
Er komen dagelijks nieuwe forummers bij en die kunnen niet allemaal goed zoeken :roll:
Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!lemmer schreef:Ik denk dat de grootste reden is dat er garantie moet worden gegeven door Volvo, en dus geen garantieclaims te krijgen als er iemand niet zo goed met zo een auto omgaat.edraket schreef:Het gaat ook echt om het vermogen, ondanks dat velen (ook hier!) vaak denken dat het om het koppel gaat. Vermogen levert trekkracht en dus snelheid op. De reden dat de Polestar het denk ik gewoon niet goed doet is omdat het koppel volledig inkakt en er dus ook geen topvermogen aanwezig is.lemmer schreef: Maar dat is niet wat ik wil, de XC70 is nogal een stuk zwaarder door zijn 4wd systeem en dat merk je.
Met de Heico tuning was hij veel vlotter, we gaan het zien want hij gaat op de proefbank voor en na het tunen
Alleen is de prijs die ze vragen voor die extra duw in de rug niet echt in verhouding.
Ik weet wel dat je bijvoorbeeld bij ABT (huistuner VAG) wel degelijk de beloofde pk's krijgt en de verschillen heel goed merkbaar zijn.
Is inderdaad, maar hier ga ik nog wel even wat over schrijven hoor als ik een tijdje heb gereden. ben nog even aan het bijkomen van de teleurstellingwtr_s60 schreef:Als ik het goed lees 189PK met Polestar (die 205PK claimt ?), en 217PK's na de APEC tuning ?
Ziet er iig netjes uitNu weet je wel zeker iig dat je 217 échte PK's hebt!
Hier gaat die van ons ook heen... heb het idee dat ze daar echt de tijd nemen voor je auto, dat ze veel verstand van zaken hebben, en dat ze erg gericht zijn op het tevreden stellen van de klanten (lees, goed kijken naar de specifieke wensen van de klant!)D5R-Design schreef:Ik heb mijn D5 V50 laten chippen op maat bij de jongens van Fastech in Haaksbergen.
Zonder dat er om gevraagd had hebben ze eerst een run gemaakt met de originele software.
Hierna zijn er 3 runs gemaakt voor de juiste afstelling.
Origineel: 182pk en 440nm bij 2150rpm
met chip: 224pk en 516nm bij 2100rpm
voor al de koppel toename is dat het perfect rijdt,
van 100 naar 200 is gewoon geweldig.
Daar speelt het lage gewicht van de V50 ook mee. (zijn er maar weinig die je kunnen bij houden)
Ik heb de software update voor het oliepeil niet laten uitvoeren omdat ik bijna 95% snelweg kilometers maak.
Tevens weet Furness car van de tuning en door de goede verhouding die ik heb met hun, worden er geen update gedaan zonder mijn in te lichten.
Is al geventileerd naar volvo. Men reageerde aanvankelijk door te zeggen "bij alle auto's die zijn getuned voel je verschil". Dat klopt ook omdat ze een kleine punch geven waardoor je de indruk krijgt dat er iets is veranderd.Ben schreef:Misschien moet de procedure van tunen met Polestar worden aangepast.
Het merk op zich kan best wat maar als er gewoon een standaardpakketje ingeladen wordt kan het eigenlijk nooit goed gaan.
Het lijkt wel of elke auto die van de band komt gelijk is, maar natuurlijk is dat niet zo.
Tunen is de afkorting van 'finetunen' en dat is wat er zou moeten gebeuren.
Het blijft een kwestie van vakmanschap.
Vraag aan Volvo is dan ook wat de procedure is en welke resultaten verwacht mogen worden.
Ik kan de grafiek niet goed zien. Kun je hem wat groter maken of klikbaar maken? Ben wel benieuwd naar de grafiek zelf.lemmer schreef: Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
edraket schreef:Ik kan de grafiek niet goed zien. Kun je hem wat groter maken of klikbaar maken? Ben wel benieuwd naar de grafiek zelf.lemmer schreef: Zie hier de grafiek met polestar en daarna met APEC engineering. De auto is dus 185 pk 400 Nm standaard!!
snap direct wat je bedoeld... echter ligt de hele curve inderdaad toch een redelijk stuk hoger dan bij die van polestar in dit geval. vind het een vrij mooie vermogenslijnFrankS60 schreef:Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh
Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
Heel puik werk, niet alleen het vermogen. De motor loopt veel soepeler, is stiller/ zachter. De automaatbak past zich nu goed aan en de wagen is dus ook erg "lui"te rijden. Als hij in zijn hoogste trap staat bij b.v. 80 km, schakelde hij voorheen eerts terug alvorens eens iets te gaan doen met een gierende motor, nu blijft hij hangen en gaat er als een haas vandoor zonder extra geluid.FrankS60 schreef:Die 217 zijn niet echt heel interessant in die RPM range heh
Maargoed, een lekker constante 210pk zit er wel in! Lijkt mij dat die APEC jongens wel net werk hebben geleverd.
Van polestar naar standaard had bijna geen verschil gemaakt, behalve dat het koppel er veel later inkomt, waardoor je het gevoel krijgt trager te zijn. Ik durf zelfs te beweren dat hij standaard boven de 3000 rpm sterker was. Met polestar krijg je een gevoel dat hij sneller is doordat het koppel er eerder is.FrankS60 schreef:Ja het is een redelijk nette lijn. Weet niet hoeveel piekdemping ze hebben toegepast in het weergeven van die grafiek maar al met al zitten ze overal een stuk hoger dan Polestar. En lekker snel veel koppel, waar je in het dagelijks gebruik toch het meeste plezier van hebt.
Het is jammer dat er op dezelfde bank geen run is gedaan met standaard software. Ik ben wel benieuwd naar Polestar vs standaard.
Op diezelfde testbank waar jij hebt gestaan draait een "226PK Rica" tuning maar 195PK (tot 3x toe een verschillende auto met dezelfde rica software, op een paar pk's na telkens zelfde resultaat, dus zeker geen "toevallige slechte auto" ofzo), maw jouw auto is nu een PAK snellerlemmer schreef: Nee die 226 peekaas zitten er niet in maar, de 210 zijn er echt! niet alleen op papier, voelt nu bijna zo snel als mijn ST220.
Gevoel heeft helemaal geen zak te maken met die 15PK verschil in piek. Een auto met evenveel PK's (piek) kan alsnog véél sneller aanvoelen als de powerband breder is, zelfs jij zou dat moeten weten, jij maakt veralgemeende stellingen, ik heb reeds genoeg met feiten gestaafd, maar dat zijn we ondertussen al weer gewoon.eddy3 schreef:wtr s60;Je beweert dat iedere 226pk ricatuning zo'n 30pkminder zou leveren.
Is niet eerste keer dat we het oneens zijn.
Kan natuurlijk zijn dat de 3 bewuste wagens inderdaad veel te weinig leverden,maar toch niet veralgemenen.
Ben achtereenvolgens,in bezit geweest van,een S80 D5 185pk standaard ,
en een S80 2,4d 226pk rica,en kan u 200procent verzekeren,dat er heel wat meer dan 10 of 15pk verschiltussen zat,dus mij kun je zeker niet overtuigen,met Uw veralgemeende stelling.
Grtn