standaard.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

FrankS60 schreef:Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh :wink:

Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
Heel puik werk, niet alleen het vermogen. De motor loopt veel soepeler, is stiller/ zachter. De automaatbak past zich nu goed aan en de wagen is dus ook erg "lui"te rijden. Als hij in zijn hoogste trap staat bij b.v. 80 km, schakelde hij voorheen eerts terug alvorens eens iets te gaan doen met een gierende motor, nu blijft hij hangen en gaat er als een haas vandoor zonder extra geluid.
Nee die 226 peekaas zitten er niet in maar, de 210 zijn er echt! niet alleen op papier, voelt nu bijna zo snel als mijn ST220.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
lemmer
4th Gear member
Berichten: 668
Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20

FrankS60 schreef:Ja het is een redelijk nette lijn. Weet niet hoeveel piekdemping ze hebben toegepast in het weergeven van die grafiek maar al met al zitten ze overal een stuk hoger dan Polestar. En lekker snel veel koppel, waar je in het dagelijks gebruik toch het meeste plezier van hebt.

Het is jammer dat er op dezelfde bank geen run is gedaan met standaard software. Ik ben wel benieuwd naar Polestar vs standaard.
Van polestar naar standaard had bijna geen verschil gemaakt, behalve dat het koppel er veel later inkomt, waardoor je het gevoel krijgt trager te zijn. Ik durf zelfs te beweren dat hij standaard boven de 3000 rpm sterker was. Met polestar krijg je een gevoel dat hij sneller is doordat het koppel er eerder is.
Mijn bedoeling was/ is ook om de boel op een beetje normale manier heel te houden, mijn rechtervoet is nogal eens zwaar en weet dat ik een koppel van 500 Nm (wat ook mogelijk is) ga benutten en dan dus de giertronic en/of haakse 4WD bak kapot maak.
BMW535D Touring X-drive
SAAB 9-3 aero cabrio 2006, stage 3 tuned maptune, full options
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8470
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Lemmer, is dat het pakketje van 550 euro dat je gekregen hebt ?

185PK +30 PK ?

Voor mijn 24D 163PK ztaan er 2 versies, 1 met +32pk en 1 met +57PK ?
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

lemmer schreef: Nee die 226 peekaas zitten er niet in maar, de 210 zijn er echt! niet alleen op papier, voelt nu bijna zo snel als mijn ST220.
Op diezelfde testbank waar jij hebt gestaan draait een "226PK Rica" tuning maar 195PK (tot 3x toe een verschillende auto met dezelfde rica software, op een paar pk's na telkens zelfde resultaat, dus zeker geen "toevallige slechte auto" ofzo), maw jouw auto is nu een PAK sneller ;)

Niet zo focussen op die nummertjes trouwens waar constant mee wordt gegooid mensen, 't is 't gevoel en de soepelheid gecombineerd met het krachtgevoel van de motor die écht telt..
eddy3
4th Gear member
Berichten: 732
Lid geworden op: 05.01.2008 - 12:11

wtr s60;Je beweert dat iedere 226pk ricatuning zo'n 30pkminder zou leveren.
Is niet eerste keer dat we het oneens zijn.
Kan natuurlijk zijn dat de 3 bewuste wagens inderdaad veel te weinig leverden,maar toch niet veralgemenen.
Ben achtereenvolgens,in bezit geweest van,een S80 D5 185pk standaard ,
en een S80 2,4d 226pk rica,en kan u 200procent verzekeren,dat er heel wat meer dan 10 of 15pk verschiltussen zat,dus mij kun je zeker niet overtuigen,met Uw veralgemeende stelling.


Grtn
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40734
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Heren, we verzanden in een algemeen tuning praatje.
Het gaat in dit topic om Polestar tuning die volgens TS niet geeft wat beloofd wordt. Laten we ons daartoe beperken en de andere tuners in een ander topic bespreken..
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

eddy3 schreef:wtr s60;Je beweert dat iedere 226pk ricatuning zo'n 30pkminder zou leveren.
Is niet eerste keer dat we het oneens zijn.
Kan natuurlijk zijn dat de 3 bewuste wagens inderdaad veel te weinig leverden,maar toch niet veralgemenen.
Ben achtereenvolgens,in bezit geweest van,een S80 D5 185pk standaard ,
en een S80 2,4d 226pk rica,en kan u 200procent verzekeren,dat er heel wat meer dan 10 of 15pk verschiltussen zat,dus mij kun je zeker niet overtuigen,met Uw veralgemeende stelling.


Grtn
Gevoel heeft helemaal geen zak te maken met die 15PK verschil in piek. Een auto met evenveel PK's (piek) kan alsnog véél sneller aanvoelen als de powerband breder is, zelfs jij zou dat moeten weten, jij maakt veralgemeende stellingen, ik heb reeds genoeg met feiten gestaafd, maar dat zijn we ondertussen al weer gewoon.

Sorry Ben, genoeg hier over idd ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”